Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار فارکس، بزرگترین بازار مالی دنیا است که بیشترین حجم تراکنش‌های مالی را به خود اختصاص داده است. این بازار، در ابتدا مکانی بود برای تعیین ارزش ارز کشورهای مختلف در برابر یکدیگر، اما مدتی بعد و با اضافه شدن قراردادهای فیوچر و آتی، تقریبا تمام کالاهای اساسی دنیا به آن اضافه شد و اکنون بیش از ۴۰۰ آیتم معاملاتی برای خرید و فروش در آن ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تمامی این آیتم‌های معاملاتی، از طریق واسطی به نام بروکر در اختیار سرمایه‌گذاران یا همان تریدرها قرار می‌گیرد. پس اولین نکته‌ی مهم در بروکرها، تنوع سبد معاملاتی است. بازار فارکس چیست؟

بازار فارکس هیچ مکان فیزیکی‌ای نداشته و در حقیقت تمام عملکرد آن بر مبنای اینترنت است. بانک‌ها، صنایع، افراد، حکومت‌ها و … همگی در این بازار حضور دارند و با انجام معاملات بین کشوری، قدرت ارز کشور خود را در مقابل کشورها، تغییر می‌دهند. از آنجاییکه این بازار، یک بازار آزاد بوده و قیمت‌گذاری‌ها در آن بر مبنای عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد، تمامی بازیگران این بازار به اندازه‌ی برابر، فرصت کسب سود در آن را دارند. بانک‌ها با تسهیل جذب سرمایه‌گذار خارجی در داخل کشور، می‌توانند باعث افزایش ارزش ارز داخلی شده و صنایع نیز به همین صورت، به تقویت اقتصاد ملی کمک می‌کنند. از طرف دیگر، دولت‌ها نیز با وضع قوانین و نوع روابط سیاسی خود با سایر کشورها، به ارزش گذاری ارز خود، کمک می‌کنند.

شاید به دنبال وبسایت فارکس باشید، بهتر است بدانید که فارکس هیچ وبسایت مستقلی نداشته و صرفا مجموعه‌ای از داده‌هاست که همواره در حال نوسان هستند. برای مثال، ارزش طلا در مقابل دلار، چیزی نیست که در یک مکان همانند بازار طلا مشخص شود، بلکه سفارش‌های انبوه و عموما اینترنتی از درخواست و عرضه‌ی طلاست که باعث تغییر قیمت آن می‌شود. بنابراین، بازار فارکس مجموعه‌ای از اعدادست که بیانگر قیمت فعلی، حجم عرضه، حجم تقاضا و عمق بازار (سفارشات با قیمت مشخص) است. این داده‌ها از طریق سرورهای اینترنتی فراهم شده و توسط بروکر در اختیار علاقه مندان قرار داده میشود. اگر مایل هستید بیشتر در خصوص فارکس بدانید، این مقاله را مطالعه کنید تا دانش خود را در خصوص فارکس چیست، افزایش دهید. هزینه ثبت نام در فارکس چقدر است؟

نه تنها ثبت نام در بازار فارکس هیچگونه هزینه‌ای ندارد، بلکه بیشتر بروکرها مشوق‌هایی را نیز برای تریدرها در نظر گرفته‌اند. این مشوق‌ها یا همان بونوس‌ها، عموما برای افتتاح حساب یا واریز پول در نظر گرفته شده‌اند. برای مثال، بروکر روبو فارکس، برای خوش آمدگویی، ۳۰ دلار بونوس در نظر گرفته و بروکر ارانته نیز به همین صورت. علاوه بر این بونوس، بسیاری از بروکرها، در هر مرتبه شارژ حساب (انتقال پول به حساب کاربری بروکر برای شروع معاملات)، درصدی از مبلغ واریزی را به صورت بونوس واریز، به حساب شما می‌افزایند. بنابراین، برای ورود به بازار فارکس یا همان ثبت نام در فارکس، شما تنها باید مبلغی را به همراه داشته باشید که قصد دارید با آن وارد بازار شوید و هیچ پول دیگری قرار نیست پرداخت کنید.

ثبت نام فارکس از ایران

یکی از سوالاتی که اکثرا پرسیده می‌شود، این است که آیا امکان ثبت نام در فارکس از ایران وجود دارد یا خیر؟ بله، امکان آن وجود دارد. اگرچه ایران در لیست کشورهای تحریم شده قرار گرفته و سازمان‌ها و صنایع حق همکاری با ایران را نداشته و علاوه بر آن، بانک‌های ایران به هیچ بانکی در جهان متصل نیست، اما بروکرها توانسته‌اند تا با استفاده از مجوزهایی با نام آفشور، فعالیت خود در ایران را ادامه داده و امکان ثبت نام ایرانیان در فارکس را فراهم کنند. تنها چیزی که برای ثبت نام فارکس از ایران نیاز دارید، انتخاب یک بروکر مناسب بوده و بعد از آن، به سادگی معاملات خود را شروع خواهید کرد. حال اجازه دهید تا به سراغ بروکرها رفته و اهمیت آن‌ها را در این بازار بزرگ، بررسی کنیم. بروکر کیست؟

بروکر واسط تریدر و بازار فارکس است، تمام سرمایه‌ی شما در حساب معاملاتی خودتان نزد بروکر قرار داده شده و تمامی سفارش‌ها، قیمت‌ها و … توسط این واسط ارائه و کنترل می‌شوند. بنابراین، همانطور که متوجه شدید، همه چیز از طریق بروکر باید رد شود و قطعا باید از خدمات یک بروکر امن، معتبر، با انصاف، سریع و قدرتمند استفاده کرد تا از رضایتبخش بودن نتایج معاملات، مطمئن بود. در خصوص امن بودن بروکر، باید وسواس بیشتری به خرج دهید، چرا که ایرانیان در لیست تحریم شدگان قرار داشته و به بسیاری از خدمات بین‌المللی دسترسی نداشته و در صورت بروز مشکل، هیچکس نمی‌تواند پیگیری شکایت و مشکلات شما را بر عهده بگیرد. بنابراین، اول از همه چیز مطمئن شوید که بروکری که انتخاب می‌کنید، معتبر است. اما چگونه؟ چطور بروکر مطمئن را تشخیص دهیم؟

روش تشخیص بروکر معتبر، ساده است. کافی است رگولاتوری بروکر را بررسی کرده تا مطمئن شوید. رگولاتوری‌ها، مجوزهایی هستند که توسط نهادهای ناظر بین‌المللی ارائه شده و بیانگر امنیت بروکرها هستند. همانطور که موسسات مالی در ایران باید مجوز بانک مرکزی را دریافت کنند تا بتوانند فعالیت قانونی داشته باشند، بروکرها نیز باید تحت نظارت نهادهای مالی بزرگ بوده و پس از کسب مجوز یا همان رگولاتوری، فعالیت خود را شروع کنند. البته بسیاری از رگولاتوری‌ها، فعالیت در ایران را ممنوع کرده‌اند. بنابراین، بروکرهایی که قرار است در بازار ایران نیز حضور داشته باشند، ابتدا باید یک دفتر مجزا در مناطق آزادی همچون پاناما، جزایر مارشال، جزایر سیشل و … تاسیس کرده وسپس یک رگولاتوری مجزا با نام آفشور را دریافت کرده و سپس وارد بازار ایران شوند. به همین جهت نیز حتما هر دو رگولاتوری را چک کنید.

علاوه بر رگولاتوری که بسیار مهم است، بروکرهای معتبر جهانی، حساب مشتریان خود را بیمه می‌کنند. این بیمه به این معناست که اگر مشکلی از سمت بروکر رخ داد که باعث ضرر و زیان کاربران شد، شرکت بیمه باید غرامت مربوط به ضرر و زیان‌ها را بپردازد. یکی از معروف‌ترین بیمه‌های فارکس، کمیسیون مالی یا همان Financial Comission بوده که تا سقف ۲۰ هزار یورو، حساب مشتریان را بیمه می‌کند. بنابراین، علاوه بر رگولاتوری، داشتن چنین بیمه‌ای می‌تواند خیال شما را از جهت امنیت بروکر، راحت کند. نکته‌ی آخری که برای تایید امنیت بروکر باید آن را در نظر بگیرید، عمر و قدمت بروکر است. طبیعتا هرچقدر یک بروکر برای زمان بیشتری در بازار حضور داشته باشد، بهتر و راحت‌تر می‌توان به آن اعتماد کرد. اگر می‌خواهید اصول انتخاب بروکر را بدانید، مقاله‌ی نوشته شده در وبسایت معامله گر ایرانی را مطالعه کنید. بهترین بروکر برای ایرانیان

به دلیل شرایط خاصی که بر کشور و خصوصا بخش مالی (بانک‌ها) ایجاد شده است، اصول انتخاب بروکر در ایران اندکی با سایر کشورها تفاوت داشته و به همین جهت، باید به چند نکته، توجه بیشتری داشته باشید. اولین نکته این است که آیا بروکر، تیم پشتیبانی فارسی زبان دارد یا نه. این نکته از آنجایی مهم می‌شود که داشتن تیم پشتیبانی فارسی زبان، به معنای اهمیت دادن به کاربران پارسی زبان، از جمله ایرانیان است. اگر تیم پشتیبانی فارسی زبان وجود داشته باشد، به این معناست که این بروکر، آشنایی بیشتری با شرایط ایرانیان داشته و بهتر می‌تواند چالش‌های ایجاد شده را برطرف کند. برای مثال، سیستم بانکی ایران به هیچ کجا وصل نبوده و واریز و برداشت محلی، عملا غیر ممکن است. بنابراین، بروکر باید بتواند یک صرافی فارکس معتبر را به کاربران خود پیشنهاد دهد.

نکته‌ی دومی که باید به آن دقت داشت، ارائه‌ی روش‌های واریز و برداشت ریالی و سریع است. شارز حساب با استفاده از پول‌های الکترونیک می‌تواند باعث ضررهای چند درصدی (کارمزد پرداخت) شود و بروکر باید به این نکته دقت داشته باشد که کدام روش‌ها را در اختیار کاربران ایرانی خود قرار دهد. واریز و برداشت ریالی از طریق صرافی معتبر فارکس، احتمالا بهترین گزینه‌ای باشد که باید توسط بروکر ارائه شود تا کارمزدهای وبمانی و پرفکت مانی پرداخت نشده و حساب به صورت سریع و امن، شارژ گردد.

این دو نکته را باید علاوه بر ویژگی‌هایی که پیشتر در خصوص بروکرها مطرح شد، در نظر گرفته تا بهترین انتخاب را پیش از ورود به بازار فارکس، انجام داد. حال با توجه به نکات مطرح شده، دو بروکر جهانی وجود دارند که جزو بهترین بروکرها برای ایرانیان به حساب می‌آیند. این دو کارگزاری فارکس با نام‌های فیبو گروپ و روبو فارکس، سال‌هاست که در بازار ایران فعالیت داشته و به همین جهت، جزو اولین انتخاب‌های هر ایرانی هستند. در ادامه این دو کارگزاری را بررسی کرده و برای انتخاب یکی از آن‌ها، اطلاعات مورد نیازتان را در اختیارتان قرار خواهیم داد. ابتدا اجازه دهید که با بروکر فیبو گروپ کار را شروع کنیم. فیبو گروپ

یکی از اولین بروکرهایی وارد ایران شد و به ایرانیان خدمات داد، فیبوگروپ بود. شاید در ده یا پانزده سال قبل، بیش از ۷۰ درصد تریدرها، صرفا مشتری این کارگزاری فارکس بودند و از خدمات آن استفاده می‌کردند. اما با گذر زمان، بروکرهای دیگری نیز آمدند و توانستند بازار ایران را از انحصار فیبوگروپ درآورند. این کارگزاری در جزایر ویرجین بریتانیا ثبت شده و رگولاتوری آفشور FSA را برای ورد به بازار ایران دریافت کرده است. علاوه بر آن، رگولاتوری معتبر و درجه یک CySec را نیز داشته که یک رگوله اروپایی بوده و جزو معتبرترین‌ها در دنیا است.

این کارگزاری با بیش از ۲۳ سال سابقه توانسته امنیت خود را تضمین کند. فیبو گروپ شش حساب معاملاتی مجزا را برای تریدرها ارائه کرده است که نام این حساب‌ها به ترتیب، سنت (مناسب برای سرمایه کم)، اسپرد ثابت، ان دی دی بدون کمیسیون، ان دی دی، سی تریدر و متاتریردر۵ ان دی دی است. کمترین مبلغ برای شارژ حساب و انجام معاملات در این کارگزاری تنها ۱ دلار بوده و به این جهت، انتخاب مناسبی است برای کسانیکه به تازگی قصد ورود به بازار فارکس را داشته و می‌خواهند با حداقل ریسک، با دنیای واقعی فارکس آشنا شوند. مراحل افتتاح حساب در فیبو گروپ

یکی از ساده‌ترین بروکرها برای افتتاح حساب و ورود به بازار فارکس، فیبو گروپ است. در این کارگزاری کافی است که فرم را تکمیل کرده و سپس ایمیل خود را تایید کنید و نهایتا شماره موبایل را تایید کرده و در آخر نیز تصاویر مدارک هویتی خود را آپلود کرده تا در عرض پنج دقیقه، دسترسی شما به بازار بزرگ فارکس، ایجاد شده باشد. برای یادگیری مراحل مورد نیاز برای ثبت نام در فیبو گروپ این مقاله را مطالعه نمایید. این کارگزاری یکی از حرفه‌ای ترین سبدهای معاملاتی را با کارمزدهای معقول در اختیار شما قرار داده است و گزینه‌ی خوبی برای شروع فعالیت خواهد بود. روبو فارکس

روبو فارکس نیز یکی دیگر از بروکرهای با تجربه و قدیمی در بازار ایران است. این کارگزاری در سال ۲۰۰۹ میلادی تاسیس شده و علاوه بر داشتن رگولاتوری آفشور IFSC و همچنین CySec، حساب تریدرهای خود را با بهره گیری از خدمات کمیسیون مالی یا همان Financial Commission بیمه کرده است. به همین جهت نیز خیال تمامی کاربران از این کارگزاری مطمئن بوده و تمرکز خود را هرچه بیشتر برروی کسب سود از معاملات گذاشته‌اند.

روبو فارکس پنج حساب معاملاتی مجزا ارائه کرده تا تریدرها با هر نوع استراتژی‌ای که دارند، به سادگی معاملات خود را انجام دهند. حساب‌های این کارگزاری شامل پرو، پرو سنت، پرایم، ای سی ان و آر تریدر بوده که هر کدام مزایا و محدودیت‌های مخصوص به خود را دارند. در حساب پرو، پرو سنت و پرایم، کمترین مبلغ شارژ برای ورود به بازار، تنها ۱۰ دلار بوده و تریدرها می‌توانند از کارمزد اندک (اسپرد، کمیسیون و سواپ) بهره برده تا بیشترین سود را از هر معالمه کند. بونوس ۳۰ دلاری روبو فارکس

بروکر روبو فارکس نیز فرآیند افتتاح حساب ساده‌ای داشته و بعد از افتتاح حساب، بروکر مبلغ ۳۰ دلار را به عنوان بونوس معاملاتی در اختیار شما قرار می‌دهد. به همین جهت نیز این کارگزاری، یکی از محبوبترین‌ها برای شروع معاملات در بازار فارکس است. برای یادگیری نحوه افتتاح حساب در روبو فارکس و دریافت بونوس ۳۰ دلاری، این مقاله را مطالعه کرده و گام به گام با آن پیش بروید.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: افتتاح حساب بازار ایران همین جهت ثبت نام بانک ها ۳۰ دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریفان ایران در جام جهانی مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان از سوم تا دهم شهریور به میزبانی بلغارستان و با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد.

قرعه‌کشی این مسابقات روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار شد و ۱۶ تیم شرکت کننده حریفان خود را شناختند.

مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد و تمام ۱۶ تیم ملی شرکت کننده به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد. برندگان اولین بازی مرحله حذفی راهی مرحله یک چهارم نهایی خواهند شد، در حالی که بازنده‌ها برای تعیین جایگاه‌های نهایی از رده‌بندی نهم تا شانزدهم در پلی‌آف بازی خواهند کرد.

گروه بندی مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان به قرار زیر است:

گروه A: بلغارستان، مکزیک، چین‌تایپه، اسپانیا
‌گروه B: ایران، مصر، تونس و لیبی
‌گروه C: ایتالیا، آرژانتین، پورتوریکو، کوبا
‌گروه D: بلژیک، برزیل، شیلی، ازبکستان

تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران با سرمربیگری آرش صادقیانی هفتمین اردوی آماده‌سازی خود را با حضور ۲۳ بازیکن از روز گذشته (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت) در سالن باشگاه پیکان آغاز کرده است و حسین وزیری (مشاور فنی و استعدادیابی)، وحید صادقی، اصغر نجفی، مهدی هادی، حسام الدین نائیجی و وحید خورشیدی (مربیان)، امیرحسین ضمیری نداف (بدنساز)، امیرحسن صمیمی (آنالیزور) و مانی میراب‌زاده اردکانی (فیزیوتراپ)، دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران هستند که آرش صادقیانی را در اردوهای آماده سازی همراهی می‌کنند.

کد خبر 6094931

دیگر خبرها

  • حریفان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]
  • تصمیم گیری نهایی اسرائیل درباره حمله به رفح ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده