Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقاضا برای گاز طبیعی مایع (ال ان جی) هرگز تا این حد بالا نبوده اما توسعه دهندگان در آمریکای شمالی در حالی به هفته های پایانی سال نزدیک می شوند که هیچ پروژه جدیدی برای توسعه تاسیسات ال ان جی به همراه ندارند.

به گزارش «انرژی امروز» قیمت گاز طبیعی در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود رسیده و تاسیسات تولید برق و مصرف کننده ال ان جی بر سر تصاحب محموله های این سوخت در آسیا و اروپا قبل از شروع زمستان با هم رقابت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقاضا برای ال ان جی در تمام دنیا از سال 2012 هر سال افزایش می یافت و در 5 سال گذشته و با جایگزینی گاز طبیعی به جای زغال سنگ این تقاضا تا 40 درصد بیشتر شده است.

وضعیت رشد بازار باعث شده است که توسعه ترمینال های مایع سازی گاز در صادر کنندگان بزرگ ال ان جی دنیا از جمله ایالات متحده تسریع شود به طوری که این کشور را تا سال آینده به عنوان بزرگ ترین تولید کننده ال ان جی دنیا تبدل کند.

با این حال به دلیل کاهش تقاضا در ابتدای شیوع کرونا و سقوط قیمت گاز تامین مالی پروژه های جدید در سال 2020 متوقف شد و خریداران از امضای قراردادهای طولانی مدت خودداری می کردند.

در ابتدای سال 2020 و نیز در ابتدای سال 2021 برخی پروژه ها به تامین مالی رسیدند اما ساخت تنها یک پروژه در سال 2020 کلید خورد. و بقیه پروژه ها به سال 2022 موکول شدند.

Sempra Energy’s (SRE.N) Costa Azul in Mexico LNG

درحالی که اتحادیه بین المللی گاز اعلام کرده است که تقاضا برای گاز در سال 2022 از سالانه 356.1 میلیون تن (MTPA) سال 2020 به 375 میلیون تن در سال خواهد رسید، ساخت چند پروژه در آمریکای شمالی احتمالا در 2022 آغاز شود.

اما امید چندانی به این پروژه ها برای برآورد تقاضای رو به رشد ال ان جی وجود ندارد چون سه تا 5 سال طول می کشد این پروژه ها بتوانند ال ان جی تولید کنند.

برچسب هاال ان جی (LNG) انرژی امروز ایالات متحده آمریکا خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) قیمت گاز

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ال ان جی LNG انرژی امروز ایالات متحده آمریکا قیمت گاز آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو پروژه ها ال ان جی سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ هوش مصنوعی مس می‌خورد؟

محققان هلندی در تحقیقات‌شان به این نتیجه رسیدند که «گسترش هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ مصرف مس را تا یک میلیون تن بالا می‌برد» به گفته کارشناسان، درحال حاضر تقاضا برای مس در مراکز تجاری داده‌ها و حوزه هوش مصنوعی افزایشی شدید و ناگهانی داشته،به حدی که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰، این تقاضا سالانه یک میلیون تن افزایش یابد.

دریافت 21 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: محمدرضا زمانیان

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • ویدیو/ هوش مصنوعی مس می‌خورد؟
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده