Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وبینار درس‌آموزی از حوادث در حوزه گازهای استانی توسط امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی گاز ایران برای پیشگیری از بروز مجدد حوادث و بهبود شاخص‌های عملکردی در حوزه ایمنی با حضور مدیران عامل و مسئولان ارشد شرکت‌های گاز استانی برگزار شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا بهمن‌نیا، رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران در این باره گفت: این وبینار براساس بررسی و پایش شاخص‌های کلیدی عملکرد ایمنی (Key Performance Indicators) شرکت ملی گاز ایران در 6 ماه نخست امسال و با توجه به احتمال بروز حوادث در حوزه گازرسانی برگزار شد و به نتایج خوبی در این زمینه دست یافتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دقت در این مسائل نشان می‌دهد که باید بیش از پیش بر عملکرد پیمانکاران حوزه پروژه‌های اجرایی، نگهداری و تعمیرات تأسیسات نظارت ویژه داشت.
رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه عمده حوادث پیش‌آمده در محیط پروژه‌های اجرایی رخ داده است، تصریح کرد: ضعف، سهل‌انگاری و اهمال‌کاری دستگاه نظارت در کنترل فعالیت‌های اجرایی از جمله مواردی است که سبب بروز این حوادث می‌شود.
بهمن‌نیا افزود: نواقص اساسی در پیش‌بینی سازوکارهای مناسب اچ‌اس‌ئی در قراردادها و فرآیند نظارت و کنترل پروژه، تعجیل و فشردگی در فعالیت‌های اجرایی و عادی شدن فعالیت‌های High Risk می‌تواند از دیگر مواردی باشد که زمینه‌ساز بروز چنین حوادثی می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه اکثر حوادث، پیش از این با عنوان حادثه یا شبه‌حادثه اتفاق افتاده‌اند، یادآور شد: فراموش نکنیم که صرف نداشتن حادثه مهم در شرکت‌ها، دلیلی بر عملکرد مطلوب آنها در حوزه اچ‌اس‌ئی نیست و همکاران باید تلاش کنند با رعایت کامل نکات ایمنی در زمان اجرای پروژه‌ها، کمترین تعداد تلفات و خسارات را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران اچ اس ئی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به سریلانکا، چند سند همکاری از سوی مقامات دو کشور و در حضور آیت‌الله رئیسی و «رانیل ویکرمسینگه» در بخش‌های مختلف به امضا رساندند.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود، در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرماسینگه» همتای سریلانکایی خود قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در صدر هیأتی بلندپایه برای سفری یک روزه به سریلانکا رفته است. وزیر نیرو نیز رئیس جمهور را در این سفر همراهی کرده و در این سفر ۳ مگا پروژه حوزه انرژی این کشور شامل انتقال آب، سدسازی و نیروگاه سازی که به دست توانمند مهندسان ایرانی ساخته شده، به بهره‌برداری رسید.

ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در ۲۳۰ کیلومتری شرق پایتخت این کشور قرار دارد و آیت‌الله رئیسی با همراهی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا صبح امروز این پروژه را افتتاح کرد.

ابرپروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشورمان و شرکت‌های ایرانی است.

تلاش متخصصان کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات موردنیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.

در این بین رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، از مهم‌ترین راهبرد‌هایی است که به ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی کشور از جمله صنعت آب و برق کمک شایانی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد