Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نجفیان رئیس دانشگاه زنجان گفت: امروزه مقوله پژوهش از کالایی که فقط در انحصار دانشگاه و موسسات پژوهشی بود خارج شده و به شکل عمومی‌تری در جامعه مطرح شده است.

او افزود: جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری، پژوهش در بخش دانش‌آموزان، پژوهش در بخش دانشجویی و نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری و فن‌بازار در این هفته برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 رئیس دانشگاه زنجان بابیان اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های هفته پژوهش از امروز کلید می‌خورد، گفت: برنامه‌های هفته پژوهش مطابق روال چند سال گذشته در سطح استانی و ملی برگزار می‌شود.

نجفیان در رابطه با زمان برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش، ادامه داد: برنامه استانی هفته پژوهش از ۱۳ تا ۱۹ آذرماه و برنامه ملی هفته پژوهش نیز از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه پژوهش و فناوری در سال‌های اخیر به شکل عمومی‌تری در جامعه و در دستگاه‌های اجرایی استان زنجان مطرح شده است، گفت: امروزه مقوله پژوهش از کالایی که فقط در انحصار دانشگاه و موسسات پژوهشی بود خارج شده است.

مرادخانی مدیر پارک علم و فناوری استان زنجان نیز با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی با صاحبان صنایع، کارگاه‌های آموزشی و رونمایی محصولات جدید در نمایشگاه پژوهش، ادامه داد: نیازمندی‌های پژوهشی دستگاه‌ها باید به نوعی با متولیانی که در نمایشگاه شرکت کردند، مجددا مورد بحث قرار گیرد.

او بااشاره به اینکه پارسال استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش بیشتر شرکت کردند، افزود: استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، چون از لحاظ اقتصادی ثمره‌ای ندارد، تمایلی به شرکت در این نمایشگاه ندارند.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه زنجان موسسه پژوهشی برنامه های هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۲۵ محصول برتر در اینوتکس 2024

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد عسگری مدیر کل و سرمایه‌گذاری پارک فناوری پردیس در حاشیه اینوتکس 2024 گفت: سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس با هدف هم‌افزایی همه اجزا اکوسیستم فناوری با شعار  همه اجزای زیست بوم نوآوری زیر یک سقف هستند در حال برگزاری است.

وی افزود: جشنواره پیشگامان در سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، برگزاری پاویون محصولات فناورانه برتر کل کشور و همچنین رونمایی از تعدادی محصول با فناوری بالا باحضور مقامات عالی رتبه کشوری ازجمله وزراء، معاونین رئیس جمهور، صاحب‌نظران صنایع و مشتریان محصولات را در برخواهد گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس و طبق روند‌های پیش‌بینی شده برای ارزیابی محصولات، طی این فراخوان از شرکت‌های متقاضی که دستاورد‌های جدیدی در تولید محصولات دانشی حوزه‌های مختلف فناوری داشته‌اند، دعوت می‌شود تا در فرایند انتخاب برترین محصولات و دستاورد‌های فناورانه کشور مشارکت کنند.

وی افزود: فراخوان این بخش از اسفند سال گذشته منتشر شده و از بین دو هزار و ۵۰۰ محصول، ۲۵ محصول بر اساس شاخص‌های متعدد مورد ارزیابی قرار گرفته و انتخاب شده اند تا به عنوان طرح‌های برتر معرفی شوند.

عسگری با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره اینوتکس کم کردن فاصله محصول با بازار است، افزود: یکی از راهکار‌ها حضور شرکت‌ها در نمایشگاه مختلف و نمایشگاه دستاورد‌های آنان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است
  • اینوتکس سیزدهم میزبان ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • اینوتکس میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • معرفی ۲۵ محصول برتر در اینوتکس 2024
  • طرح کالابرگ الکترونیکی دوباره اجرا می‌شود؟
  • طرح کالابرگ الکترونیکی مجدداً اجرا می‌شود؟
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • از اینوتکس ۲۰۲۴ بیشتر بدانید
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند