Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در آیین رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: ما در حوزه اتوبوس رانی کمبود زیادی در شهر تهران داریم و این کمبود با ۱۰۰، ۲۰۰ و این تعداد دستگاه اتوبوس جبران نمی‌شود و باید بسیار کار ویژه تری انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی که ما تهران را در دوره چهارم شورای شهر تحویل دادیم ۶ هزار اتوبوس فعال داشتیم اما حالا اعلام می کنند که تنها ۲ هزار اتوبوس فعال داریم که باید تلاش مضاعف کنیم که به شرایط ۴ سال پیش و به رقم اتوبوس‌های چندین سال قبل تهران برسیم و البته راه طولانی و بیسار مشکلی با توجه به شرایط اقتصادی در پیش داریم.

چمران بیان کرد: البته با شرایط اقتصادی کنونی مسیر دشواری را پیش رو داریم. ما هیچ زمانی ۳۰ درصدهای سهم دولت برای حمل و نقل عمومی را کامل دریافت نکردیم و امیدواریم در این دوره در دولت آقای رئیسی این موضوع محقق شود و در بودجه نویسی مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: متاسفانه دولت قبلی که کلاً همه مسائل را به امید خدا رها کرد و همه در حال جبران چالش های دولت قبل هستند.

چمران تاکید کرد: امیدوارم که بتوانیم در این دوره خدمت‌رسانی خوبی به مردم تهران داشته باشیم.

گفتنی است ظرف چند روز گذشته ۱۱۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری از قرارداد ۱۷۵ دستگاهی به عنوان مرحله نخست، تحویل شهرداری داده شد و امروز این ۱۱۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی شدند.

کد خبر 636493 برچسب‌ها شوراى شهر تهران مهدی چمران حمل و نقل شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شوراى شهر تهران مهدی چمران حمل و نقل شهری دستگاه اتوبوس هزار اتوبوس حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد

تین نیوز

رییس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها گفت: ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی برای کلانشهر تهران تا افق سال ۱۴۰۴ نیاز است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی چمران روز پنجشنبه در همایش روز معمار در بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: خرید و تامین اتوبوس های برقی نهایی شده است و اکنون تامین ۹ هزار دستگاه از این ناوگان در تهران نیاز است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر تهران افزود: حمل و نقل برقی و پاک نیاز پایتخت است البته در این باره کشور تجربه ای ندارد به همین لحاظ خرید ناوگان برقی مخالفانی دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این امر کار سخت و پیچیده ای نیست خاطرنشان کرد: اکنون زمینه سازی برای تامین ناوگان حمل و نقل برقی در حال انجام است، قراردادی میان شهرداری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت نیرو برای ایجاد ایستگاه شارژ برق منعقد شده است، استارت کار زده شد و تا زمانی که اتوبوس ها تامین شود، ایستگاه های شارژ هم آماده خواهد شد.

چمران با اشاره به اینکه یک ایستگاه شارژ برق اتوبوس به صورت نمادین افتتاح شده است گفت: قرارداد تامین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شرکت داخلی از جمله مپنا بسته شده و تا پایان سال شماری از آن تحویل می شود، همچنین خرید و واردات ۲ هزار دستگاه در دست پیگیری است.

وی درباره تامین اتوبوس های برقی برای شهر بجنورد گفت: این امر باید نیازسنجی و مورد مطالعه قرار گیرد، باید میزان تاثیر آلودگی ناوگان حمل و نقل در کاهش کیفیت هوا مورد بررسی قرار گیرد تا ضرورت تامین این ناوگان تشخیص داده شود.

رییس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها با اشاره به اینکه ناوگان برق قیمت بالا و البته دوام بیشتری دارد گفت: نداشتن آلودگی سوخت و صوت از مزایای این ناوگان است.

گلایه از معماری وارداتی

وی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از ورود نماهای رومی به شهرها اظهار کرد: باید در بهبود سیما و منظر شهری کار شود، معماری رومی وارداتی است که به عنوان حُسن قالب شد، البته مصوب شد که معماری رومی و وارداتی به ویژه برای ساختمان های مسکونی ممنوع شود.

حضور در نشست شورای اسلامی شهر بجنورد و سفر به شهر اسفراین از برنامه های رییس شورای اسلامی کلانشهر تهران و رییس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها در استان خراسان شمالی است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است