Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که توماس وست قبل از آغاز سفر اروپایی و آسیایی خود با آنتونی بلینکن وزیر خارجه دیدار کرده است.
بلینکن نیز در تویترش نوشته که قرار است آقای وست نخست به بروکسل پایتخت بلجیم سفر و در آنجا با شرکای بین المللی و متحدین آمریکا ملاقات کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای وست هم در تویترش نوشته که برای پیشبرد منافع حیاتی آمریکا و حمایت از مردم افغانستان تلاش می‌کند و افتخار دارد که نقش نماینده خاص آمریکا برای افغانستان را بر عهده گرفته‌است.
او افزود که‌ وی نخست به اروپا و سپس به آسیا سفر و با متحدین و شرکای ایالات متحده در مورد اقدامات بعدی در افغانستان صحبت خواهد کرد.
به گفته او، جامعه بین المللی برای اینکه در مسایل افغانستان موثر باشد، باید هماهنگ عمل کنند.
گفتنی است که توماس وست به تاریخ 18 اکتبر پس از کناره گیری زلمی خلیلزاد نماینده پیشین این کشور برای صلح افغانستان، به این سمت گماشته شد.
خلیلزاد پس از فاجعه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و سقوط دولت به دست طالبان کناره گیری کرد.
بسیاری از مقام‌های داخلی و خارجی، زلمی خلیلزاد را عامل اصلی رسوایی خروج آمریکا از افغانستان خوانده اند؛ خروجی که به عنوان شکست تاریخی آمریکا در جهان عنوان شده است.
هم اکنون بسیاری از اعضای دو مجلس آمریکا و برخی نهادهای تحقیقاتی اعلام کرده اند که عملکرد فاجعه بار خلیلزاد در روند خروج آمریکا از افغانستان را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان آمریکا صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند