Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس گمرک پاکستان از رسیدگی به علل توقف کامیون‌های ایرانی و پاکستانی در مرز دو کشور و حل این مشکل تا روز جمعه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای سید محمد طریق هدا، توقف کامیون‌های دو طرف در مرز ایران و پاکستان را به‌شدت ناراحت‌کننده توصیف کرد و با اشاره به مذاکرات خود با رئیس گمرک ایران در این باره گفت: خود را متعهد می‌دانم و باور دارم نیازی به مذاکره در این رابطه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا که به پاکستان برمی‌گردم موضوع را رسیدگی و تا جمعه مشکل را برطرف می‌کنم.
وی درباره کریدور اقتصادی چین و تکمیل آزادراه‌های لازم از سوی طرف پاکستانی نیز افزود: باید گذرگاه‌ها را باز کنیم و اجازه دهیم روند توافقات پیش رود. درباره بنادر چابهار و گوادر هم با وجود اینکه خواهرخوانده شناخته شده‌اند هنوز کار جدی صورت نگرفته است.
رئیس گمرک پاکستان نیز با بیان این مطلب که با وجود روابط سیاسی نزدیک در حوزه تجارت نتوانستیم آن‌طور که باید عمل کنیم، تصریح کرد: روابط فرهنگی نزدیکی میان مردم ایران و پاکستان وجود دارد؛ اما نسل تازه‌ای از پاکستان دیگر فارسی نمی‌دانند و این سنت آموزش فارسی در پاکستان متوقف شده که باید احیا شود.
وی به مذاکرات در دو روز گذشته در قالب نشست کمیسیون مشترک و توافقاتی که در این مدت صورت گرفته اشاره و تأکید کرد: مدتی است که مقامات ایران و پاکستان درباره موافقت‌نامه تجارت آزاد رایزنی می‌کنند. ایران فهرست کالا‌های خود را ارسال کرده و ما هم در حال تهیه این فهرست هستیم. امیدوارم هر چه سریع‌تر روند مذاکرات به اتمام رسیده و وارد مرحله اجرا شویم.
این مقام پاکستانی با نگاه به اوضاع جهان که در حال تغییر است، کوتاه کردن روند مذاکرات و ورود به فاز اجرا را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق توافقاتی که صورت گرفته پرواز مستقیم بین چندین شهر دو کشور در حال پیگیری است و به‌زودی برقرار می‌شود ضمن اینکه درباره روابط ریلی نیز قرار است کمیته ویژه‌ای شکل بگیرد و کار را دنبال کند.
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران نیز در این دیدار گفت: مشکلی در سطح مناسبات رسمی ایران و پاکستان وجود دارد که حجم روابط غیررسمی آن بیشتر است. ظرفیت‌های بی‌نظیری برای توسعه و تقویت روابط و همکاری‌های مشترک وجود دارد؛ اما همچنان نتوانستیم موافقت‌نامه تجارت آزاد بین دو کشور را محقق کنیم.
وی به نواقص جدی در زیرساخت‌های گمرکات مرزی دو طرف اشاره کرد و افزود: برای بهبود سطح روابط باید این نواقص را برطرف کنیم. این مشکلات در حوزه حمل‌ونقل بین ایران و پاکستان چه از نظر ریلی و چه جاده‌ای وجود دارد. مدتی است که روند عبور و مرور کامیون از هر دو طرف مختل شده که با حل آن بخش قابل‌توجهی از مسائل برطرف خواهد شد.
شافعی با اشاره به لزوم تجدیدنظر درباره تعرفه‌های گمرکی گفت: باید طبق واقعیت‌های اقتصادی هر دو کشور، درباره تعرفه‌های گمرکی تصمیم گرفت. بخشی از کالا‌های ایرانی با کالا‌های پاکستانی قابلیت تهاتر دارد، هرچند موضوع تعرفه‌ها روی این موضوع اثرگذار است. بر این اساس می‌توانیم گاز LPG بدهیم و در مقابل برنج وارد کنیم یا سیب بدهیم و در مقابل نارنگی یا انبه وارد کنیم. این موضوعات باید در گفتگو‌های مقامات دولتی مطرح و مورد توافق قرار گیرد.
وی ادامه داد: اتاق ایران آمادگی پذیرش هیئت از اتاق پاکستان را دارد و برای اعزام یک هیئت تجاری به پاکستان برنامه‌ریزی می‌کند، زیرا معتقدیم با همین رفت‌وآمد‌ها می‌توان بخش زیادی از مشکلات را برطرف کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کامیون ایران پاکستان ایران و پاکستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد

همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

کد خبر 749715

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد