Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@16:16:12 GMT

راه‌اندازی ۸ هزار شغل برکت در پایتخت صنعتی ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۷۲۲۱

راه‌اندازی ۸ هزار شغل برکت در پایتخت صنعتی ایران

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره فعالیت‌های این بنیاد در استان مرکزی توضیح داد: تا پایان سال جاری تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد در استان مرکزی به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ طرح می‌رسد که ایجاد فرصت‌های شغلی برای ۸ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

مرتضی نیازی افزود: بنیاد برکت راه‌اندازی یک‌هزار و ۳۷۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را تا پایان سال جاری در مناطق روستایی و محروم استان مرکزی در دستور کار دارد که از این تعداد، تا به امروز ۵۰۰ طرح به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی در سال‌های گذشته نیز گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۲۵۹ و یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم به بهره‌برداری رسیده که با یک‌هزار و ۳۷۰ طرح در دست اقدام امسال، در مجموع به ۲ هزار و ۶۰۰ طرح می‌رسد.
نیازی افزود: راه‌اندازی این طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور باعث ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در حوزه مشاغل خرد و خانگی در استان مرکزی می‌شود.
به گفته معاون توسعه اشتغال‌ اجتماع‌محور بنیاد برکت، ۸ مجری و تسهیل‌گر این بنیاد در مناطق محروم و روستایی استان مرکزی اقدام به شناسایی، اهلیت‌سنجی و معرفی متقاضیان اشتغال می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: ۹۰ روستا و پنج شهرستان خمین، زرندیه، اراک، ساوه و محلات در استان مرکزی تحت پوشش فعالیت‌ها و اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.
نیازی با تاکید بر تمرکز بر حوزه پوشاک در مشاغل ایجادشده برای امسال گفت: با توجه به این موضوع که بیشترین واحدهای تولید پوشاک در مرکز کشور قرار دارند و امکان توزیع محصولات به نقاط دیگر فراهم است، عمده مشاغل ایجاد شده در استان مرکزی به این حوزه اختصاص دارد.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت یادآور شد: علاوه بر حوزه پوشاک، در سال‌های گذشته مشاغل دیگری در رسته‌های کشاورزی، پرورش محصولات گلخانه‌ای و خدمات  در مناطق محروم استان ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در راس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.
نیازی در پایان اظهار داشت: بنیاد برکت تا به امروز ۱۳۵ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را با حجم کل‌ سرمایه‌گذاری ۱۳۵ هزار میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغال برای ۴۰۵ هزار نفر در مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته کشور راه‌اندازی کرده است. 
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ۴ هزار و ۱۰۳ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریالی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان مرکزی به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

منبع: الف

کلیدواژه: اشتغال زایی اجتماع محور اجتماع محور بنیاد طرح اشتغال زایی استان مرکزی مناطق محروم راه اندازی بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا سه‌شنبه به استان مرکزی سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، در ادامه‌ی سفرهای مسئولین ملی به استان مرکزی، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت ماه، میهمان دیار آفتاب است.

حضور در افتتاحیه سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی اراک، نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت استان و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی است.

استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور دارای موقعیت استراتژیکی است که به دلیل استقرار صنایع گوناگون و قریب سه هزار واحد صنعتی، با در اختیار داشتن رتبه‌ی نخست تنوع تولیدات صنعتی از قطب‌های مهم صنعت کشور به شمار می‌رود.

در راستای نهضت احیای واحدهای راکد اقتصادی در دولت سیزدهم، طی دو سال گذشته ۷۲۰ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان مرکزی به مدار تولید برگشتند.

کد خبر 751257

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان