Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@18:21:10 GMT

خبرهای خوش زاکانی برای حمل و نقل عمومی پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۷۷۰۶

خبرهای خوش زاکانی برای حمل و نقل عمومی پایتخت

شهردار تهران با اشاره به خبرهای خوش حمل و نقلی گفت: گام به گام به سمت افزایش بیشتر رضایتمندی مردم و بهره‌مندی بهتر آنها از حمل و نقل عمومی پیش خواهیم رفت.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی درمراسم رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس که صبح امروز با حضور جمعی از اعضای شورای شهر تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: حمل و نقل عمومی یک موضوع  حیاتی است چرا که علاوه بر ارتباط نزدیک با رفاه و آسایش مردم در کاهش ترافیک نیز موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه  حمل و نقل و ترافیک در تهران با یک فرسودگی و عدم کفایت مواجه است که این وضعیت به واسطه نبود زیرساختهای لازم رقم خورده است،   ادامه داد: رونمایی و بهره برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس عملاً یک آغاز و اقدام جدی در راستای تامین نیاز شهر تهران به اتوبوس است. امسال با تامین ناوگان در حوزه اتوبوسرانی با ۱۷۵ دستگاه توبوس که ۱۱۰ مورد آن امروز و باقی آن طی هفته های آینده وارد چرخه می شود، آغاز کردیم  اما کار به اینجا ختم نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: تقدیر زاکانی از تلاش شبانه‌روزی ماموران شهرداری در لایروبی معابر تهران

شهردار تهران تصریح کرد: خبر خوبی که وجود دارد این است که دولت بعد از حدود ۱۰ الی ۱۲ سال که به تعهدات خود در حوزه شهرداری‌ها عمل نمی کرد عمل کرده و طبق توافق با وزیر کشور توسعه ناوگان حمل و نقل به ویزه اتوبوس را در دستور کار قرار داده است. در این راستا مقرر شده از ۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوسی که قرار است با تهاتر نفت وارد کشور شود ۱۲۰۰ اتوبوس به تهران تعلق گیرد که این رقم قابل اعتنایی است. 

بیشتر بخوانید: نمونه‌ای از محسنات حضور زاکانی در شهرداری تهران +فیلم

وی گفت: دومین تصمیم دولت این بود که سهم اورهال اتوبوسرانی شهر تهران را به دو هزار دستگاه ارتقا داده است و از ۷۰۰ دستگاه اتوبوسی که به دلیل منقضی شدن مخازن سوخت متوقف بودند ۴۰۰ دستگاه دیگر نیز به اورهال نیاز دارد که این امر نیز محقق خواهد شد.  با تدابیر در نظر گرفته امیدواریم اتوبوسهای فعال شهر تهران به ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه برسد  و به روزهای اوج فعالیت ناوگان اتوبوسرانی بازگردیم. 

زاکانی با بیان اینکه با تامین ناوگان اتوبوسرانی با ۱۱۰ دستگاه اتوبوس آغاز کرده ایم، گفت: امیدواریم با تلاشهای شبانه روزی به اهدافمان برسیم. در این راستا نیز در هفته آینده با ۱۶ شرکت بخش خصوصی قرار ملاقات داریم تا با آنها میدان عمل بدهیم و در یک شرایط منطقی با آنها مواجه شویم تا آنها نیز با دلگرمی بیشتری به کارشان ادامه دهند. علاوه براین مسیر ثانویه‌ای را طی خواهیم کرد که به نوعی تغییر ریل در حوزه اتوبوسرانی مطرح می شود و قصد داریم به سمت برقی شدن این ناوگان حرکت کنیم که در این راستا نیز ۵۰ دستگاه اتوبوس با تامین بخش خصوصی وارد مرحله قرارداد شده است. 

وی گفت: وجه همت مدیریت شهری این است که به سمتی حرکت کنیم که رضایت‌مندی مردم و بهره‌مندی آنها از حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم. تلاشمان این است که با توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه در بخش اتوبوس و با عنایتی که دولت خدمتگذار با برعهده گرفتن مسئولیتهایش دارد کم و کاستی های گذشته برطرف شود. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان علیرضا زاکانی شهردار تهران رضایتمندی شورای شهرتهران شهر تهران حمل و نقل عمومی دستگاه اتوبوس شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از کنترل و نظارت بر یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری این استان در قالب ۱۷۲ مانور ،طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

تیمورباقری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ ،تعداد یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری طی ۱۷۲ مانور توسط این اداره کل مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد ،یک هزار و ۱۳ دستگاه کامیون، ۷۳۱ دستگاه اتوبوس و ۱۵۱ دستگاه سواری بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان باری و مسافری توسط این اداره‌کل با همکاری  پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

باقری با بیان اینکه در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد ادامه داد: در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل(بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمات اتوبوسرانی برای بازی فوتبال استقلال و ذوب‌آهن
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها