Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از موزه سینمای ایران، علی دهکردی درباره همکاری خود با زنده یاد هما روستا در فیلم از کرخه تا راین، اظهار داشت: با زنده یاد هما روستا از قبل در تئاتر تجربه همکاری داشتم، او در بین ما بهترین انتخاب بود چون شخصیت فرهنگی و هنری کشور محسوب می شد.

دهکردی تاکید کرد: در فیلم از کرخه تا راین شاهد بودم ابراهیم حاتمی کیا تکه‌های جان، قلب و روحش را برای تولید فیلم گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهره مهم و بزرگ ساخته شدن فیلم، زنده یاد سیف الله داد بود که مدیریت کل پروژه را در آلمان برعهده داشت و چون مسلط به زبان انگلیسی بود به شکل میدانی پروژه را مدیریت می‌کرد.

شادروان سمندریان تاثیرگذارترین معلم

وی درباره شادروان حمید سمندریان، به این نکته اشاره کرد که بی‌تردید تاثیرگذارترین معلم برای من و هر فردی است که با او کار کرد. روزی، نسل‌های آینده درباره زنده یاد سمندریان یاد می کنند و بزرگترین حسرت‌شان این خواهد بود که ای کاش شاگرد این هنرمند بزرگ بودند.

دهکردی درباره ایفای نقش‌های تاریخی خود، بیان کرد: شانس بزرگی برای من بود تا نقش شخصیت‌هایی که ما نمی‌شناختیم و ندیده بودیم مثل شیخ مفید، شاه عباس، پدر مولانا یا شخصیت‌های معاصر همچون شهید دوران و آیت الله طالقانی را که برای من و بسیاری از نسل‌های من از محبوب‌ترین شخصیت‌های تاریخ معاصر بودند، بازی کنم.

دهکردی همچنین خاطرنشان کرد: زمانی پای خاطرات استادانی همچون علی نصیریان، شادروان محمدعلی کشاورز، شادروان داوود رشیدی و شادروان عزت الله انتظامی می‌نشستم، برایم جالب بود این اساتید با جایگاهی که از نظر اعتباری و سنی داشتند چطور همیشه در مصاحبه های‌شان می گفتند باعث افتخارشان بوده که در فیلمی بازی کرده‌اند. امروز بر این باور هستم با هر کارگردانی که کار می‌کنیم دنیای جدیدی به روی ما باز می‌شود و شروع به تجربه اندوختن می‌کنیم.

عیاری شناخت صحیحی از بازیگری دارد

وی درباره همکاری خود با کیانوش عیاری، اظهار داشت: عیاری از معدود کارگردان‌هایی است که شناخت صحیحی از بازیگری دارد؛ معجره عیاری این است که هر بازیگری در فیلم های او حضور دارد، بهترین بازی خود را ایفا کرده است؛ چرا که او صحیح بازی کردن را به معنای واقعی از بازیگر انتظار دارد.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه قرار بود در فیلم سرب حضور داشته باشد، توضیح داد: قرار بود نقش امین تارخ را در این فیلم بازی کنم اما در نهایت قرار شد یک بازیگر باتجربه به جای یک بازیگر تازه کار حضور داشته باشد.

به گزارش ایرنا، امروز دوشنبه ۱۷ آبان زادروز علی دهکردی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است.

برچسب‌ها ابراهیم حاتمی کیا علی دهکردی سینما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابراهیم حاتمی کیا علی دهکردی سینما ابراهیم حاتمی کیا علی دهکردی سینما زنده یاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 مهدی باقربیگی بازیگر نقش مجید در سریال قصه‌های مجید و محمدعلی میاندار بازیگر نقش معلم در این سریال پس از سی و چهار سال در کنار هم در یک برنامه حضور یافته‌اند و از خاطرات حضورشان در این سریال گفتند. بخشی از حرف‌هایشان را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • عکس | واکنش بازیگر نقش روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • عکس| واکنش بازیگر روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است