Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی اظهار کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان، بهره‌وری کشاورزی در استان گلستان را ارتقا می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، علی محمد زنگانه ظهر امروز در دیدار با مدیر کل جهاد کشاورزی استان و مدیران حوزه جهاد کشاورزی استان اظهارداشت: کشاورزی مزیت اصلی گلستان است و توسعه آن در استان مورد تاکید ریاست جمهوری هم هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به سفر رئیس جمهور به استان باید با احصاء موارد و اولویت‌ها در حوزه کشاورزی، از این فرصت استفاده لازم را ببریم و بتوانیم با همراهی دکتر رئیسی و هیئت وزیران جهشی را در حوزه کشاورزی استان ایجاد کنیم.

استاندار گلستان یادآور شد: توجه ویژه به مدیریت منابع آب در حوزه کشاورزی و استفاده از روش‌های نوین، استارت‌آپ‌ها ، شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین نیروهای خلاق و توانمند می‌تواند زمینه بهره‌وری حداکثری در استان را میّسر سازد.

زنگانه خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت منابع عمومی، دولتی و بودجه ای باید با همراهی بخش خصوصی و تعاونی زمینه جهش تولید و جهش اقتصادی استان را فراهم آوریم.

یادداشت| قرارداد بلندمدت ایران و ونزوئلا، توافقی برای منافع مشترک / کشاورزی و انرژی، 2 زمین بازی دوسر بردسوداگران زمین در کاشان موجب تحمیل هزینه‌های ناخواسته به حوزه کشاورزی می‌شوند85 طرح صنعتی و کشاورزی در استان سمنان تسهیلات رونق تولید دریافت می‌کنند

وی ادامه داد: همه بخش‌ها چشم انداز اقدامات خود را با توجه به سند چشم‌انداز 1404 ارائه و البته وضعیت خود کمّی خود را در برنامه ششم توسعه اعلام کنند.

استاندار گلستان گفت: باید تلاش کنیم زیرساخت‌های لازم را برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی توسعه دهیم تا جذابیت‌های لازم برای بخش خصوصی جهت فعالیت وجود داشته باشد.

انتهای پیام/581/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بستر اقتصادی کنونی کشورها، «دانش» حرف نخست را می‌‌‌زند و در این راستا اقتصادهایی موفق هستند که درآمد خود را به دانش گره زده باشند و با فناوری های روز دنیا در مسیر تولید تا بازارهای جهانی در حال رقابت باشند.

استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در هر صنعتی می‌تواند سبب ایجاد بهره‌‌‌وری و ارزش‌‌‌افزوده بیشتر آن صنعت شود. البته این  توان و ظرفیت در صنعت فولاد کشور هنوز فراگیر نشده است. کارشناسان و فعالان این صنعت بر این باورند که  از این پس آنچه در زنجیره فولاد می‌تواند عامل توسعه و بالندگی شود، ایجاد دانش است ؛ علمی که با هوشمندسازی می تواند ارتقای تولید را در زمینه‌های رقابت با سایر محصولات در بازارهای جهانی رقم بزند.

زمینه اعتماد به دانش‌‌‌بنیان‌ها فراهم شود

موضوع  اعتماد به مشارکت با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در زنجیره صنعت فولاد، بحثی است که هنوز به طور کامل اجرایی نشده و تردید های زیادی را در زمینه این نوع همکاری ها ایجاد کرده است. در حالی که اگر حمایت‌‌‌های مشخصی از این شرکت‌ها صورت گیرد،  شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان با سرعت بیشتری می‌توانند رشد و توسعه پیدا کنند و مسیر بالندگی خود را در پیش بگیرند.  

در همین رابطه حسین وجودی یزدی مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران درگفت‌وگو با آنا به شرایط همکاری با شرکت های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: برای توسعه در مراکز خدماتی فولاد ایران هدف‌گذاری‌هایی طراحی و با توجه به برنامه ریزی‌ها در حال اجراست. البته  با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ سیاست‌ها به سوی افزایش ماشین آلات نو و تکنولوژی هدایت شده است. در همین راستا ما با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کرده ایم تا دو دستگاه از مدار خدمت خارج شده خود را اورهال کنیم و به چرخه کار باز گردانیم.

وجودی ادامه داد: در این راستا با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و نصب بلانک به تفاهم رسیده ایم و در ادامه دو دستگاه دیگر نیز برای تکمیل سیستم برش‌کاری نصب خواهد شد که این خدمت توسط شرکت دانش‌بنیان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت فولادی با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت فولاد ایران، با توجه به برنامه ریزی‌، هدف‌گذاری‌هایی  تبیین و در حال اجراست، گفت: البته با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش به‌کارگیری ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی و پیاده‌سازی سیستم بهره‌وری در مدیریت هوشمندسازی این صنعت هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی