Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای انگلیسی خود نسبت به اجرایی نشدن بخش عمده توافقات تجاری میان دو کشور پس از برجام انتقاد کرد و آمریکا را مسئول به وجود آمدن شرایط کنونی معرفی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و لیز تراس وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص مسائل دوجانبه، گفتگوهای وین  و برخی موضوعات منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان در این مکالمه تلفنی ، یادآور شد که بخش اعظم توافقات تجاری میان دو کشور پس از برجام اجرایی نشده‌اند، و ارتقا حجم تجارت و تسهیل مراودات مالی میان دو کشور نیازمند افزایش تحرک و اقدامات لندن است.

دکترامیرعبداللهیان همچنین با یادآوری بدهی قدیمی انگلستان به ایران، بازپرداخت این بدهی را حق ملت ایران خوانده و بر لزوم اقدام فوری لندن جهت بازپرداخت هرچه سریع‌تر این بدهی تأکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص برجام نیز بر مسئولیت آمریکا در به وجود آمدن شرایط کنونی تأکید نموده و تصریح کرد که برخی طرف‌ها نیز با مسئولیت‌ناپذیری و سکوت در برابر اقدامات آمریکا، به بروز وضعیت فعلی دامن زده‌اند.

دکتر امیر عبداللهیان موفقیت مذاکرات در وین را به رفع تمامی تحریم‌ها، بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان، ارائه تضمین‌های لازم در خصوص اجرایی شدن نتایج گفت‌وگوها و راستی‌آزمایی اقدامات طرف مقابل، منوط دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد عادی‌سازی روابط تجاری با ایران یکی از تعهداتی بوده است که طرف مقایل در برجام پذیرفته است و این موضوع باید به نحو کاملی در مذاکرات وین محقق شود.

وزیر خارجه انگلیس نیز در این تماس ابتدا به آرزوی بهبودی فوری وزیر خارجه کشورمان در اثر ابتلا به ویروس کرونا  اشاره و در ادامه ضمن ابراز خرسندی از اعلام تاریخ برگزاری کمیسیون مشترک برجام، سه کشور اروپایی را جهت دستیابی به پیشرفت در مذاکرات، مشتاق و جدی خواند.

در این مکالمه در خصوص برخی موضوعات کنسولی نیز گفت‌وگو شد.

لزوم ارسال کمک‌های انسان‌دوستان بین‌المللی به مردم افغانستان و اهمیت تشکیل دولت فراگیر در این کشور، وضعیت فاجعه‌بار انسانی در یمن و اهمیت توقف محاصره انسانی این کشور، اهمیت حمایت از ثبات در لبنان و ابراز تاسف از ادامه نقض حقوق بشر در بحرین، از دیگر موضوعات مورد اشاره دکتر امیرعبداللهیان در این مکالمه بود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم هسته ای تحریم هسته ای وزیر امور خارجه کشورمان خارجه کشورمان وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت