Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ استاندار مرکزی با بیان اینکه "اطلس جامع اقتصادی استان مرکزی باید تدوین و تهیه شود" گفت: هیچ وارد کننده‌ای در کشور حق ندارد محصول تولیدی در استان مرکزی را وارد کنند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار مرکزی که با حضور وزیر کشور برگزار شد با اشاره به برنامه‌های استانداری مرکزی اظهار داشت: برنامه درنظر گرفته شده توسط هیئت دولت برای خدمت در مجموعه استانداری مرکزی، سند راهبردی حکمرانی در این استان در افق و در مسیر گام دوم انقلاب است که این سند به صورت دقیق و با جزئیات کامل منتشر می‌شود تا مدیران استان و نخبگان آن با اطلاع کامل از این سند بتوانند در اجرای هر چه بهتر آن کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  این سند که نگاهی مسئله‌محور دارد در قالب 7 محور اصلی و 75 محور فرعی تدوین و جمع‌آوری شده و از همه شما درخواست دارم که در راستای تقویت و تغییر نگاه به حوزه ماموریتی در مسیر اجرای این سند همکاری داشته باشید.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مسئله همان مانعی است که نمی‌گذارد از وضع موجود به وضعیت مطلوب برسیم که خوشبختانه نسبت به وضع موجود و مطلوب تا حدی شناخت پیدا کرده‌ایم و مانع رسیدن به وضع مطلوب از وضع موجود که همان مسئله است را نیز مشخص کرده‌ایم.

مخلص‌الائمه بیان کرد: اکنون در شرایط مطلوبی قرار نداریم و آنچه سبب قرار گرفتن در چنین وضعیتی شده فهرستی از مسائل بوده که طبق پژوهشی که در سازمان بازرسی کشور انجام شده یک‌هزار و 980 مسئله خرد، 82 میان‌مسئله و 10 ابر مسئله شناسایی شده و براساس آن برش استانی هم مشخص شده است.

وی ادامه داد: بنابراین آنچه که مانع از رسیدن به نقطه مطلوب شده همین مسائل، آسیب‌ها و پیامدهای ناشی از آنهاست، از این رو تهیه فهرستی از مسائل ضروری است و باید از فهرست کردن این مسائل، نظام‌وار کردن آنها را هم اعمال کرد تا ارتباط علت و معلولی را پیدا کنیم و مسائل اولویت‌دار را تشخیص دهیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: حمایت و پیشنهادات نخبگان استان را در این مسیر با کمال میل می‌پذیریم و باید توجه داشته باشیم که تمامی ماموریت‌ها ذیل سند راهبردی استان انجام شود.

مخلص‌الائمه افزود: اقتصاد مقاومتی چاره و علاج رفع مشکلات کشور است و اگر بخواهیم تعریفی از آن ارائه کنیم باید گفت رشد شکوفایی در عین فشار و تحریم همان تعریف اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: این تعریف شامل 2 رکن اقتصاد مردمی و دانش‌بنیان می‌شود و تمامی اجزای یک جامعه و اجتماع باید نقش خود را در این 2 رکن تعریف کنند که توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید هم از موارد اولویت‌دار در حکمرانی استان است.

توجه به 2 موضوع بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء بهره‌وری در استان مرکزی

استاندار مرکزی بیان کرد: گزارشی از وضعیت استان دریافت کرده‌ایم اما مشکلات بخش تولید را می‌شنویم زیرا از آنجا که استان مرکزی یک استان صنعتی است، ابعاد صنایع آن و همچنین اشتغال این صنایع در اقتصاد کشور تکرار نخواهد شد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: این استان صنایع بسیاری به ویژه تعداد کثیری از صنایع بزرگ و مادرتخصصی را در خود جای داده که بخش اعظمی از صادرات را به خود اختصاص می‌دهند گرچه برخی از این صنایع از جمله پتروشیمی و پالایشگاه به سبب جانمایی غلط، بخش کشاورزی و منابع آب را نابود کرده‌اند.

وی عنوان کرد: 2 موضوع بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء بهره‌وری در کنار حمایت از تولید با جدیت و به صورت جهادی مورد توجه قرار می‌گیرد و برای انهدام هر آنچه مانع بهبود فضای کسب و کار  در شهرستان‌های استان است با قدرت می‌ایستیم و  در این راستا بخشی از اختیارات را به فرماندارن تفویض می‌کنیم.

استاندار مرکزی افزود: مسیر پیشرفت در حوزه اقتصاد، صنعت و کشاورزی گرچه ناهموار بوده اما روشن و پیمودنی است و در این مسیر تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و رفتارهای غلط و اشتباه را به طور حتم اصلاح می کنیم.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: گفت: در جریان انتخاب بنده به عنوان استاندار مرکزی، جوانگرایی، نخبه‌گزینی و بومی‌گزینی با هدف کادرسازی و اصلاح مسیر پیشرفت استان، از سوی رئیس مورد تاکید قرار گرفت.

وی بیان کرد: می‌توان گفت شناخت ما از صنایع استان در بحث حمایت از تولید، به صورت نسبی کم نیست، با توجه به شناخت به دست آمده، قسمتی از نظام تولید استان به سبب زیاده‌خواهی رانت‌خواران و واردکنندگان متحمل ضربه‌ها لطماتی شده است اما به احدی از آنها رحم نخواهیم کرد.

از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان بهره می‌گیریم

استاندار مرکزی ادامه داد: در مسیر حمایت از تولید و تولیدکنندگان از تمام ظرفیت‌ها و قوانین محکمی که وجود دارد با تمام قدرت و قوت بهره می‌گیریم و هیچ وارد کننده‌ای در کشور حق ندارد نسبت به واردات محصولی که در استان مرکزی تولید می‌شود اقدام کند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: موضوع فساد و ناکارآمدی در ابلاغیه رئیس جمهور مورد تاکید واقع شده است، این دو مقوله اگرچه از هم جدا هستند اما دو موضوع در هم تنیده بوده و احساس و درک فساد در باور مردم بسیار بالا است.

وی افزود: مدیریت ادراک مردم از مهمترین وظیفه‌های حکومت‌ها بوده و در واقع اهمیت احساس امنیت بیش از ادراک امنیت است، متاسفانه در کنار احساس فساد، احساس ناکارآمدی هم در جامعه و در میان مردم موج می زند که بسیار خطرناک و منهدم‌کننده است.

برای اصلاح وضعیت موجود دستمان را به سمت تمامی تحول‌خواهان استان دراز می‌کنیم

استاندار مرکزی تصریح کرد: در راستای اصلاح وضعیت دستمان را به سمت تمامی تحول‌خواهان استان دراز می‌کنیم و دست یاری آنها را به گرمی می‌فشاریم و با تمام توان تحول هنجاری، روشی، ساختاری، تحول در شیوه‌های مدیریت و همچنین تحول در نیروی انسانی ادارات را در استان مرکزی اجرایی می‌کنیم.

مخلص‌الائمه بیان کرد: بروکراسی حد متعادلی دارد که اگر از حد تعادل خود عبور کند مانع پیشرفت و توسعه می‌شود، از این رو در مقابل بروکراسی و دیوان‌سالاری زائد قیام می‌کنیم و با تغییر نگاه، نسبت به اصلاح وضعیت موجود باید اقدام شود.

استاندار مرکزی: "هپکو" در چنبره رانت‌خوارانِ واردکننده به خاک سیاه نشست استاندار مرکزی در عزل و نصب مدیران تسلیم فشارها نشود استاندار جدید استان مرکزی: ‌برنامه‌هایی برای اصلاح وضعیت اقتصادی استان مرکزی ترسیم کرده‌ایم/ اصلاح بنیادین ‌نظام اداری

وی ادامه داد: تهیه اطلس جامع اقتصادی استان، نخستین ماموریت معاونت اقتصادی با دستگاه‌های مربوطه است تا تمامی ظرفیت‌ها دیده شود، در این اطلس تمامی برنامه‌های تدوین شده جای می‌گیرد و با نظام‌واره استان تلفیق شده و طبق آن حرکت می‌کنیم.

استاندار باید به مانند نخ تسبیح محور همگرایی باشد

استاندار مرکزی عنوان کرد: حضور تمامی تشکل‌ها و سلایق مختلف لازمه پیشرفت در حوزه مسائل سیاسی است، از این رو دعوت جریانات سیاسی به وحدت و همگرایی را درنظر داریم و آماده بر عهده گرفتن این همگرایی هستم.

مخلص‌الائمه افزود: حق برخورداری از اختلاف سلیقه سیاسی از حق برخورداری از انرژی هسته‌ای هم مسلم‌تر است و استاندار باید به مانند نخ تسبیح محور این همگرایی باشد.

وی خاطرنشان کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری دررابطه با توجه ویژه به خدمت و انجام وظیفه، از لحظه واگذاری این مسئولیت به بنده با قوت عمل می‌کنم و استان مرکزی را مرکز دنیا می‌دانم، این مسئولیت سخت را از میان کارهای عافیت دارتر در تهران برگزیده‌ام و در این مسیر به شدت نیازمند همدلی مدیران استان هستم.

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار مرکزی حمایت از تولید استان مرکزی اصلاح وضعیت مخلص الائمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصول عجیب و دور از انتظار کاسیو (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نامه ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی به رهبر انقلاب
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • محصول عجیب و دور از انتظار کاسیو (عکس)
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد