Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه آثار جواد علی‌محمدی اردکانی با عنوان «زمین» از تاریخ ۲۱ آبان در گالری آرتیبیشن به نمایش در خواهد آمد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نقاشی‌های جواد علی‌محمدی اردکانی در مجموعه «زمین» با نگاهی متفاوت به طبیعت و یادآوری «زمین» به عنوان بستر اصلی و اولیه زیست بشریت، خلق شده است.

هدف از نمایش این آثار علاوه بر اهمیت تکنیک و زیبایی شناسی هنری در نهیبی است که به مخاطب و نوع نگرش‌ و برداشتش از طبیعت پیرامونش خواهد داشت، تاکید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران درودی هنرمند نقاش درگذشت

اردکانی که پژوهش هنر را در مقطع دکترا آموخته، پیش از این مجموعه  آثارش در هفده نمایشگاه گروهی و انفرادی از جمله گالری‌های لاله، باران، درسا، اکو و فرمانفرما به نمایش در آمده است و طی سه دهه فعالیت اکنون با مجموعه «زمین» به گالری آرتیبیشن می‌آید.

در یادداشت این نمایشگاه نوشته شده: «از خاک و خُرده سنگ تا کوه‌های سترگ و از مِهِ سیال تا آسمان ابراندود، نه در درخشان‌ترین ساعاتِ نورانی روز، بلکه در لحظاتی که جلوه‌ی "زمین" با کژتاب‌های نورِ غروب یا صبحگاهان و یا تیرگی شباهنگامی که هیأت و هیبتِ این عناصر حادثه‌ی «زمین-بودگی» را ممکن کرده، موجِد پویاییِ تکاملیِ نگاهِ به "زمین" در مجموعه‌ای است که جواد علیمحمدی اردکانی به همین نام فراهم آورده است. تأثیر سایه‌ها یا تجلیِ شگفت‌انگیز نور خورشید در پیکره‌ی ابرها و یا پرهیبِ حس‌انگیز تاریک و روشنِ شبانگاهی بر دامنه و قامت کوه‌ها انتخاب و بازآفریده شده‌اند تا دیالکتیکی از تلفیق ادارک دیداری مخاطب از عناصر سختِ زمین، در‌هم‌تنیده با عناصرِ نرم آن به وجود ‌آورد».

نمایشگاه زمین از 21 آبان تا 30 آبان ماه برای نمایش عمومی برپاست و بازدید از این نمایشگاه هر روزه از ساعت 11 صبح تا 20 و در روزهای تعطیل از ساعت 16 تا 20 با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای آثار از نزدیک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نشانی: خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینۀ ارشاد، نرسیده‌ به همت، گل‌نبی (غرب)، میدان احمدی‌روشن (کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، شماره شش، گالری آرتیبیشن مراجعه نمایند.

همچنین نمایشگاه برای افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند، به صورت آنلاین و همزمان با آغاز نمایشگاه در سایت آرتیبیشن (www. artibition. net) دایر خواهد شد.

انتهای پیام/
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نقاشی نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه هشتم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایش اولین‌ها هر روز ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود. این مجموعه شرح نخستین ورود یک شی یا کالا به ایران است.
فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» به زودی از شبکه دو پخش می‌شود.
در این فصل شخصیت اصلی با ورود به یک شعبه جدید قضایی به جنبه‌های دیگری از موزش مسائل حقوقی می‌پردازد.
همچنین مستند «خراش» شنبه تا دوشنبه هر هفته ساعت ۲۱ از شبکه افق پخش و ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه روز بعد تکرار می‌شود.
بررسی چالش‌های سیاست خارجی رژیم صهیونیستی و تعارضات آن باکشور‌های منطقه و جهان موضوع این مجموعه ۲۵ قسمتی است؛ و مجموعه تلویزیونی مامان اشتباه می‌کند؟ هر شب ساعت ۲۳ از شبکه تهران پخش و روز بعد ساعت‌های ۱۱ و ۱۹ بازپخش می‌شود. این مجموعه، محصول ۲۰۱۸ فرانسه داستان پسر بچه‌ای است که با ترسیم نقاشی معمایی را طرح می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌های رسانه هشتم اردیبهشت
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور