Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@11:06:02 GMT

کوهسرخ قرمز نیست اگر از کاشمر جدا شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۸۲۷۱

کوهسرخ قرمز نیست اگر از کاشمر جدا شود

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ گفت: به دلیل اینکه هنوز در نرم‌افزار ماسک کوهسرخ از کاشمر جدا نشده آمارها هم به تفکیک اعلام نمی‌شود؛ در صورتی که اگر این جداسازی صورت گیرد، وضعیت شهرستان زرد خواهد بود.

عمید شمسایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: به رغم اینکه تاکنون از سوی مسئولان استانی پیگیری‌هایی بسیاری برای جداسازی کاشمر و کوهسرخ در نرم‌افزار ماسک داشته‌ایم اما همچنان این مشکل و معضل ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اگرچه آمار کوهسرخ از نظر تعداد مبتلایان و فوتی‌ها بسیار پایین است اما چون آمارها با کاشمر اعلام می‌شود، هر گاه در این شهرستان وضعیت قرمز اعلام شود، به تبع در این منطقه هم باید محدودیت‌ها را اعمال کنیم و این موضوع مشکلات جدی را برای مسئولان و شهروندان کوهسرخی به وجود آورده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ گفت: هر چند در حال حاضر فقط سه نفر کوهسرخی در بیمارستان کاشمر بستری هستند اما اگر این تفکیک صورت گیرد بدون شک وضعیت ما زرد و یا در بدبینانه‌ترین حالت نارنجی خواهد بود اما در وضعیت فعلی چون نرم‌افزار ماسک آمار کاشمر و کوهسرخ با هم اعلام می‌شود، کوهسرخ هم قرمز است.

وی افزود: تاکنون به کسب و کارهای شهرستان کوهسرخ به خاطر محدودیت‌هایی که اعلام می‌شود لطمه‌های بسیاری وارد شده است در حال حاضر رستوران‌ها بیرون بر، برخی باشگاه‌های ورزشی تعطیل و صنف‌هایی نیز به خاطر قرمز بودن شهرستان در نرم‌افزار ماسک تعطیل شدند در صورتی که آمار نمونه‌های مثبت حتی پنج درصد کاهش داشته است.

استعلام برای شناسایی واکسن نزده‌ها

شمسایی ادامه داد: تاکنون ۸۶ درصد جمعیت شهرستان کوهسرخ دوز اول و ۶۰ درصد دوز دوم را تزریق نمودند و ۱۰۰ درصد مادران باردار، ۹۰ درصد دانش آموزان و ۹۰ درصد سالمندان نیز واکسینه شده‌اند.

وی یادآور شد: اخیرا با آموزش و پرورش توافقنامه‌ای را به امضا رسانده‌ایم تا بر اساس آن اسامی دانش آموزان، مدیران و معلمانی را که تاکنون واکسن نزده‌اند، اعلام کنند و تیم سیار در روستاها و شهر به منازل این افراد مراجعه کرده و واکسیناسیون را انجام دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ با بیان اینکه از یک هفته قبل در روستاها نیز واکسیناسیون خانه به خانه را آغاز نموده‌ایم، مطرح کرد: خوشبختانه در شهرستان کوهسرخ مشکل خاصی نداریم حتی طی یک هفته اخیر در میزان مبتلایان به کرونا پنج درصد کاهش داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تست‌های رپید در شهرستان افزایش یافته و تیم سیار واکسیناسیون صبح و عصر انجام وظیفه می‌کند.

شمسایی همچنین از فعال شدن تمام خانه‌های بهداشت طی ۲ شیفت صبح و عصر خبر داد و افزود: علاوه بر راه‌اندازی تیم‌های کارگروه سلامت روستایی و شهری جلسات ستاد کرونا به طور منظم در شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمام کسانی که در روستاها و منطقه شهری واکسن نزده‌اند دارند شناسایی می‌شوند و تیم سیار واکسیناسیون موظف شدند روزی دو ساعت به منازل این افراد رفته و با ارائه آموزش‌های لازم واکسیناسیون را انجام دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ  بیان کرد: متأسفانه برخی تبلیغات منفی علیه اهمیت واکسیناسیون موجب شده هنوز هم برخی افراد از زدن واکسن ممانعت کنند.

وی یادآور شد: کوهسرخ با ۲۷ هزار و ۹۱۶ نفر جمعیت ۲۳ خانه بهداشت در روستاها دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس کوهسرخ کاشمر نرم افزار ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان