Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیساریای عالی انتخابات از پایان روند شمارش دستی آرا در حوزه‌های انتخاباتی خبر داد.

به نقل از خبرگزاری عراق "واع"، عماد جمیل، عضو کمیساریای عالی انتخابات عراق خاطرنشان کرد، درخواست‌های تجدیدنظر برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال می‌شود و قوه قضائیه می‌تواند بخشی از درخواست‌ها را برای استعلام قانونی یا روند دیگر شمارش دستی بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ما منتظر قوه قضائیه می‌مانیم تا در صورت تایید نتایج، اسامی نهایی نامزدهای پیروز کرسی‌های پارلمان را اعلام کنیم.

عماد جمیل همچنین تصریح کرد: زمان ارائه نتایج نهایی به تاریخ خاصی مربوط و محدود نمی‌شود و تا پایان تجدیدنظرها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: کمیساریای عالی انتخابات امروز (دوشنبه) درخواست‌های تجدید نظر و نتایج شمارش دستی آرا را به مرجع قضایی ارجاع خواهد داد تا پس از تایید اسامی نامزدهای پیروز، رئیس جمهور خواستار برگزاری نخستین جلسه پارلمان جدید طی ۱۵ روز شود.

برخی گروه‌های عراقی مخالفت خود را با نتایج انتخابات اعلام کردند.

ائتلاف الفتح هم اعلام کرده، در صورتی که نتایج نهایی انتخابات یکسان باشد، اقدامات دیگری وجود دارد.

در همین راستا، محمد البیاتی، رهبر ائتلاف الفتح عراق خاطرنشان کرد، طبق مستندات، شکی در بروز تقلب در انتخابات وجود ندارد و تصمیم شورای عالی قضایی در این باره فصل الختام است.

البیاتی خاطرنشان کرد: ادله متعلق به احزاب در مقابل رسانه‌ها و مطبوعات و یا از طریق درگاه مرجع عالی قابل افشا است.

رهبر ائتلاف الفتح خاطرنشان کرد: مدارکی که احزاب و گروه‌های سیاسی در اختیار دارند، ممکن است در رسانه‌ها و مطبوعات و یا از طریق مرجعیت عالی‌قدر فاش شود.

وی افزود: همه احزاب با تفاهمات کنونی خود، جز پس از انجام مذاکرات توافقی در داخل منزل شیعیان و سپس توافق با سنی‌ها و کردها، نمی‌توانند ائتلافی انجام دهند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شمارش دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل

به گزارش صدای ایران از ایرنا،به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، وزیر خارجه نیوزیلند پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی را اولین شرط تحقق راهکار دو دولتی عنوان کرد و گفت که کشورش امیدوار است به اشغالگری این رژیم پایان دهد.

پیترز در ادامه با تاکید بر اینکه اکنون مساله اصلی در غزه پایان دادن به فاجعه انسانی است، افزود: این وظیفه جامعه جهانی است که ابتدا هرچه سریع‌تر بحران فاجعه انسانی موجود در غزه را کنترل و سپس به آن پایان دهد.

وزیر خارجه نیوزیلند همچنین با بیان اینکه جامعه جهانی در مرحله بعد باید طرفین را مجبور به پذیرش صلح کند، تاکید کرد:، اما در عین حال باید باز هم به این موضوع توجه داشت که خروج (رژیم) اسرائیل از سرزمین‌های فلسطینی، اولین شرط تحقق صلح است.

پیترز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ دولت فلسطینی وجود ندارد که بتوان آن را به رسمیت شناخت، افزود: تلاش‌های کشور‌هایی مانند قطر و مصر می‌تواند در دستیابی به صلح پایدار در منطقه و تشکیل دولت مستقل فلسطینی کمک کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد