Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بر لزوم توسعه گردشگری کشاورزی در شهمیرزاد به عنوان یکی از دو شهر نمونه گردشگری بین‌المللی در استان تاکید کرد.

 حمیدرضا دوست‌محمدی در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر شهمیرزاد 17 آبان‌ماه اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر شهمیرزاد از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری حمایت کنند تا سرمایه‌گذاران در این شهر احساس تکریم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری می‌توانند نقش مؤثری در جذب گردشگر داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خواستار افزایش ارتباط شورای شهر، شهرداری و میراث‌فرهنگی شد و گفت: تحقق اهداف گردشگری شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد نیاز به طرح جامع مدیریت گردشگری دارد.

او ادامه داد: این اداره‌کل تاکنون نسبت به تأمین زیرساخت‌های گردشگری، مرمت بافت و آثار و معرفی شهمیرزاد اقدام کرده و اعتبارات مناسبی برای کمک به تکمیل زیرساخت‌های شهمیرزاد، بافت شهمیرزاد و نصب تابلوهای شهری و معرفی این شهر در نظر گرفته شده است.

دوست‌محمدی بر تشکیل کمیسیون گردشگری در شورای اسلامی شهر شهمیرزاد تأکید کرد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، برای شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد ضروری است.

او خواستار معرفی شخصیت‌ها و مفاخر شهمیرزاد شد و افزود: بسیاری از مفاخر شهمیرزادی نه تنها در سطح ملی که در سطح جهانی مطرح هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: محور محرم دشت و گذر مریخی توسط اداره‌کل مرمت شده و پرونده ثبتی آسیاب میدان امام شهمیرزاد، در استان تهیه شده و نیاز به تصویب وزارتخانه دارد.

او با بیان اینکه شیر قلعه شهمیرزاد در فهرست ملی به ثبت رسیده است، بیان کرد: شیر قلعه نیاز به طرح مرمتی دارد و مطالعات اجرای طرح باید آغاز شود.

دوست‌محمدی بر توسعه گردشگری کشاورزی در شهمیرزاد تأکید کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی حفظ فضای سبز و جاذبه‌های طبیعی شهمیرزاد باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهمیرزاد نیز در این دیدار گفت: شهمیرزاد به آب و هوای مطبوع مشهور است اما خانه‌های قدیمی و جاذبه‌های تاریخی شهمیرزاد هم نیاز به معرفی دارد.

عبدالخالق خاکسار افزود: نزدیکی به اقلیم کویر ، جنگل و دریا از جمله ویژگی‌های اصلی شهمیرزاد است و یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای اسلامی شهر شهمیرزاد رشد گردشگری شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد است.

رئیس شورای اسلامی شهر شهمیرزاد بر مرمت و سامان‌دهی شیر قلعه شهمیرزاد، آسیاب میدان امام ، امامزاده یحیی تأکید کرد و گفت: ایجاد باغ‌راه یا محور گردشگری نیز می‌تواند در جذب گردشگر مؤثر باشد.

شعیب رضایی شهردار شهمیرزاد نیز گفت: مطالبه مردم احیای بافت سنتی  و رشد گردشگری در این شهر نمونه گردشگری بین‌المللی است.

شهمیرزاد در 20 کیلومتری مرکز استان سمنان قرار گرفته‌ است که با آب‌وهوای مطبوع کوهستانی، فضای ییلاقی و طبیعتی بکر و جنگلی، توجه هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند.وجود بزرگترین باغ گردو جهان به شهرت این شهر افزوده‌ است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها میراث فرهنگی سمنان میراث فرهنگی شهمیرزاد شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد شورای اسلامی شهر شهمیرزاد میراث فرهنگی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اشاره به اینکه ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنجیره ارزش استان در اکسپو ۲۰۲۴ تهران صورت گرفته است، گفت: ۱۰ زنجیره ارزش دیگر در مازندران شناسایی شده و تقویت می‌شوند.

وی با اعلام اینکه با همکاری وزارت کشور نمایشگاه زنجیره‌های ارزش راهبردی برای ۳۱ استان کشور در اکسپو ۲۰۲۴ دایر شده است، افزود: در این راستا مازندران نیز به منظور ارائه توانمندی‌های زنجیره ارزش این استان در اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافته است.

وی با بیان اینکه در وضعیت موجود دو زنجیره ارزش برای مازندران تعریف شده است، گفت: زنجیره ارزش راهبردی مرکبات و کیوی و زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی دو زنجیر ارزش استان مازندران هستند که به جهت ظرفیت‌هایی که استان مازندران دارد ۱۰ زنجیره دیگر نیز تهیه شده و با تاکید استاندار مازندران در برنامه‌های زنجیره ارزش راهبردی قرار خواهد گرفت.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه مرکبات و کیوی مازندران بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغوب ترین نوع مرکبات کشور و بالغ بر ۲۲۰ هزار تن کیوی در این استان تولید می‌شود، عنوان کرد: در این استان زنجیره این محصولات به صورت کامل فعالیت دارند و از مرحله تأمین نهال، نهال اصلاح شده و دقیق و نیز در مراحل بعدی در زمینه تولید و شناسنامه دار کردن باغ‌ها، سردخانه‌ها و سورتینگ‌ها مازندران ظرفیت‌های مناسبی در بخش کیوی و مرکبات دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود پایانه‌های صادراتی برای تأمین مصرف نیاز داخلی و صادرات محور کردن ظرفیت مهمی در استان به شمار می‌روند، یادآور شد: توجه به صنایع تبدیلی فرآوری و برندسازی از موارد دیگری است که موجب می‌شود تولید و فروش این محصولات از حالت خام فروشی محصول را خارج کند و با ارزش افزوده بیشتری به بازار ارائه شود.

خیریان پور با بیان اینکه در بحث گردشگری و صنایع دستی در استان مازندران نیزظرفیت متعددی وجود دارد، یادآور شد: گردشگری سلامت، طبیعت گردی، پرنده نگری و گردشگری دریایی در کنار ظرفیت‌های تولید انواع صنایع دستی از ظرفیت‌های مهمی در استان مازندران هستند که می‌توانند در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 6090236

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • زمین لرزه در شهمیرزاد