Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: داوری آثار نخستین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی با تأکید و هم‌افزایی ساحت‌های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین، صورت گرفت. خبرگزاری میزان-به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسن ملکی اظهار کرد: نخستین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی دوره ابتدایی در راستای ترویج و ساماندهی مطلوب طرح‌های روی جلد، انتخاب تصویر زیبا و پویا و با هدف ارتقای جایگاه تصویرگری آموزشی- تربیتی و نقش مؤثر آن در نظام تعلیم و تربیت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اهداف این جشنواره تحول و ارتقای فرهنگی، هنری و محتوای جلد کتاب‌های درسی؛ شناسایی تصویرگران خلاق، توانمند، متعهد و مشارکت حداکثری آنان در حوزه‌ی کتاب درسی؛ جلب نظر هنرمندان و تصویرگران به مسائل آموزشی و تربیتی در کتاب درسی و به روزرسانی تصاویر با رویکرد خلاقانه؛ است که برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

ملکی ادامه داد: این جشنواره نخستین جشنواره ملی و سراسری تصویرگری جلد کتاب‌های درسی است که با همراهی و همکاری بسیج هنرمندان تهران بزرگ، انجمن تصویرگران کتاب، انجمن طراحان گرافیک برگزار می‌شود و فعالیت آن از فروردین سال ۱۴۰۰ با انتشار فراخوان جشنواره آغاز شد و تصویرگران تا پایان تیرماه فرصت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به معیار‌های داوری و انتخاب آثار هیأت داوران این جشنواره، تصریح کرد: توجه به ساحت‌های شش گانه‌ی تربیتی سند تحول بنیادین (۱-اعتقادی، عبادی و اخلاقی؛ ۲- اجتماعی و سیاسی؛ ۳- زیستی و بدنی؛ ۴- زیبایی‌شناختی و هنری؛ ۵- اقتصادی و حرفه­‌ای؛ ۶- علمی و فناوری)، تناسب با بیانیه‌ی گام دوم انقلاب و اصل «ما می‌توانیم»، «احساس مسئولیت»، «جوان مؤمن انقلابی»، «مدیریت جهادی»، «جهاد علمی» و «پیشرفت علمی ایران»، در نظر گرفتن اصول و ارزش‌های فرهنگ والای اسلامی - ایرانی (ارزش‌ها و معارف انقلاب اسلامی، خودباوری، خودکفایی، تقویت هویت ملی، وحدت اجتماعی، خانواده، رشد جمعیت، میراث فرهنگی، تاریخ، مفاخر ملی، اقوام ایرانی، پوشش مناسب، نشاط آفرینی، عدالت محوری، استقلال و آینده نگری، رعایت اصول و مبانی زیبایی‌شناسی هنری، برخورداری از خلّاقیت، نوآوری و تازگی در ایده و اجرا، ارتباط معنادار طرح روی جلد با موضوع و مضمون کتاب و سواد دیداری و شرایط و نیاز‌ها و علایق گروه سنّی مخاطب از جمله معیار‌های داوری و انتخاب آثار هیأت داوران این جشنواره است.

ملکی گفت: در مرحله اول و دوم داوری غیرحضوری (مجازی) از بین ۵۹۳ اثر ارسال شده که توسط ۳۹۸ هنرمند اجرا شده بود، تعداد ۲۰۳ اثر از ۱۱۱ تصویرگر با رأی و نظر هیأت داوران به مرحله سوم راه پیدا کردند و در مرحله سوم داوری که به شکل حضوری برگزار شد تنها ۱۷ اثر حائز رتبه‌ی اول تا سوم و ۱۸ اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

وی افزود: تعداد ۲۰۳ منتخب مرحله اول و دوم، مجدداً از طریق نمایشگاه مجازی در سایت جشنواره به نشانی tcif.oerp.ir، در معرض دید عموم قرار گرفت و ۹ اثر در ۹ عنوان کتاب درسی با رأی اکثریت منتخب مردمی معرفی شد.

شایان ذکر است؛ علاقه مندان می‌توانند، جهت بازدید از این نمایشگاه تا ۲۳ آبان ماه همه روزه به خانه‌ی هنرمندان واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه کنند.   بیشتر بخوانید:
حضور دانش آموزان در مدرسه الزامی است یا اختیاری؟ انتهای پیام/ برچسب ها: ملکی تصویرگری جلد کتاب های درسی ساحت های شش گانه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ملکی تصویرگری جلد کتاب های درسی ساحت های شش گانه تصویرگری جلد کتاب های درسی ساحت های شش گانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش

استاندار هرمزگان گفت: توسعه راه زمینی به کیش علاوه بر جهش توریسم و گردشگری داخلی موجب رونق بنادر آفتاب و چارک نیز می‌شود که باید این ارتباط زمینی مورد توجه قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی صبح امروز در دومین جلسه کارگروه توسعه دریا‌محور در سال 1403 ‌توجه به اقتصادجوامع محلی را در طرح‌ها و پروژه‌های تعریف شده ذیل سیاست‌های نه‌گانه مهم دانست و اظهار داشت: در مسیر توسعه پایدار دریامحور توجه به جوامع محلی باید پررنگ‌تر باشد همانگونه که لازم است روح محیط زیست و اساس دانش‌بنیانی بر طرح و پروژه‌ها حاکم شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اهمیت مطالعات فرصت‌های اقتصادی دریا و جذب همزمان سرمایه‌گذار افزود: کارگروه مطالعات ظرفیت‌های اقتصادی دریا باید کار خود را شروع کند ضمن اینکه همه دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه نیز مطالعات تخصصی برای احصاء فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند تا ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار اعلام شود.

وی توسعه کریدورهای ارتباطی را رکن مهم توسعه اقتصاددریامحور دانست و گفت: علاوه بر سکونتگاه‌های ساحلی ده‌گانه، عملیاتی شدن کریدروهای بزرگراهی تعریف شده اهمیت زیربنایی بسیاری در توسعه اقتصاد دریا دارند و این مسئولیت راه و شهرسازی را هم به عنوان متولی محور درون‌استانی هم به عنوان پیگیری‌کننده انجام بخش‌های برون استانی سنگین‌تر می‌کند. 

نماینده عالی دولت در استان همچنین به حضور مدیران مناطق آزاد در کارگروه اشاره داشت و گفت: توسعه راه زمینی به کیش علاوه بر جهش توریسم و گردشگری داخلی موجب رونق بنادر آفتاب و چارک نیز می‌شود که باید این ارتباط زمینی مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست از بین کارگروه‌های پنج‌گانه، برنامه‌های بنادر و دریانوردی، جهاد کشاورزی و شیلات، راه و شهرسازی بررسی و تایید شد و گمرک استان مسئول مطالعات فرصت‌های و زیرساخت‌های نرم افزار معرفی و بر حضور وبیناری شرکت‌های دانش بنیان‌ استان در جلسات تاکید شد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
  • «پل آستر»‌ درگذشت
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • پل آستر درگذشت
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟