Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده مردم شازند در مجلس گفت: مردم شازند در حوزه ساخت و سازهای روستایی دچار مشکلات عدیده‌ای هستند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از شازند، محمود احمدی بیغش ظهر امروز در حاشیه سفر رئیس بنیاد مسکن به شهرستان شازند در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت و سازهای روستایی اظهار داشت: در شهرستان شازند برای ساخت و سازهای روستایی دچار مشکلات عدیده‌ای بودیم و به لحاظ وضعیت تمکن مالی، بخش عمده مردم توانایی تکمیل پروژه‌های مسکونی را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این رو چندی پیش از رئیس بنیاد مسکن دعوت کردیم که به این شهرستان بیایند و از نزدیک شاهد وضعیت ساخت و ساز روستایی شهرستان باشند بلکه بتوانند تسهیلاتی را ارائه دهند و اقداماتی داشته باشند تا این کندی کار رفع و پیشرفت را شاهد باشیم که امروز بازدیدی را داشتند و از روستای مزرعه کیشان بازدید به عمل آمد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی این بازدیدها، رئیس بنیاد مسکن کشور دستورات خوبی را دادند، از جمله پرونده‌های الحاقی که در شهرستان شازند به کمک همکارانشان در استان اقدامات خوبی شده بود را مجدد دستور دادند حدود 20 پرونده باقیمانده ظرف هفته آینده تمام شود و به صفر برسد.

احمدی بیغش بیان کرد: از طرفی یک تخصیص‌ها و بودجه‌هایی را هم برای تکمیل پروژه‌های مسکونی نیمه‌تمام به‌ویژه آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد بوده و تعدادشان هم زیاد و حدود 100 پروژه است دادند.

رئیس بنیاد مسکن: بانک‌ها به بهانه ضمانت بانکی برای روستاییان مشکل ایجاد می‌کنندافزایش روستاهای خالی از سکنه کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده استقرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در محرومیت‌زدایی‌ از روستای بهرام‌بیگ زنجان پیش‌قدم شد

روستاهای شهرستان شازند نیازمند مساعدت بیشتر مسئولان هستند

"حسین رجبی" فرماندار شازند نیز با اشاره به مشکلات روستاهای شهرستان شازند اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان شازند دارای 144 روستای دارای دهیاری و شورا است و 65 روستا هم متاسفانه فاقد دهیاری است، مشکلاتی را در حوزه مسکن روستایی و مشکلات دیگر داخل روستا از جمله بهسازی داریم.

وی افزود: در مذاکراتی که با رئیس بنیاد مسکن انجام شد، 18 روستایی که زیرسازی آسفالت آنها انجام و تنها آسفالت مانده است از جمله روستاهای ده‌حسین، ده صفرعلی و غیره مساعدت کردند که بتوانیم به کمک فرمانداری آسفالت کنیم.

فرماندار شازند تصریح کرد: در بحث مسکن روستایی و مسکن محرومین، سال گذشته 253 واحد داشتیم که با عنایت رئیس بنیاد مسکن کشور افزایش این مبلغ قطعا کمک به سزایی به منطقه می‌کند.

رجبی بیان کرد: خشکسالی‌های اخیری که دامن‌گیر ما شد از جمله خشکسالی امسال، بسیاری از روستائیان ما را دچار مشکلات معیشتی کرد که در کنار آن برای ایجاد مسکن و ترمیم بافت فرسوده به طور قطع نیاز به تسهیلات بیشتری دارند.

وی ادامه داد: تسهیلاتی را که دولت به ما اختصاص می‌دهد با توجه به مشکلاتی که بالاخره در توان مالی دولت شاید نباشد کمک‌های جانبی و همکاری بانک‌ها را می‌طلبد.

فرماندار شازند افزود: از طرفی بحث زنجیره‌ای بودن را در شورای بانک‌ها این را مصوب کردیم، علی‌رغم اینکه قانون است؛ این تذکر را به بانک‌ها دادیم و مجدد تذکر می‌دهیم که اگر این کار را انجام ندهند از مجاری قانونی این را پیگیری می‌کنیم.

رجبی تصریح کرد: روستاهای شهرستان شازند با شرایطی که دارد نیازمند مساعدت بیشتری هستند که در هفت، هشت سال قبل خدماتی که باید به این روستاها ارائه نشد و باید برای جبران آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساخت و سازهای روستایی رئیس بنیاد مسکن شهرستان شازند بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در اطلاعیه‌ی فرمانداری یزد آمده؛

با توجه به بارندگی‌های اخیر و بروز خسارت احتمالی ناشی از بارندگی و سیلاب، شهروندان شهرستان یزد جهت اعزام ارزیاب با شماره ۳۷۲۳۸۷۵۰ داخلی ۱ تماس حاصل بگیرند.
سایر شهرستان‌ها نیز از طریق بنیاد مسکن شهرستان و روستاییان نیز از طریق دهیار روستا جهت حضور تیم ارزیاب پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند