Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:31:37 GMT

گوگل پلی تسلیم خواسته کره جنوبی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۸۸۹۳

گوگل پلی تسلیم خواسته کره جنوبی شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛ کره جنوبی قانون جدیدی را اجرا کرده است که اپراتور‌های اصلی فروشگاه‌های برنامه (Google Play Store و Apple App Store) را از مجبور کردن توسعه دهندگان نرم افزار به استفاده از سیستم‌های پرداخت خود منع می‌کند.

به نقل از سئول، Google Alphabet Inc.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصد دارد به سیستم‌های پرداخت شخص ثالث در کره جنوبی اجازه دهد تا با قانون جدید این کشور مطابقت داشته باشند و اپراتور‌های فروشگاه برنامه بزرگ را از مجبور کردن توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به استفاده از سیستم‌های پرداخت خود منع می‌کند.

اعلامیه گوگل پس از درخواست کمیسیون ارتباطات کره از غول فناوری ایالات متحده مبنی بر ارائه برنامه‌های منطبق با قانون جدید که در سپتامبر اجرایی شد، منتشر و در اواخر اوت، توسط پارلمان این کشور تصویب شد.

 گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد :"ما به تصمیم مجلس ملی (کره جنوبی) احترام می‌گذاریم و برخی تغییرات را برای پاسخ به این قانون جدید به اشتراک می‌گذاریم، از جمله به توسعه‌دهندگانی که کالا‌ها و خدمات دیجیتال درون برنامه‌ای را می‌فروشند، در کنار سیستم صورتحساب Google Play برای کاربران خود در کره جنوبی یک سیستم صورت‌حساب درون‌برنامه ارائه می‌دهیم.

گوگل گفت که سیستم‌های صورت‌حساب جایگزین ممکن است محافظت‌ها یا گزینه‌های پرداخت و ویژگی‌های سیستم صورت‌حساب Google Play را ارائه ندهند. کمیسیون ارتباطات کره (KCC) گفت گوگل طرح‌هایی را پیشنهاد کرده است که به سیستم‌های پرداخت جایگزین با کارمزد کمتر اجازه می‌دهد. این موارد فقط برای کره جنوبی اعمال خواهد شد. به گفته KCC گوگل در نظر دارد سیاست پرداخت جدید را در سال جاری اجرا کند.

بیشتر بخوانید

تماس‌های Google Fi برای کاربران اندروید رمزگذاری می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوگل پلی کره جنوبی سیستم های پرداخت قانون جدید کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از هیل، دانشجویان معترضی که در همراهی با موج حمایت از فلسطین، در دانشگاه ایالت ورمونت تحصن کرده‌اند، در مجاب کردن این مرکز آموزش عالی به پذیرفتن خواسته‌هایشان به یک پیروزی بزرگ دست یافتند؛ چراکه ریاست این دانشگاه با لغو سخنرانی «لیندا توماس- گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل در جشن فارغ‌‎التحصیلی دانشجویان موافقت کرده است.

این یکی از خواسته‌‎های اصلی دانشجویان دانشگاه ورمونت به دلیل نقش گرینفیلد در وتوی مکرر قطعنامه‌های سازمان ملل با موضوع آتش‌بس در غزه بوده است.

«سورش گاریملا» رئیس دانشگاه ورمونت، در پیامی با اشاره به ادامه اعتراضات در این دانشگاه اعلام کرد: «با کمال تأسف می‌گویم که سخنران برنامه ریزی شده خانم سفیر لیندا توماس-گرینفیلد، در دانشگاه لغو شده است.»

همزمان، دانشجویان معترض در واکنش به لغو سخنرانی سفیر آمریکا، از این رویداد استقبال کردند و توماس-گرینفیلد را جنایتکار جنگی خواندند.

به گزارش آنا، اعتراضات در آمریکا طیف گسترده‌ای از دانشجویان و اساتید طرف‌دار فلسطین را که عمدتاً در حوزه‌های مرتبط با ادیان یهودی و مسلمان پژوهش می‌کنند، با خود همراه کرده است. گروه‌هایی که این اعتراضات را سازماندهی می‌کنند شامل «دانشجویان برای عدالت در فلسطین» و «صدای یهودیان برای صلح» هستند. 

خواسته‌های خاص معترضان تا حدودی از دانشگاه به دانشگاه متفاوت است. محور اصلی خواسته‌های دانشجویان در سراسر دانشگاه‌هایی که اعتراضات در آن آغاز شده، آتش‌بس دائمی در غزه، پایان‌دادن به کمک‌های نظامی ایالات متحده به اسرائیل و قطع همکاری دانشگاه‌ها با شرکت‌های مرتبط با سازندگان اسلحه است که از جنگ سود می‌برند.

در برخی دانشگاه‌های آمریکا نیز، خواسته‌های صنفی در میانه اعتراضات گزارش شده است.

بر همین اساس، تقاضای اصلی این است که دانشگاه‌ها از خدمات مالی شرکت‌های مرتبط با اسرائیل یا شرکت‌هایی که از جنگ با حماس سود می‌ببرند، صرف‌نظر کنند. اما رؤسای دانشگاه‌ها تا حد زیادی از پذیرش این تقاضا‌ها خودداری کردند حال آنکه برخی کارشناسان معتقدند دانشگاه‌ها احتمالاً سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در شرکت‌های اسلحه‌سازی ندارند. اما در برخی دانشگاه‌ها، خواسته‌های دانشجویان، قطع همکاری‌های پژوهشی با صنایع دفاعی آمریکا و اسرائیل را نیز شامل می‌شود.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل امن‌ترین قلمرو را دارد؟
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه