Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی در تجمع اعتراضی مردم روستای مالک آباد و نیز منطقه جهرم در جلوی ساختمان دادگستری کل استان مرکزی گفت: طرفین احکام صادره منطقه جهرم اراک اشخاص حقیقی هستند و در ارتباط با آن سه پرونده تشکیل شده که مربوط به چهار سال گذشته است و مرحله اجرای آن در زمان حاضر باعث نگرانی مردم شده اما، پرونده و حکم جدیدی در این خصوص صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دستگاه قضا خود را ملزم به احقاق حق مردم می‌داند اما حوزه قضائی تابع اسناد و مدارک است و ماده ۲۲ قانون ثبت، برای نقاط مختلف کشور یکسان است و در واقع ماده قانونی مذکور مبنای عمل تمام محاکم است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: تا زمانی که یک سند رسمی از سوی مرجعی قانونی ابطال نشده باشد به قوت خود باقی است اما، مردم نگران این هستند که دعاوی جدیدی در مورد پرونده جهرم تشکیل شود و ما اطمینان می‌دهیم که پرونده جدیدی در این خصوص تشکیل نشده و اجازه داده نمی‌شود که مردم سرپناه خود را از دست بدهند.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: تلاش دستگاه قضائی این است که با استفاده از ظرفیت صلح و سازش مشکل ساکنان منطقه جهرم اراک حل شود نه اینکه با صدور حکم که منجر به اجحاف در حق مردم شود اما با توجه با اینکه این مسئله یک کار حقوقی است از مردم انتظار می‌رود با اقدام و فرآیند حقوقی این مسئله را دنبال کنند.

وی گفت: برپایی تجمعات راه صحیح برای احقاق حقوق مردم نیست و دستگاه قضائی نگران است در این تجمعات افرادی که جان و مال مردم برایشان ارزشی ندارد وارد شوند که مسیر احقاق حق را منحرف کنند و این مهم تبدیل به یک مسئله اجتماعی شود که در این صورت از دست دستگاه قضائی نیز هیچ کاری برنمی‌آید.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: اهالی منطقه جهرم اراک باید ۱۰ یا ۱۵ نفر از معتمدان خود را به‌عنوان نماینده انتخاب کنند تا این افراد پیگیر کارهای آنان باشند و دستگاه قضائی نیز علاوه بر حمایت، اقدام مشاوره‌ای نیز انجام می‌دهد و بدون شک اجازه نمی‌دهیم حکم جدیدی بر علیه مردم صادر شود که آنان بخواهند سرپناه خود را بعد از ۴۰ سال از دست بدهند.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: به تمامی شعبات و قضات دادگستری استان مرکزی تکلیف شده بدون هماهنگی با رئیس کل هیچ حکمی در خصوص منطقه جهرم اراک صادر نشود و به مردم اطمینان می‌دهیم که پیگیر پرونده آنها هستیم و گزارش‌های لازم نیز به قوه قضائیه ارسال شده است.

وی در خصوص احکام صادر شده در اراضی روستای مالک آباد اراک نیز گفت: دستگاه اجرایی مرتبط با پرونده این روستا، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بر اساس موقوفه «حبیب‌خان بیکلیک» در وقف خاص است که دستگاه قضائی در خصوص این مهم اقدامات مؤثری انجام داده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی توضیح داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی لیست روستاهای موقوفه را به برخی نهادهای اجرایی ارسال و از آنان خواست که ارائه هر نوع خدمات به مالکان این منطقه با هماهنگی این نهاد باشد که این اقدام باعث نگرانی مردم شد اما بعد از ورود دستگاه قضائی به این مسئله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نامه خود را پس گرفت و به صورتی اعلام کرد تا تعیین تکلیف نهایی پرونده اقدامی نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: هفته گذشته شماری از اهالی روستای مالک اباد در انتقاد به اقدام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خواستار توجه بیشتر مسئولان شدند و با حضور ۲۰ نفر از نمایندگان آن‌ها از نزدیک مساله مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم، قول مساعد داده شد که اعمال ماده ۴۷۷ در دستور کار قرار گیرد و به جهت اهمیت موضوع علاوه بر پرونده قضائی پرونده ثبتی پلاک مذکور نیز اخذ شد و توسط یکی از قضات مجرب استان هر دو پرونده در حال بررسی است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: پس از شنیدن حرف‌های مردم این نهاد، اقدامات مؤثری برای احقاق حقوق مردم انجام داده و در گام نخست با توجه به اینکه وقف روستای مالک‌آباد خاص است علی الظاهر نیات خیرخواهانه عمومی ندارد مقرر شد که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بدون هماهنگی دستگاه قضائی هیچ اقدامی در اراضی موقوفه و پرونده مربوط به آن انجام ندهد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: در گام دوم به سازمان ثبت اسناد استان مرکزی دستور داده شد که هیچ سندی نیز در خصوص اراضی مالک‌آباد به نام ورثه بی کلیک صادر نشود و در گام بعدی نیز پرونده مورد بررسی قرار گرفت و در یک اقدام جهادی و انقلابی ظرف چند ساعت دلایل و مدارک بررسی شد و گزارش در حال تنظیم است که در خصوص اعمال ماده ۴۷۷ نیز پیگیری‌ها ادامه دارد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضائی مردم را تکریم می‌کند و با جدیت برای احقاق حقوق آنان گام برمی‌دارد و مردم نباید اجازه دهند که از مشکلات آنان سو استفاده شود.
گفتنی است برخی از اهالی منطقه جهرم اراک به دلیل وجود معارض در املاک و ساکنان روستای مالک آباد نیز به دلیل اختلاف ثبتی و احراز مالکیت با اداره کل اوقاف و امور خیریه در روزهای اخیر با تجمع در جلوی ساختمان دادگستری کل استان مرکزی خواستار رسیدگی به مشکلات و مطالباتشان شدند.

کد خبر 5346972

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری استان مرکزی جهرم اراک یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر استانداری سمنان سفر استانی خطبه های نماز جمعه عکس استانها بارش باران گرگان آمار کرونا کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا استکبار ستیزی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان رئیس کل دادگستری استان مرکزی حجت الاسلام موسوی روستای مالک آباد دستگاه قضائی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کردستان پیش از ظهر یکشنبه در آئین افتتاح این دفتر اظهار کرد: کاهش مراجعه به دستگاه قضائی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه، افزایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

علی رشیدی افزود: تکریم ارباب رجوع باید از اولویت‌های کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است و این مهم مورد توجه خواهد بود.

وی همچنین بر همکاری هر چه بیشتر دادگستری‌ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضائی تأکید کرد.

این دفتر به آدرس شهرستان قروه، خیابان شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، جنب فروشگاه افق کوروش به شهروندان قروه خدمات قضائی ارائه می‌کند.

گفتنی است؛ دفتر فوق چهل و سومین دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان کردستان است.

کد خبر 6097105

دیگر خبرها

  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد