Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@11:59:46 GMT

صادرات ۶۲.۵هزار تن محصولات شیلاتی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۹۱۷۸

یک مقام مسئول گفت: ۶۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات شیلاتی و آبزیان زنده، منجمد و فرآوری شده در ۶ ماهه نخست امسال به کشورهای مختلف صادر شده است. ناطقان: مدیرکل دفتر بهبود کیفت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: از این میزان صادرات بیش از ۲۷ هزار تن انواع ماهی، ۲۰۱ تن ماهیان زینتی، ۸۹۰۰ تن میگو، ۶۵۰۰ تن انواع کنسرو ماهی، ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ تن خاویار پرورشی بر مبنای آمار گمرک کشور و دو تن تخم چشم زده و بچه ماهی قزل آلا صادرات داشته ایم.

عیسی گلشاهی افزود: عمده صادرات دو تن تخم چشم زده و بچه ماهی قزل آلا از مراکز تکثیر آبزیان در خرداد تا مرداد ماه امسال به کشورهای ارمنستان، آذربایجان و گرجستان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: هدفگذاری نخست ما در حوزه تخم چشم زده و بچه ماهی قزل آلا، تامین نیاز داخلی است، اما صادرات این محصولات تولیدی در داخل کشور به تدریج به ارتقای تکنیک و تکنولوژی تولید کمک می کند و سرمایه گذاری های انجام شده نشان می دهد می توانیم از واردکننده مطلق این محصولات خارج شویم.

گلشاهی اظهار داشت: علاوه بر آمار صادرات ۶ ماهه نخست امسال، در هفته گذشته نیز برای نخستین بار دو تن تخمک فرآوری شده ماهی قزل آلا به مقصد روسیه و ارمنستان در مقیاس تجاری صادر شد.

وی در همین حال صادرات حدود ۴ تن خاویار پرورشی در سال ۹۹ را تایید کرد و گفت: سال گذشته علاوه بر صادرات دو تن و ۲۸۲ کیلو گرم خاویار پرورشی بر مبنای آمار گمرک ایران، یک تن و ۶۰۲ کیلو گرم خروج خاویار پرورشی همراه مسافر در قوطی های ۳۰ گرمی، ۵۰ گرمی و ۱۰۰ گرمی و مقداری فروش خاویار در فروشگاه های آزاد داخل فرودگاهی (قبل از گیت) داشته ایم و مجموع این آمار، خرید و خروج حدود ۴ تن خاویار پروشی از کشور را نشان می دهد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران در توضیحی بیشتر گفت: کالاهای با ارزش و کم حجم مانند خاویار به دو شکل تجاری و همراه مسافر از کشور خارج می شود و برای صادرات در سطح تجاری این محصولات، اظهارنامه های گمرکی برای آن تعریف و تنظیم شده که باید توسط صادرکنندگان تکمیل شود.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از خاویار به عنوان کالای همراه مسافر به کشورهای خارجی برای مصرف شخصی، هدیه یا فروش تجاری خرد برده می شود که در آمار گمرک گنجانده نمی شود، اما سازمان شیلات ایران به منظور رعایت ضوابط مقررات حفظ ذخایر و مقررات کنوانسیون تجارت گونه های در معرض انقراض (سایتس)، این آمار را ثبت و ضبط می کند و باید مشخص شود چه میزان خاویار از چه مزارعی در چه زمانی و از چه مبادی و حتی با چه شماره گذرنامه ای از کشور خارج شده است.

بر اساس مقررات هر مسافر می تواند به ازای هر نفر همراه خود، ۱۲۵ گرم خاویار از کشور به عنوان کالای همراه مسافر خارج کند. منبع: مهر برچسب ها: صادرات ، محصولات شیلاتی ، ماهی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صادرات محصولات شیلاتی ماهی خاویار پرورشی ماهی قزل آلا همراه مسافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این مدت مبلغ یک هزار و ۱۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال محصولات چاپی غیر کتاب به کشور‌های آسیای میانه و افغانستان صادر شده است.   بی بی فاطمه حسینی کرمان افزود: در این بازه زمانی در حوزه محصولات چاپی غیر کتاب، مجوز چاپ و صادرات ۷۳۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های چاپی و بسته بندی شامل سلفون، لفاف، پاکت، لیبل، برچسب و پاکت آبمیوه و نیز ۷۸۶ هزار عدد کارتن خالی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد