Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در جلسه بیست و سومین جشنواره خیرین مدارس خراسان رضوی در خطاب به خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی گفت: مدرسه سازی نوعی مشارکت در تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بوم است که همانا این از الطاف و توفیقات الهی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متاسفانه وضع فضای آموزشی در خراسان رضوی نسبت به استاندارد بسیار پایین است؛ میانگین کشوری ۵/۵ است و خراسان رضوی ۴/۲ هستیم و مشهد نیز  ۲/۲است و این زیبنده شهر مزین به نام امام رضا نیست.

بیشتر بخوانید

خیران مدرسه‌ساز برای تامین "فضای آموزشی حاشیه‌شهر مشهد" نیازمند زمین هستند

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همت مضاعفی می‌طلبد که اقدامی جهادی دیگر انجام شود و پیشنهاد من به آقای خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش این است که نیازمندی‌های حاشیه شهر را از نظر تعداد مدرسه و کلاس برشمارند و پیگیری‌ از اوقاف وآستان قدس هم انجام شود و حتی اگر لازم شد تامین زمین هم انجام و همچنین پیشنهاد میکنم برنامه جدی و تدابیری برای حاشیه شهر اندیشیده شود تا میانگین سرانه حاشیه شهر به مشهد و استان نزدیک شود.

خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست و در خطاب به خیرین مدرسه ساز گفت: توفیق مدرسه سازی امر بسیار مهمی است که خدا این توفیق را به شما ارزانی داشته است.

او افزود: همه کشور‌هایی که به توسعه رسیده‌اند حتما از مسیر آموزش و پرورش گذر کرده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: اولویت اول وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش پرورش عدالت آموزشی است و تا فضای استاندارد نداشته باشیم این امر مهم برایمان فراهم نخواهد شد.

خدابنده بیان کرد: جمع بازماندگان از تحصیل هم اولویت دومی است که این فضا هم توسط شما خیرین فراهم می‌شود.

او تصریح کرد: ساخت مدرسه بسیار مهم است و بر همین اساس سرانه ساخت مدرسه را اعلام کردند، اما مهم‌تر از مدرسه ساختن، ترویج فرهنگ مدرسه سازی خیری است که بر اساس همین فرهنگ سازی است که حضور پررنگ بانوان و جوانان را در این امر مهم داریم.

رافتی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: از همه خیرین مدرسه ساز و مشارکت۵۰ درصدی آن‌ها تشکر میکنم، سال گذشته مقام اول در اطلاع رسانی را داشتیم و در پویش آجر به آجر و به رنگ مدرسه مجمع همکاری خوبی داشته اند.

ابوالقاسم بابائی سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به خیرین مدرسه ساز و اعضای خیرین مدرسه ساز گفت: بیست و سومین جشنواره خیرین مدارس خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

او به ارائه گزارش وضعیت دانش آموزان خراسان رضوی پرداخت و افزود: تا کنون بیش از ۳۰۰۰ خیر حقیقی و حقوقی جذب شده اند که ۲۰ درصد آن را بانوان تشکیل میدهند، در هرسال میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز رو به رشد است و امیدواریم همچنان این رشد ادامه داشته باشد.

 سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ادامه داد: پروژه‌های تحویلی اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ نیز رو به رشد است که در ۶ ماهه نخست امسال پروژه‌های دولتی با کمک ۵۰ درصدی خیرین تهیه شده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ پروژه در حال اجراست و دولت هم به اندازه حمایت خیرین تعهدات خود را در انجام پروژه‌ها اجرایی می‌کند که این تخصیص اعتبار رو به افزایش است و سهم دولت هم در انجام پروژه‌ها زیاد است.

سرپرست مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به وضعیت فضا‌های آموزشی در حاشیه شهر مشهد تاکید کرد: برای رسیدن به میانگین سرانه استان نیاز به احداث ۲۵۶۰۰۰ متر مربع فضای آموزشی با اعتبار ۱۰۲۴۰ میلیارد ریال داریم.

در پایان این مراسم از جمعی از خیران مدرسه ساز تقدیر شد.

 

انتهای پیام//س.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خیران مدرسه ساز آموزش و پرورش فضای آموزشی شهر مدارس خراسان رضوی خیرین مدرسه ساز مدیر کل آموزش آموزش و پرورش فضای آموزشی کل نوسازی حاشیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت

یوسف بنی اسدی گفت: در حال حاضر بارش باران، راه های اصلی و فرعی در شهرستانهای زاوه، سبزوار، طرقبه - شاندیز، فریمان، خوشاب، جوین، مشهد، نیشابور، رشتخوار و کوهسرخ را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: جاده رشتخوار-تربت حیدریه، جاده ترانزیتی درگز- قوچان و بزرگراه تربت حیریه -باغچه نیز به واسطه بارش باران لغزنده گزارش شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با توجه به وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی، جاده عشق آباد- بردسکن همچنان مسدود است، لذا رانندگان برای سفر به استان خراسان جنوبی مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که جایگاه دوم را در این بخش نصیب این استان کرده است. از مجموع راه های استان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود