Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رضا حمیدی مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه در سال ۹۹ میزان تسهیلات مسکن برای ‌واحدهای مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد و ۱۵ ساله بود، اظهار کرد: با افزایش نرخ تورم و رشد قیمت مصالح ساختمانی و نرخ دستمزد کارگران پیشنهاد افزایش تسهیلات به ۱۰۰ میلیون تومان را در سال ۱۴۰۰ دادیم که در حال حاضر این تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

قیمت اجاره خانه در منطقه مرزداران تهران + جدول

او ادامه داد: در روستا هر متقاضی امکان ساخت ‌دارد که به طوری که ساختمان فعلی خود را بسازد و‌ یا بخواهد واحد جدیدی را احداث کند و می تواند این تسهیلات را دریافت کند.

حمیدی بیان کرد: با مراجعه به بنیاد مسکن در صورتی که زمین امکان ساخت داشته باشد و در طرح های هادی باشد بنیاد مسکن به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی اقدام کند و بنیاد مسکن ‌در این بخش هیچ محدودیتی ندارد.

او افزود: هر فردی مراجعه و قصد ساخت مسکن داشته باشد می تواند به بانک ها مراجعه و این تسهیلات را دریافت کند و ما هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: در روستا این تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد پرداخت می شود و مابه التفاوت نرخ سود این ۵ درصد که حدود ۱۳ درصد می شود در حال حاضر سازمان برنامه در قالب صندوق پرداخت می کند.

او تصریح کرد: همزمان با تشکیل دولت سیزدهم و ابلاغ طرح جهش تولید مسکن پیشنهاد شده که مبلغ تسهیلات در روستا ۲۰۰ تا به ۲۵۰ میلیون تومان در روستاها برسد که این پیشنهاد در شورای عالی مسکن و شورای عالی پول و اعتبار در حال برنامه ریزی و بررسی است.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: در حال حاضر در تمامی روستا برنامه ساخت و نوسازی و پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان اجرا می شود.

او اضافه کرد: در قالب ساخت یک میلیون واحد مسکونی، ۲۰۰ هزار واحد در روستاها اجرا می شود.

حمیدی بیان کرد: ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی به بانک های عامل معرفی شده است که از این تعداد حدود۷۰ هزار واحد کارهای ساخت آنها آغاز شده است.

مدیرکل مسکن روستایی اظهار کرد: به مردم اطمینان می دهیم که در صورت تصویب تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به واحد‌های مسکن روستایی این افزایش شامل حال تمامی واحدها شود.

او توضیح داد: استقبال مردم از نوسازی واحدهای مسکن روستایی در مقایسه با گذشته بسیار خوب بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن شورای عالی مسکن مسکن روستایی میلیون تومان بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فخرایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از ابلاغ تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام (ره) جهت احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور که سهمیه استان بوشهر هزار واحد خواهد بود، خبر داد و افزود: در این تفاهم‌نامه مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن روستایی ارزان قیمت با نرخ سود پنج درصد و ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به ازای هر واحد مسکونی جهت ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون ۷۷۲ واحد در قالب سه تفاهم‌نامه مشترک با کمیته امداد امام (ره) در حال پیگیری و اجرا است که با ابلاغ این تفاهم‌نامه تعداد هزار و ۷۷۲ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد در سال جاری ساخته خواهد شد و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

فخرایی به سایر تفاهم‌نامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نهادهای حمایتی اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت تأمین مسکن محرومان استان همزمان تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان در حال اجرا دارد که به متقاضیان علاوه بر تسهیلات ساخت مسکن، کمک‌های بلاعوض و مصالح رایگان نیز اعطا می‌گردد

کد خبر 6091989

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند