Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قصابی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علاوه بر تهران به شهرهای مشهد و اهواز نیز از فرودگاه اردبیل پرواز انجام می‌شود، افزود: این تعداد مسافر با انجام هزار و ۵۰۰ پرواز از طریق فرودگاه اردبیل به نقاط مختلف جابجا شدند.

وی اظهار کرد: به طور میانگین هر هفته ۶۰ پرواز از فرودگاه اردبیل به مقصد تهران، مشهد و اهواز انجام می‌شود اما در روزهای اخیر بنا به دلایلی پرواز از فرودگاه اردبیل به مقصد اهواز متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت ۲ فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد در  استان  بیان کرد: هر هفته از فرودگاه پارس‌آباد  ۲ پرواز به مقصد تهران و بالعکس انجام می‌شود و این فرودگاه دارای باند، پارکینگ و ترمینال مسافری بوده و عملیات اجرایی احداث جایگاه سوخت‌رسانی آن نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

او با اشاره به وجود ۲ باند پرواز در فرودگاه اردبیل اضافه کرد:  عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل از سال ۹۷ شروع شده و تا یک ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: برای نخستین بار در کشور از آسفالت پلیمری در فرودگاه اردبیل استفاده شده و پروژه به رغم تاخیر و تعلل با کیفیت مناسب تا آخر آذرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 قصابی اظهار کرد: در صورت تامین تجهیزات مورد نیاز لغو پرواز در فرودگاه اردبیل ۶۰ درصد کاهش خواهد یافت.

وی از آمادگی فرودگاه اردبیل برای راه‌اندازی پرواز در مسیرهای مختلف خبر داد و بیان کرد: ما علاقه‌مند به دایر کردن پرواز به شهرهای جنوبی، کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای همسایه هستیم که امیدواریم با بهره برداری از باند اصلی فرودگاه این امر تحقق یابد.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران پرواز سازمان هواپیمایی کشوری مسافرت استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران پرواز سازمان هواپیمایی کشوری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران پرواز سازمان هواپیمایی کشوری مسافرت استان اردبیل فرودگاه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فرودگاه بین‌المللی کربلا در سال ۲۰۲۵

به نقل از الصباح؛ جاسم الخطابی استاندار کربلا، اعلام کرد که از آنجایی که کربلا مقصد دینی مهم میلیون‌ها مسافر از سراسر کشورهای جهان به شمار می‌آید، شاهد جریان بازسازی گسترده در بخش‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و خدماتی هستیم.

وی افزود: در این راستا عتبه حسینی، اقدام به احداث فرودگاه بین‌المللی در این استان کرد که پیشرفت این پروژه بیش از ۷۰ درصد بوده و افتتاح آن در اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

الخطابی اشاره کرد که پیمانکار ساخت این فرودگاه یک شرکت بریتانیایی و طراح آن یک شرکت فرانسوی است که در طراحی بنای آن ویژگی‌های اسلامی و تمدنی عراق لحاظ شده است.

استاندار کربلا افزود: در حال حاضر ساخت باند فرودگاه تکمیل شده و به زودی ساخت چند سالن انتظار مسافران نیز تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: این فرودگاه نه تنها برای استان، بلکه برای کشور دارای اهمیت راهبردی است به ویژه آنکه گردشگری دینی سفرهای میلیونی را در پی دارد و این امر بر فعالیت‌های اقتصادی استان و تبدیل آن به مقصد مهم گردشگری تأثیر خواهد داشت.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • افتتاح فرودگاه بین‌المللی کربلا در سال ۲۰۲۵
  • آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان+فیلم
  • بازگشت عمره گذاران دو استان از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان
  • انجام ۲ پرواز فوق العاده مشهد برای ۱۵ اردیبهشت ماه
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی