Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی انجمن صنفی کشاورزان شادگان با بیان اینکه کشاورزان این منطقه از تامین نشدن آب برای کشت پاییزی از سد مارون گلایه دارند، گفت: تنش های آبی کشت پاییزه کام کشاورزان شادگانی را تلخ کرد.

هوشنگ مغامسی امروز دوشنبه(17 آبان 1400) در گفت‌وگو با خبرنگار برنا از شادگان اظهار کرد: بسیاری از کشاورزان شادگان به امید تامین آب برای کشت پاییزی، زمین های کشاورزی خود را آماده سازی کرده و حتی برخی بذر گندم و کلزا نیز در زمین پاشیده اند ولی همچنان در انتظار تامین آب مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان شادگانی کشت تابستانه را بنا به توصیه سازمان آب و برق خوزستان و به علت کمبود آب ذخایر پشت سد مارون، انجام ندادند و ضرر و زیان زیادی را متحمل شدند، گفت: طبیعی ترین مطالبه کشاورزان این منطقه تامین حداقلی آب برای کشت پاییزیست که تا کنون این مطالبه محقق نشده است.

دبیر اجرایی انجمن صنفی کشاورزان شادگان در ادامه خواستار تامین آب کشت پاییزی در انتهای رودخانه جراحی که معمولا کشاورزان آب ناچیزی دریافت می‌کنند، شد و افزود: در صورت تامین نشدن آب کشت پاییزی، کشاورزان شادگانی دوباره با خسارت های بسیاری رو به رو خواهند شد.

مغامسی در ادامه خواستار تمهیدهای عملی برای تامین فوری آب پایین دست رودخانه جراحی از سد مارون شد تا زمان کشت پاییزی از دست نرود.

دبیر اجرایی انجمن صنفی کشاورزان شادگان در پایان بیان کرد: همه اراضی این منطقه از قدیم الایام به روش آبی کشت شدند به همین دلیل نیاز بخش کشاورزی این منطقه صد درصد به آب های سطحی و رودخانه وابسته است.

لازم به ذکر است که شهرستان شادگان با ۵۴ هزار هکتار اراضی آبی و ۱۴ هزار هکتار نخیلات، یکی از قطب های کشاورزی خوزستان به شمار می آید.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تنش آبی کشت پاییزه کشاورزی شادگان برنا خوزستان کشاورزان شادگانی کشاورزان شادگان کشت پاییزی برای کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین

سیدکمال الدین میرجعفریان در نشست با دستگاه های خدمات رسان با محوریت منطقه گردشگری دربند سرعین اظهار کرد: آب و فاضلاب در کنار تامین آب به شکل موقت قرار شد به سرعت عملیات اجرایی انتقال آب دایمی به این طرح عظیم گردشگری را به ظرفیت دو متر مکعب اجرایی و عملیاتی کند.

وی خاطرنشان کرد: خط انتقال در حال اجراست و پیش بینی می شود با سرعت عملیاتی انتقال آب به پل معلق سرعین تا افتتاح این طرح گردشگری مورد بهره برداری قرار گیرد.

میرجعفریان افزود: میراث فرهنگی با هماهنگی آب و فاضلاب استان اردبیل باید در تامین اعتبار مورد نیاز تلاش کرده تا مخازن و خط انتقال در موعد مقرر تکمیل و پروژه به شکل کامل با زیرساخت تامین آب شرب و بهداشتی آماده بهره برداری شود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • جزییات جدید از وام فوری بازنشستگان
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها