Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@22:08:34 GMT

بیوگرافی پژمان جمشیدی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۹۹۳۰

بیوگرافی پژمان جمشیدی

کلیات

پژمان جمشیدی متولد ۲۰ شهریور ۱۳۵۶ در شهر تهران، بازیکن سابق حرفه‌ای فوتبال و هنرپیشه کنونی سینما، تلویزیون و تئاتر است که علاوه بر شهرت فوتبالی، به واسطه بازی‌های موفق در فیلم‌های مختلف کمدی در سال‌های اخیر، تبدیل به یکی از پولسازترین هنرپیشه‌های سینمای ایران شده است. جمشیدی که سابقه بازی در تیم ملی فوتبال ایران را نیز در کارنامه خود دارد، با بازی در سریال «پژمان» به شهرت در زمینه بازیگری رسید و پس از آن با بازی در فیلم‌هایی همچون «آتش بس ۲»، «۵۰ کیلو آلبالو»، «خوب، بد، جلف»، «سوءتفاهم» و «شیشلیک» به اوج شهرت در سینما رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زندگی و فوتبال

پژمان جمشیدی در سال ۱۳۵۶، در خانواده‌ای پنج نفره با والدینی فرهنگی، چشم به جهان گشود. از نوجوانی به فوتبال علاقمند شد و در اول راهنمایی با هدایت معلم ورزش خود به مدرسه فوتبال رفت تا به صورت حرفه‌ای فوتبال را آموزش ببیند. در اوایل دهه هفتاد از طریق مدرسه فوتبال به تیم نوجوانان دارایی تهران پیوست و در همان سال، یعنی ۱۳۷۴ به تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران دعوت شد. جمشیدی در سال ۱۳۷۶ به تیم جوانان باشگاه کشاورز پیوست، سپس به تیم سایپا دعوت شد تا اینکه با درخشش در این تیم، در سال ۱۳۷۹ مورد توجه کادر فنی باشگاه پرسپولیس تهران قرار می‌گیرد و به این تیم می‌پیوندد. پژمان جمشیدی با تیم پرسپولیس تهران، موفق به کسب قهرمانی در اولین دوره لیگ برتر فوتبال ایران شده است. جمشیدی در نهایت پس از بازی در تیم‌هایی همچون پاس تهران، استیل آذین، فولاد خوزستان و ابومسلم خراسان، در سال ۱۳۹۰ و در سن ۳۴ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او همچنین از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ نیز در تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند و در جریان این بازی ها موفق به زدن یک گل ملی هم شده است.

هنرپیشگی

ورود پژمان جمشیدی به دنیای هنرپیشگی به طور اتفاقی و در جریان آشنایی او با بهاره رهنما و پیمان قاسم خانی رخ داد. تعریف خاطراتی از سوی پژمان جمشیدی در خصوص برخورد‌های او با دیگران در دوران بازی فوتبال و پس از آن باعث می‌شود ایده ساخت سریال «پژمان» شکل بگیرد که در نهایت در سال ۱۳۹۲ با بازی خود پژمان جمشیدی از تلویزیون پخش شد. مجموعه طنز پژمان، اولین تجربه حرفه‌ای پژمان جمشیدی در زمینه هنرپیشگی شد که با حضور موفق در آن زمینه بازی در فیلم‌های دیگر نیز برای وی فراهم شد. بعد از سریال پژمان، جمشیدی در سال ۱۳۹۳ با بازی در فیلم «آتش بس ۲» ساخته تهمینه میلانی اولین حضور جدی سینمایی خود را نیز تجربه کرد تا اینکه با هشتمین تجربه خود در فیلم «سوءتفاهم» ساخته احمدرضا معتمدی، در سال ۹۶ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره بین المللی فیلم فجر شد. پژمان جمشیدی در آثار مختلفی حضور پیدا کرد و چند سالی است که با ایفای نقش در فیلم‌های کمدی پرفروش و موفق، در فهرست پولسازترین بازیگران سینمای ایران قرار گرفته است. او در سال ۱۳۹۸ پنج فیلم را در سینما داشت که در مجموع ۶۲ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان فروش داشتند. پژمان جمشیدی همچنین اولین تجربه تئاتر خود را در سال ۱۳۹۲ و با بازی در نمایش «بادی که تو را خشک کرد مرا برد» ساخته علی نرگس‌نژاد، تجربه کرد و تاکنون نیز در نمایش‌های متعددی بازی کرده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه پژمان جمشیدی فوتبالیست بازیگر مرد سریال پژمان پژمان جمشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی سپاهان و استقلال خوزستان + فیلم

دیدار دو تیم سپاهان و استقلال خوزستان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال سپاهان و استقلال خوزستان در چارچوب دیدار هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۱۰ _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه نقش‌جهان مقابل هم صف‌آرایی کردند.

شهریار مغانلو در دقیقه ۱+۴۵ برای سپاهان و جواد آقایی‌پور ۶۷ برای استقلال خوزستان گلزنی کردند.

خلاصه بازی سپاهان و استقلال خوزستان کد خبر 751236

دیگر خبرها

  • برنامه بازی‌های هفته ۲۷ لیگ برتر فوتبال
  • خلاصه بازی تراکتور و فولاد + فیلم
  • خلاصه بازی صنعت نفت و مس رفسنجان + فیلم
  • خلاصه بازی سپاهان و استقلال خوزستان + فیلم
  • خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی + فیلم
  • بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال خاله خانم
  • تساوی سرد و بی‌روح گل‌گهر و شمس آذر
  • خبر خوش برای نکونام و استقلالی‌ها در آستانه بازی با ذوب آهن
  • چرا پخش یک سریال از تلویزیون با بازی پژمان جمشیدی متوقف شد؟
  • نتایج بازی‌های فوتبال جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳