Web Analytics Made Easy - Statcounter

برومند چهار آیین رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مادر تخصصی توسعه صنعت طیور کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل نابه سامانی بازار مرغ اظهار کرد: تصمیماتی که در صنعت طیور اتخاذ می شود، نیازمند فراهم شدن مقدمات اجرایی در ظرف زمانی خاص خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر امروز تخم مرغ نطفه دار وارد و در اختیار کارخانجات جوجه کشی قرار گیرد تا زمان توزیع مرغ آماده به طبخ در بازار ۷۰ روز زمان طول می کشد، درحالیکه اظهارات برخی دولتمردان چنان است که تصور می کنند بعد از اعلام و ابلاغ مصوبه ای، بلافاصله اثرش را باید در بازار ببینند، اما این تصور اشتباه است زیرا در ابتدا مقدمات اجرای آن تصمیم باید فراهم شود.

چهارآیین با اشاره به اینکه ذرت و کنجاله سویا حداکثر ۵۵ درصد قیمت تمام شده تولید را تشکیل می دهند، بیان کرد: ۴۵ درصد باقی مانده هزینه تولید مربوط به سایر هزینه های تولید از جمله حقوق، دستمزد، حمل و نقل و ... است که به دلیل تورم لجام گسیخته هر روز در حال افزایش است و به مرغدار تحمیل می شود لذا باید تمهیدات اساسی اتخاذ شود تا انتظار بیهوده در مردم ایجاد نشود.

وی از توزیع روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تن مرغ در کشور خبر داد و گفت: با توجه به گرانی گوشت قرمز، ماهی و میگو و کاهش شدید قدرت خرید مردم، تقاضا برای خرید گوشت مرغ بالاست که در چنین شرایطی عرضه این‌ میزان گوشت مرغ جوابگو نیست، اما در شرایط عادی که قیمت سایر محصولات پروتئینی متعادل است و کالای جایگزین نقشی ایفا نمی کند، این میزان جوابگوست.

این مقام مسئول گرانی سایر محصولات پروتئینی را علت اصلی فشار بر بازار مرغ دانست و افزود: با توجه به گرانی محصولات پروتئینی و کاهش قدرت خرید خانوار، عمده پروتئین مورد نیاز از طریق مرغ تامین می شود که با این وجود فشار بر مصرف این کالا بالاست، درحالیکه توان تولید گوشت مرغ ما بیش از ۷ هزار تن نیست، همین‌موضوع باعث تلاطم بازار می شود.

وی با اشاره به اینکه واردات تخم‌مرغ نطفه دار تاثیری بر تولید و میزان عرضه مرغ ندارد، بیان کرد: برای جبران نیاز داخل مصوب شده که ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه وارد شود که این میزان برای مازاد تولید نیست، بلکه بواسطه کمبود عرضه مرغ نسبت به تقاضا این تصمیم اتخاذ شده است که با توجه به آغاز واردات باید منتظر ماند تا جوجه وارد بازار شود که این امر سبب تعدیل قیمت جوجه  شده و طی ۵۰ تا ۶۰ روز آینده بر بازار مرغ اثر می گذارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مادر تخصصی توسعه صنعت طیور قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده را ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان و مرغ گرم را ۳۱ تا ۳۳ هزار تومان اعلام کرد.

چهارآیین در پایان با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه کماکان بالاتر از نرخ مصوب است، تصریح کرد: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان حدود ۲ برابر نرخ مصوب عرضه می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده دامی سامانه بازارگاه بازار مرغ محصولات پروتئینی ۷ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع

مدیرعامل شرکت توانیر از پرداخت ١٥ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکتهای توزیع نیروی برق کشور از ابتدای اردیبهشت ماه امسال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گردهمایی سراسری نیروگاههای کشور هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاهها اعلام کرد و گفت: شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر طی دو نوبت یکبار 20 هزار میلیارد تومان و یک نوبت هم 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و از ابتدای اردیبهشت نیز جریان پرداخت نقدی به شرکت های تولید کننده برق از طریق بورس دنبال می شود.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر محترم نیرو که باید سهم معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویتها به تولیدکنندگان برق و بخشهای انتقال و توزیع تخصیص می یافت که با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچکتر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکتهای توزیع و تولید برق هستیم تا خود شرکتها در قبال درآمد و هزینه های خود مسوولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند که تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکتها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می شود.

رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاهها طی یک بازه زمانی ٣ ساله را که در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است