Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@13:10:52 GMT

واکنش تند فعالان کارگری به سیلی زدن به کارگر هتل

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۰۳۱۸

واکنش تند فعالان کارگری به سیلی زدن به کارگر هتل

آفتاب‌‌نیوز :

در روزهای گذشته، مدیر هتل چمران شیراز در جریان ورود تیم استقلال به این هتل، به گوش یک کارگر این هتل در انظار عمومی سیلی زد که کلیپ آن در فضای مجازی بسیار واکنش برانگیز شد.

در پی آن، مهرزاد مویدی (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی استان فارس) اعلام کرد که از مدیر هتل شکایت می‌کند و باید مدیر هتل در انظار عمومی سیلی بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی خدایی (نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در این رابطه از نامه‌ی مدیر هتل به کانون هماهنگی شوراهای استان فارس خبر داده که در آن مدیر هتل عنوان کرده رابطه من با کارمندم رابطه پدر فرزندی است و این عمل زشت را نمی‌توانم توجیه کنم و کتبی عذرخواهی می‌کنم.

او درخواست کرده، شکایت نکنید من برای کارگر جبران می‌کنم

خدایی می‌گوید: واکنش سریع، تند و لازم کارگران به خصوص کانون شوراها، موجب شد که مدیر هتل کتبی عذرخواهی کند و قول جبران بدهد؛ کانون شوراهای استان فارس وکیل گرفتند و در حال شکایت هستند؛ باید بگویم تاثیر عمومی این حرکت زشت با یک عذرخواهی ساده از میان برداشته نمی‌شود؛ این سیلی، سیلی به گوش یک نفر نبود، سیلی به جامعه کارگری بود و احساسات مردم و کارگران را جریحه‌دار کرد؛ چطور یک کارفرما به خود اجازه داده در انظار عمومی به کارگر زحمتکش سیلی بزند؟!

او ادامه داد: ما همه خشمگین بودیم و نمی‌توانستیم این رفتار را تحمل کنیم؛ اما من شخصاً به دلیل‌ عدم شکایت کارگر و عذرخواهی رسمی کارفرما و وساطت عده‌ای، فکر می‌کنم این قضیه می‌تواند تمام شود اما ماجرا تمام نمی‌شود؛ ما اجازه توهین به کارگران را به هیچ وجه نمی‌دهیم. ما کارگران در حال تحمل وضع بد معیشتی و حوادث کار پی در پی هستیم دیگر توهین و سیلی را تحمل نمی‌کنیم؛ این را باید کارفرمایان کشور بدانند و بدانند که این سیلی، باید آخرین توهین به کارگران کشور باشد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هتل چمران شیراز کارگر مدیر هتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهران طیران ضمن تبریک هفته کار و کارگر، کارگران را سربازان جنگ اقتصادی و محور پویایی تولید دانست و مطرح کرد: فراهم کردن بستر آموزش‌های بصیرتی و معرفتی و رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های مهم بسیج کارگری استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه از طریق هادیان سیاسی و حلقه‌های صالحین درصدد افزایش روحیه و ارتقای اراده کارگران در برابر تبلیغات سیاه رسانه‌های بیگانه و افزایش روحیه آن‌ها هستیم، افزود: ایجاد انگیزه و نهادینه کردن اهمیت کسب روزی حلال یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در حوزه کارگری البرز است.

مسؤول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان البرز با تاکید بر هم افزایی و تعامل با سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهت افزایش توانمندی‌های مهارتی کارگران عنوان کرد: افزایش مهارت کارگران نقش بسیار مؤثری در افزایش بهره وری تولید دارد.

وی از ساماندهی و هدایت گروه‌های جهادی کارآمدان، سفیران تولید، بانویار، دستار، تولید یار و واکنش سریع جهت رفع موانع تولید و اشتغال و افزایش بهره وری خبر داد و گفت: گروه جهادی بانو باز، گروه تخصصی حمایت و هم اندیشی با بانوان کارگر بوده و گروه سفیران تولید با حضور در مدارس، پیشرفت‌های حوزه تولید و اشتغال را به اطلاع دانش آموزان می‌رسانند.

طیران ضمن تشریح برخی از برنامه‌های هفته کار و کارگر خاطر نشان کرد: برگزاری میز خدمت برای رفع مشکلات کارگران، توزیع بسته‌های کمک معیشتی بین کارگران، تجلیل از کارگران برتر و کارگران زن و برگزاری جلسات اندیشه ورزی با کارگران از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج کارگری به مناسبت هفته کار و کارگر است.

کد خبر 6091405

دیگر خبرها

  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد