Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری این مطلب را در نشست مشترک سه جانبه میان رؤسای سازمان مدیریت بحران شهر تهران، سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) و مرکز مدیریت اطلاعات توسعه بلایا برای آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) بیان داشت و طرفین بر ضرورت تقویت همکاری‌های مشترک به منظور کاهش ریسک خطر در تهران تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این نشست ضمن قدردانی از مشارکت سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) تصریح کرد: جایکا نقش مهمی در انتقال دانش و تکنولوژی در حوزه کاهش ریسک و بلایا در سطح دنیا دارد و خوشبختانه فعالیت های این سازمان در ایران به طور مستمر در حال انجام است.

علی نصیری با اشاره به ویژگی های شهر تهران از جمله وسعت، جمعیت و اهمیت اقتصادی و اجتماعی شهر افزود: باید در مدیریت سوانح و حوادث به تهران نگاه ویژه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: راهبرد سازمان مدیریت بحران شهر تهران جایگزینی مدیریت ریسک به جای مدیریت بلایا است. چرا که هزینه در مدیریت ریسک به مراتب ارزشمند تر از هزینه کردن برای زمان وقوع حوادث است، از همین رو مدیریت ریسک مبتنی بر سند جهانی کاهش مخاطرات «سندایی» باید در راس اقدامات شهر تهران قرار گیرد.

نصیری افزود: برای این منظور نیاز داریم ریسک بلایا را بشناسیم و شیوه حکمرانی خطر بلایا را دنبال کنیم. با سرمایه گذاری در مدیریت ریسک در نهایت می توان به توانمندی در مرحله پاسخ و مقابله پرداخت البته برای این امر به رویکرد جامعه محور نیاز داریم و باید مردم را توانمند سازیم تا خودشان بحران را مدیریت کنند و به عنوان نهادهای دولتی و حکومتی و حاکمیتی نباید به دنبال مدیریت بحران باشیم بلکه باید مردم را توانمند سازیم و به مردم آموزش دهیم و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم تا خودشان در لحظات طلایی و ثانیه های حساس و خطر ساز اوضاع را مدیریت کنند.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر تقویت همکاری های مشترک سازمان مدیریت بحران تهران و جایکا بیش از پیش تاکید و ابراز امیدواری کرد خروجی های این همکاری جدید و دستاوردهای آن در سایر کلان شهرهای کشور نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه مهم ترین چالش در کشور یکپارچه نبودن بانک های اطلاعاتی است، افزود: ایجاد هماهنگی میان سازمان ها و سیستم یکپارچه هماهنگی مدیریت بحران از چالش های اصلی مدیریت بحران در ایران است که باید در برنامه ریزی ها به آن توجه شود و برنامه ریزی ها به جای اینکه پاسخ محور باشد باید بر اساس خطر و ریسک تهیه شود و باید یک سیستم یکپارچه مدیریت ریسک در ایران ایجاد شود.

تارو آزوما رییس دفتر آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در تهران نیز در این نشست با بیان اینکه در آینده نزدیک همکاری های جدید آغاز خواهد شد، افزود: بر اساس چارچوب جهانی سندایی در خصوص کاهش ریسک بلایا این سازمان از تمام مراحل چرخه مدیریت بلایا شامل پیشگیری، کاهش بلایا، آمادگی، پاسخ و بازتوانی و بهبود حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اولویت جایکا، پیشگیری و کاهش خطر است، افزود: ترغیب کشورها برای کاهش ریسک بلایا و سرمایه گذاری به منظور ارتقای تاب آوری سبب می شود ریسک خسارات و بلایا کاهش یابد و تقویت مدیریت واحد و شناخت ریسک بلایا بر اساس داده های علمی به شناسایی سطح واقعی ریسک بلایا منجر می شود.

رییس دفتر آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) افزود: شهرداری تهران مشارکت شهروندان را با انجام اقدامات پیشگیرانه و  بر اساس رویکرد جامعه محور تقویت کرده و ترویج اطلاع رسانی و افزایش آگاهی از طریق اجرای برنامه های مختلف همچون شبیه سازی تخلیه امن اضطراری و طراحی نقشه های تخلیه و نیز تقویت آموزش های شهروندی عملیاتی شده است.

 نشست بررسی دستاوردهای مشترک سازمان مدیریت بحران شهر تهران و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) با هدف بررسی زمینه های همکاری با مرکز مدیریت اطلاعات توسعه بلایا برای آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) و با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد و طی آن رئوس زمینه های مشترک همکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها شهر تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مدیریت بحران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مدیریت بحران شهر تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مدیریت بحران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همکاری های بین المللی ژاپن سازمان مدیریت بحران مدیریت ریسک ریسک بلایا کاهش ریسک بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: مقابله با ساخت و سازهای ناایمن و غیراصولی در کرمانشاه تشدید می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، افشین یگانه در بازدید از یک ساختمان ناایمن در شهر کرمانشاه، اظهار داشت: پیرو گزارش‌های شهروندان در خصوص احتمال تخریب منازل مسکونی مجاور یک گودبرداری ناایمن و دستور استاندار کرمانشاه، در راستای پیشگیری و روند رفع خطر از بناهای ناایمن به محل گودبرداری مورد نظر رفتیم.

وی عنوان کرد: در رابطه به این گودبرداری از چهار ماه قبل تذکرات مکرری به شهرداری منطقه 6 اعلام شده که متأسفانه عدم توجه و پیگیری از سوی مرجع مذکور منجر به این وضعیت فعلی شده است.

یگانه با بیان اینکه توجه به رفع موارد ناایمن و بحران‌ساز در سازه‌ها یکی از الزامات است و باید ناایمنی‌ها رفع شود گفت: پیرو حادثه قبلی در شهرک ظفر و ورود دادستان و دستورات قضایی در مورد آن موضوع، طی بازدید صورت گرفته از ساختمان ناایمن با همراهی نمایندگان سازمان‌های مرتبط، وضعیت آن بررسی و رفع خطر و نکات الزامی و قضایی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: جلوگیری از حوادث در جهت ایمنی و حفاظت از جان مردم و حفظ حقوق شهر برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است که با همکاری بین دستگاهی قابل پیشگیری هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران