Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:04:49 GMT

تجلیل از ۵۰ خیر مدرسه ساز کرمان

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۰۵۸۴

تجلیل از ۵۰ خیر مدرسه ساز کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی وتوسعه مدارس استان کرمان عصر امروز در بیست وسومین جشنواره خیرین مدرسه ساز که در سطح ملی وبصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با قدردانی از خیرین نیک اندیش در امر مدرسه سازی گفت: در سال ۱۳۹۹ صد و پنجاه خیر مدرسه ساز برای ۲۰۴ پروژه باهزارو ۵۹۰ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۲۶۷ میلیارد تومان کمک شایانی کرده اند که نسبت به سال ۹۸ رشد ۷۰۰ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:طی ۷ ماه سپری شده از سال ۱۴۰۰تعداد ۲۳ خیر مدرسه ساز در ۳۱ پروژه با ۳۳۰ کلاس درس و اعتباری ۹۰ میلیارد تومانی مشارکت داشته اند که تا پایان امسال، پیش بینی می‌شود این مشارکت، دوبرابر نیز خواهد شد.

واعظی نژاد بیان کرد: با تلاش خیرین ۱هزار کلاس درس طی پارسال، احداث شد که همین امر باعث شد میانگین سرانه فضای آموزشی استان از ۴/۹ متر مربع به ۵/۲ متر مربع، یعنی به میانگین کشوری برسیم.

احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان نیز در این آیین، با تقدیر از خیرین بلند همت ونیک اندیش در امر مدرسه سازی در کمک به نظام تعلیم وتربیت، گفت: همه ما دلمان می‌خواهد که فرزندان سرزنده، متعهد ومسئولیت پذیری باشند که توانایی دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشته باشند وهمه مهارت‌هایی که نیاز است یک انسان برای آینده اش داشته باشد را دارا باشند.

او افزود: مدرسه یک مکان نیست بلکه یک ظرفیت است ومی توان از آن به عنوان کارخانه آدم سازی یاد کرد که بچه‌ها در آن نقش وشکل پذیر می‌شوند، بنابراین فضایی که فرزندانمان در آن تعلیم می‌یابن، بایستی همه ظرفیت‌های ممکن را دارا باشد تا دانش آموزان در آن شاداب وسازنده باشند.

او با اشاره به همت خیرین، بیان کرد: خیرین طی چند سال اخیر کمک‌های خیلی خوبی انجام دادند وحتی می‌توان گفت جلوتر از دولت در مسائل اقتصادی و... بوده اندو کمک شایانی کرده اند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: بالغ بر ۳۰۰ فضای آموزشی نیمه تمام در استان با تلاش‌های خیرین به اتمام رسیده و امروز شاهد افتتاح این مدارس هستیم.

او افزود: فضای آموزشی نامناسب، انگیزه را از معلم و دانش آموز می‌گیرد، ولی خداراشکر با همت خیرین بلند همت، فضا‌های خیلی خوبی در سطح استان ساخته می‌شود که آدم را به وجد می‌آورد.

او گفت: در شهر کرمان تراکم دانش آموزی کلاس‌ها بالای ۴۰ نفر است گفت: خوشبختانه با همت خیرین در استان پروژه‌ها ومجتمع‌های بزرگ سروساملن یافتند ودر حال احداث هستند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان، عنوان کرد: بیش از ۱۰ مدرسه جدید در حال ساخت است که امید می‌رود با تکمیل این پروژه‌ها بخشی از کمبود‌ها جبران شود.

اسکندری نسب با تشکر وقدر دانی ویژه از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با همکاری فعالان اقتصادی استان که به کمک آموزش و پرورش در امر مدرسه سازی آمدند، افزود: نهاد ها، کار‌های ارزشمندی در استان کرده وتقبل ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۲۰ کلاس درس را داشته و از یک ماه پیش مدارس، درحال آماده سازی و برای افتتاح آماده می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خیرین مدرسه ساز کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور در دیدار با نماینده مردم شریف دشت آزادگان، هویزه و بستا با تاکید بر تقویت روحیه جهادی برای ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، نشاندن لبخند شادی و رضایت بر چهره همه دانش آموزان است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه و بستان، افزود: در دشت آزادگان ۱۲ مدرسه با ظرفیت ۴۷ کلاس درس درحال ساخت است.

سعیدی پور ادامه داد: در بستان ۸ مدرسه و در هویزه نیز ۸ مدرسه در حال ساخت است که با تکمیل آنها تا مهرماه امسال، ۷۱ کلاس درس به دانش آموزان این شهرستان‌ها تحویل داده خواهد شد.  

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان می‌گوید: در تلاش هستیم از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع برای تکمیل طرح‌ها استفاده کنیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۷۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۳ به دانش آموزان تحویل خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری