Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مشترک خبری با وزیر خارجه مصر اعلام کرد که با همتای مصری خود درباره ایران گفت و گو است.

به گزارش برنا، بلینکن روز دوشنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترک با "سامح شکری" وزیر خارجه مصر در واشنگتن در ادامه تکرار اتهام افکنی ها و ادعاها علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و نیز نفوذ منطقه ای ایران مدعی شد که نگرانی های مشترک جدی در خصوص اقدامات ایران داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر خارجه آمریکا، ایران را متهم به اقدامات بی ثبات کننده کرد و مدعی شد که به همین دلیل جو بایدن رییس جمهوری آمریکا اخیرا با همتایان فرانسوی، انگلیسی و آلمانی خود در رم ایتالیا دیدار کرد تا نحوه بازگشت ایران به پایبندی مجدد به تعهدات برجامی را بررسی کند.
وی همچنین مذاکرات امروز خود با همتای مصری اش را نخستین مذاکره راهبردی آمریکا و مصر از سال ۲۰۱۵ تاکنون دانست و مدعی شد توافقات کمپ دیوید بنیاد صلح در منطقه بوده و مسیر را برای سایر کشورهای عرب جهت صلح (سازش) با اسرائیل هموار کرده است.
وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: روابط  مصر و اسرائیل هیچگاه قوی تری از این نبوده است. همانطور که مشاهده کردیم بنت نخست وزیر اسرائیل در ماه سپتامبر به مصر سفر کرد تا با السیسی رییس جمهوری مصر دیدار کند. این اولین سفر در این سطح در یک دهه گذشته بود.
بلینکن گفت که نقش میانجیگری مصر برای رسیدن آتش بس میان غزه و اسرائیل در ماه مه حیاتی بود و مصر  برای بهبود زندگی مردم فلسطین و همچنین غزه ۵۰۰ میلیون دلار کمک کرده است.
وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود که مصر در لیبی نقش مهمی برای پیشبرد روند سیاسی فراگیر و برگزاری به موقع انتخابات در ماه دسامبر ایفا کرده است.
وی ادعا کرد ما با یکدیگر برای کمک به مسائل اقتصادی مدام لیبی همکاری می کنیم و برای عقب نشینی تمام نیروها و مزدوران خارجی از لیبی با یکدیگر کاملا توافق داریم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سامح شکری آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۰۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی