Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: بسیاری از ساکنان مأرب از نیروهای صنعا استقبال کردند.

وی افزود: تلفات نیروهای دشمن در نبرد مارب بسیار سنگین است.

این عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که درباره آزادسازی مارب فقط بحث زمان آن مطرح است وگرنه آزادسازی آن حتمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که سلسله پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبرد با عناصر وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در استان مأرب همچنان ادامه دارد. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند بر پایگاه نظامی «أم ریش» در جنوب استان مأرب مسلط شوند. این پایگاه نظامی آخرین پایگاه نیروهای وابسته به سعودی در جنوب مأرب بود. نیروهای یمنی با تحقق این دستاورد مهم اکنون می‌توانند به سمت منطقه «صافر» که بسیاری از میادین نفتی و گازی یمن در آنجا واقع شده است، پیشروی کنند.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن هستند که نیروهای مقاومت یمن بیش از هر زمان دیگری به تسلط بر ارتفاعات استراتژیک «ملعا» نزدیک شده‌اند. هم اکنون درگیری‌های شدیدی در این جبهه در جریان است. نیروهای مقاومت یمن تاکنون پیشروی چشمگیری به سمت ارتفاعات مذکور داشته‌اند. برخی رسانه‌ها اعلام کردند که شمارش معکوس برای آزادسازی ارتفاعات مذکور آغاز شده است.

با آزادسازی مأرب، یکی از مهمترین برگه‌های متجاوزان از دستشان خارج می‌شود و در مقابل قدرت چانه زنی سیاسی دولت نجات ملی در هرگونه مذاکره و راه حل سیاسی برای بحران یمن، افزایش می‌یابد. با آزادسازی مارب محمد بن سلمان ولیعهد سعودی یکی از مهمترین کارتهای خود را از دست می‌دهد. با آزادسازی مارب بخشی از دیوار محاصره ظالمانه علیه ملت یمن برداشته می‌شود.

از حیث نظامی هم تا زمانی که مأرب کانون نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و نیز عناصر القاعده، داعش، تکفیری‌ها، بقایای حزب اصلاح وابسته به دولت مستعفی و دیگر مزدوران ریاض باشد، این کانون خطرناک تمام مناطق مجاور خود یعنی الجوف در شمال، صنعاء در غرب و البیضاء در جنوب را تهدید می‌کند. مأرب نباید منبع تهدید و پناهگاه القاعده و داعش باقی بماند.

علاوه بر آن در دست گرفتن کنترل مأرب به دولت نجات ملی در صنعا کمک می‌کند تا منابع درآمدی پایداری برای خود تأمین کند. همچنین به ثبات کمک‌های نفتی و گازی کمک می‌کند که منجر به تضعیف محاصره آمریکا و عربستان خواهد شد. همچنین وضعیت اقتصادی در مناطق تحت کنترل صنعا را بهبود می بخشد. درپی آزادی مأرب، استقلال سیاسی یمن که در راستای خارج شدن یمن از قیمومیت عربستان است، تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن

خبرگزاری رسمی یمن سبأ، امروز دوشنبه جزئیاتی از خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و دستگیری جاسوسان آنها و اعترافات آنها منتشر کرد.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه امنیتی در یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (سبأ) گفت که سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی یمن جاسوسهایی را که برای آمریکا و رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کردند را دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش، این مزدوران از طریق افسران و اعضای یک نهاد اطلاعاتی موسوم به نیروی ۴۰۰ (قوة ۴۰۰) به خدمت گرفته شده و تحت فرمان یک فرد تحت تعقیب به نام عمار عفاش بودند. ماموریت این جاسوسان جمع آوری اطلاعات و رصد سایت‌های نظامی وابسته به نیروهای مسلح یمن در سواحل غربی کشور به نفع دشمن آمریکایی و اسرائیلی بود.

به گفته این منبع آگاه، این جاسوس‌ها پس از دستگیری اعتراف کردند که اطلاعات لازم درباره مکان‌های شلیک موشک‌ها و پهپادهای یمن علیه مواضع صهیونیست‌ها و محل قایق‌های نیروهای مسلح را در اختیار دشمن آمریکایی - اسرائیلی قرار می‌دادند. این افراد مختصات مکان‌های مذکور را به اپراتورهای خود در نیروی ۴۰۰ می‌فرستادند تا این مکان‌ها توسط هواپیماهای دشمن آمریکایی و انگلیسی هدف قرار گیرند.

بر اساس اعترافات این جاسوسان، ماموریت دیگر آنها انجام کارهای خرابکارانه‌ای چون تخریب و سوزاندن خودروها و تجهیزات نیروهای مسلح و امنیتی و ترور نیروهای مسلح با هدف منحرف کردن آنها از اهداف تعیین شده و ضربه زدن به جبهه داخلی و بی ثبات کردن جامعه یمنی بود.

بر اساس این گزارش، تصاویری از اعترافات افراد بازداشت شده ساعت ۳ عصر امروز به وقت صنعاء (۳.۳۰ ایران) منتشر خواهد شد.

خبرگزاری سبأ روز گذشته با انتشار پیش‌خبری در این خصوص اعلام کرده بود که جزئیات این خنثی‌سازی عملیات آمریکا و اسرائیل در روز دوشنبه منتشر خواهد شد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • تلفات سیل در برزیل به ۹۵ نفر رسید
  • افزایش تلفات سیل در برزیل؛ ساکنان با کمبود آب مواجه هستند
  • نبرد سنگین نیروهای فلسطینی با متجاوزان در شهر رفح
  • موج حملات هوایی و توپخانه‌ای دشمن علیه سراسر غزه
  • قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
  • نیروهای مقاومت در نزدیکی گذرگاه رفح علیه اشغالگران وارد عمل شدند
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان