Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@08:55:04 GMT

آزادسازی واردات لوازم خانگی پس از ۳ سال

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۱۰۹۱

آزادسازی واردات لوازم خانگی پس از ۳ سال

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: این انجمن مخالف هر گونه انحصار برای هر برند داخلی یا خارجی لوازم‌خانگی است. ضمن اینکه پس از آن سه سال، باید آزادسازی با اعمال حمایت‌های تعرفه‌ای انجام شود.
عباس هاشمی در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی در محل اتاق ایران، افزود: انجمن لوازم خانگی به همان اندازه که نگران حضور خارجی‌ها در بازار و ایجاد انحصار برای آنهاست، ایجاد انحصار از سوی تولیدکنندگان داخلی را نیز مضر و تضییع‌کننده حقوق مصرف‌کننده می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: «تامین حقوق مصرف‌کننده» در همه جای جهان، شاه‌بیت بازار است و تولیدکنندگانی که در درازمدت بر مدار مشتری‌مداری نباشند، محکوم به شکست هستند.

هاشمی گفت: ظرفیت‌های نصب‌شده موجود در کشور که به سالیانه حدود ۲۱ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ و کوچک می‌رسد، پاسخگوی عمده نیاز و مصارف کشور است.

وی افزود: در برخی موارد از جمله ماشین ظرفشویی، اسپلیت یونیت و برخی لوازم خانگی کوچک با وجود ظرفیت‌سازی‌های انجام شده هنوز وابستگی وجود دارد بنابراین محدود کردن غیرمنطقی، موجب رونق و توسعه قاچاق لوازم خانگی در کشور خواهد شد.

هاشمی درباره افزایش قیمت لوازم‌خانگی، گفت: این انجمن همواره درخواست‌ها برای تغییر قیمت لوازم‌خانگی را از شرکت‌های تولیدکننده دریافت و به سازمان حمایت برای بررسی منتقل می‌کند، اما تاکنون درخواستی برای افزایش قیمت‌ها دریافت نشده است.

وی افزود: درخواست‌هایی برای قیمت‌گذاری محصولات جدید شرکت‌ها داشته‌ایم که مراتب برای بررسی و ثبت در سامانه ۱۲۴ به سازمان حمایت ارسال شده است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اضافه کرد: این افزایش به‌دلیل رشد هزینه‌های تولید و مواد اولیه اتفاق می‌افتد و تولیدکننده چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها ندارد.

هاشمی ادامه داد: افزایش قیمت‌ها در کنار کاهش قدرت خرید خانوار‌ها به تشدید رکود در بازار لوازم‌خانگی انجامیده است که در این زمینه دولت می‌تواند با شیوه‌هایی همچون صدور کارت اعتباری حمایت از مصرف‌کنندگان بپردازد.

این مقام صنفی، ممنوعیت سه‌ساله واردات لوازم‌خانگی خارجی به کشور را برای صنایع داخلی مفید دانست و ادامه‌داد: از طرفی نیاز است تا شرکت‌های داخلی به ارائه برنامه زمان‌بندی در راستای ارتقای کیفی محصولات، فناوری‌های نوین و عرضه محصولاتی که رضایت مشتری را به دنبال داشته باشند ملزم شوند ضمن اینکه پس از آن سه سال، باید آزادسازی با اعمال حمایت‌های تعرفه‌ای انجام شود.

هاشمی با اشاره به دیدار روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت با مقامات پاکستانی و مطرح شدن همکاری‌های دو کشور در عرصه لوازم‌خانگی، گفت: پاکستان بازار مصرف بسیار بزرگی است و لوازم‌خانگی ایرانی توان حضور در بازار این کشور را دارد.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی حمل و نقل و اجاره کانتینر، در ارتباط با پاکستان از مزیت حمل و نقل برخورداریم، با این حال مذاکره‌ها در سطوح کارشناسی با این کشور ادامه دارد و باید بررسی‌های بیشتری انجام شود.

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: لوازم لوازم خانگی لوازم آرایشی لوازم التحریر لوازم یدکی افزایش قیمت ها لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟

آل اسحاق با بیان این که شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد، گفت: برخی با نشان دادن فضای ملتهب ناشی از بحران‌های سیاسی منطقه، نرخ ارز را بالا می‌برند و اقدام به فروش دلار می‌کنند و سپس با آرام شدن فضا اقدام به خرید ارز می‌کنند تا جیب‌های خود را پر کنند.

به گزارش ایسنا، یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به این موضوع که نرخ ارز در کشور تحت تاثیر جریان‌های روانی است، گفت: در سایه جریان‌های روانی انتظارات تورمی شکل می‌‎‌گیرد و این انتظارات نیز عاملی برای افزایش تقاضا و نرخ ارز است.

چه کسی از افزایش نرخ دلار سود می‌برد؟

وی افزود: عده‌ای متخصصِ ایجاد جنگ روانی هستند؛ بنابراین مخالفان دولت در حین رخداد تنش‌‎های سیاسی از ابزار جنگ روانی استفاده می‌کنند؛ البته برخی از ذی‌نفعان نیز از بالارفتن نرخ دلار سود می‌برند؛ در نتیجه شرایطی را ایجاد می‌کنند تا مسیر انتظارات مردم را تغییر دهند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق اظهار داشت: برخی با نشان دادن فضای ملتهب ناشی از بحران‌های سیاسی منطقه، نرخ ارز را بالا می‌برند و اقدام به فروش دلار می‌کنند و سپس با آرام شدن فضا اقدام به خرید ارز می‌کنند تا جیب‌های خود را پر کنند.

وی افزود: با حمله به کنسولگری ایران در دمشق شوک و تنش سیاسی در کشور ایجاد شد و سوداگران با سواستفاده از این شوک‌ها باعث افزایش نرخ دلار شدند.

نیاز‌ها قانونی کشور در حال تامین است

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه گاهی نرخ ارز به علت تغییر در واقعیت‌های اقتصادی یعنی عرضه و تقاضا افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: هم‌اکنون از سمت کانال اقتصادی تغییری در قیمت دلار رخ نداده؛ چون تمامی نیاز‌های قانونی کشور با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ و نرخ حدود ۴۰ هزار تومان مرکز مبادله تامین می‌شود، بنابراین التهابات ناشی از تنش‌های سیاسی، تنها عامل افزایش نرخ ارز است.

آل اسحاق با اشاره به این موضوع که شرایط کنونی بازار ارز ناپایدار است، گفت: تحولات بازار ارز به علت رخداد‌های سیاسی است؛ بنابراین زمانی که این فضا آرام شود؛ نرخ ارز به صورت خودکار به محدوده‌های قبلی خود بازمی‌گردد.

وی در پایان تاکید کرد: درصورتی که شوک جدید سیاسی رخ ندهد، شرایط اقتصادی کشور با آرام شدن فضای منطقه و مسائل سیاسی، احتمالا به گونه‌ای رقم می‌خورد که دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد.

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • نفت در مدار رشد؟
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری