Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،«هوشنگ بازوند» عصر دوشنبه در جلسه مجمع استانداران کشور که با عنوان مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور «اسماعیل نجار» رییس سازمان بحران کشور برگزار شد، افزود: توجه به رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ در ساخت و سازها بسیار مهم و الزامی است زیرا این موضوع منجر به کاهش آسیب در زمان وقوع زلزله و بحران های طبیعی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری در آبان ماه سال ۱۳۹۶ در غرب کرمانشاه بیان داشت: این زلزله بزرگ که در یکصد سال اخیر در منطقه غرب کشور سابقه نداشت حدود ۶۰ درصد وسعت استان را در برگرفت و خسارت بسیار سنگینی به اکثر مناطق شهری و روستایی وارد کرد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در اثر این زلزله ۹ شهرستان و یک هزار و ۶۰۰ روستا استان کرمانشاه دچار تخریب و خسارت شدند و امسال که چهارمین سال پس از وقوع زلزله است خوشبختانه شهر سرپل ذهاب که با خسارت های جدی و عظیمی روبرو شد، بازسازی شده و این شهر امروز به یک شهر جدید با چهره نو تبدیل شده است.

مقام عالی استان تصریح کرد: حدود ۱۳۱ هزار واحد مسکونی، تجاری و اقتصادی در شهر سرپل ذهاب دچار خسارت و آسیب شدند که امروز کاملاً بازسازی شده و زندگی در این شهر حالت عادی دارد و دیگر کسی در کانکس زندگی نمی کند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: اول اقدامی که پس کار آواربرداری در شهر سرپل ذهاب انجام دادیم اسکان اضطراری بود که حدود ۴۵ روز طول کشید و پس از این کار، اقدام برای اسکان موقت بود که صحبت هایی برای این اسکان به صورت اردوگاهی مطرح می شد اما تلاش کردیم تا با یک نگرش جدید از کانکس برای اسکان اضطراری استفاده کنیم.

بازوند، با بیان اینکه بیش از پنج هزار پس لرزه بعد از زمین لرزه اصلی در مناطق زلزله زده رخ داد، تصریح کرد: در ۷۵۰ از این پس لرزه ها مردم مجبور می شدند که اسکان خود را ترک کنند لذا تصمیم برای اسکان موقت با استفاده از کانکس در چنین شرایطی بسبار تصمیم خوب و به جایی بود که اتخاذ شد.

مقام عالی استان گفت: زلزله سال ۱۳۹۶ استان بیش از ۲۰ ثانیه طول کشید که بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت به دنبال داشت که این رقم در قالب تسهیلات، کمک، یارانه تسهیلات، امهال وام و غیره برای ساخت و ساز و دیگر امور به مناطق زلزله زده اختصاص یافت.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر تقویت تجهیزات هلال احمر برای استفاده در زمان وقوع حوادث طبیعی در کشور گفت: باید تلاش کنیم تا تجهیزات هلال احمر برای زلزله های بالای ۷ ریشتری (که خدای نکرده اگر در کشور اتفاق بیفتد)، بیش از پیش به روز تر و جدیدتر شود لذا یکی از کارهای مهم تلاش برای به روز کردن امکانات و تجهیزات هلال احمر است تا این نهاد حمایتی بهتر بتواند در زمان وقوع حوادث به کار امداد و نجات بپردازد.

وی با اشاره به کمک های خوب و موثر نیروهای نظامی اعم از سپاه، ارتش، ناجا و مرزبانی در همان ساعات اولیه وقوع زلزله در شهر سرپل ذهاب برای کار امداد و نجات افزود: کار امداد و نجات با کمک ۱۰ هزار نفر نیروهای نظامی صورت گرفت و خوشبختانه این کار در همان ساعات اولیه به خوبی پیش رفت و موردی پیدا نشد که پس از چند روز یک نفر به صورت زنده از زیر آورها بیرون کشیده شود و این بدین معنا است که کار امداد و نجات به بهترین شکل ممکن انجام شد.

استاندار کرمانشاه به انتقال مجروحین مناطق زلزله زده اشاره کرد و اظهار داشت: مجروحین که حدود ۹ هزار نفر بودند بعد از انتقال به پادگان ابوذر شهر سرپل ذهاب، هماهنگی های لازم برای انتقال آنان به بیمارستان های کرمانشاه و سایر بیمارستان های کشور انجام شد و خوشبختانه از این تعداد مجروح حتی یک نفر فوتی نداشتیم.

مقام عالی استان بیان داشت: در همان روزهای اول تلاش کردیم که زندگی مردم طبق روال عادی دنبال شود و از اصناف و بازاریان خواستیم که مغازه های خود را باز کنند.

وی در ادامه به تخریب بیمارستان اسلام آبادغرب در زمان وقوع زلزله اشاره کرد و گفت: این بیمارستان باوجود اینکه ۶ ماه قبل از وقوع زلزله ساخته شده بود و حدود ۱۰۰ کیلومتر با مرکز زلزله فاصله داشت، تخریب شد لذا توجه بیشتر به ساخت بیمارستان ها و همچنین ساختمان های دولتی بسیار ضروری است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر توجه به آیین نامه ۲۸۰۰ در ساخت و سازها گفت: توجه به آیین نامه بسیار مهم و اساسی است زیرا این آیین نامه منجر می شود که ساخت و سازها در اثر زلزله های بالا با تخریب کمتری مواجه شوند.

وی افزود: همچنین در کار بازسازی مناطق زلزله زده تلاش کردیم که کار مستندسازی با بیان نواقص، ایرادات و نقاط ضعف و قوت انجام شود زیرا این اقدامات منجر به انتقال تجربه و استفاده بهتر از امکانات در زمان وقوع بحران طبیعی در کشور خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود گفت: در این زلزله تلاش کردیم که همواره در کنار مردم باشیم و خوشبختانه مردم در این بحران احساس کردند که حاکمیت در کنار آنها قرار دارند و همچنین به صورت ۴۰ بار شخصاً در شبکه خبر حضور پیدا کردم و به صورت زنده پاسخگوی سوالات و پرسش های مردم در زمینه اقدامات انجام شده برای زلزله بودم.  

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند اسماعیل نجار دولت کرمانشاه زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند اسماعیل نجار استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند اسماعیل نجار دولت کرمانشاه زلزله استاندار کرمانشاه کار امداد و نجات مناطق زلزله زده شهر سرپل ذهاب زمان وقوع وقوع زلزله تلاش کردیم آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، این زلزله‌ها به فاصله نیم ساعت از یکدیگر رخ داد و ساختمان‌های تایپه مرکز تایوان را لرزاند.

اولین زلزله ۶.۱ ریشتر قدرت داشت و در ۲۴.۹ کیلومتری عمق زمین و در نزدیکی ساحل «هوالین» در شرق تایوان رخ داد. زلزله دوم نیز ۵.۸ ریشتری و در نزدیکی همان محل و در عمیق ۱۸.۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

هنوز از خسارت های احتمالی جانی و مالی این زمین لرزه ها هیچ گزارشی ارایه نشده است.

اوایل ماه جاری میلادی (آوریل) زلزله‌ای ۷.۲ ریشتری تایوان را لرزاند و جان دستکم ۱۷ نفر را گرفت. پس از آن بیش از یک هزار پس‌لرزه ثبت شده است.

زلزله ۶.۴ ریشتری سال ۲۰۱۶ در تایوان جان بیش از ۱۰۰ نفر را گرفت. همچنین در سال ۱۹۹۹ بیش از ۲ هزار نفر در تایوان بر اثر وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود