Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@02:04:29 GMT

ماجرای حضور سفیر فرانسه در منزل صادق زیباکلام

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۱۷۹۶

ماجرای حضور سفیر فرانسه در منزل صادق زیباکلام

آفتاب‌‌نیوز :

صادق زیباکلام، استاد اصلاح طلب دانشگاه به ماجرای حضور سفیر فرانسه در منزلش واکنش نشان داد و نوشت: بعد از پُستِ میهمانی سفیر فرانسه و تصویرِ مربوطه، تعدادِ زیادی پیام برایم آمده که آیا آن تصویر حقیقت دارد، جعلی وفتوشاپ نیست؟ برخی از پیام‌ها جنبه پرسش ندارند و من را متهم به جاسوسی، وطن‌فروشی، مزدوری بیگانگان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کرده بودند. من البته به این گونه کامنت‌ها عادت دارم و چیز جدیدی نیست. اما آنچه مایه شگفتی‌ام شد تماس و پیام‌های برخی از عزیزان بود که دوستشان دارم و برایم محترم هستند. آنان ناباورانه پرسیده بودند که آیا داستان حقیقت دارد؟

من واقعاً متحیرم و نمیتوانم درک کنم که در دعوت از سفیرِ محترم فرانسه و همسرشان، من مرتکبِ کدام خیانت عظما شده‌ام؟ سالهاست که بسیاری از سفرایِ کشورهایِ غربی خواهان دیدار با بنده بوده‌اند. بعضاً میامدند به دفترم در دانشگاه، بعضا میبردمشان برای نهار به رستوران صفا میدان انقلاب که با صاحبش آشنا هستم، بعضاً میامدند منزلم و بعضاً هم من به سفارتشان میروم.

بمجرد دریافت تقاضای دیدار، بلافاصله هم نامه کتبی به وزارتخانه‌های اطلاعات و خارجه مینویسم و خودم هم نامه‌ها را با پست سفارشی برایشان ارسال میکنم. آن‌ها هم هرگز نگفته‌اند که ملاقات نداشته باش یا بعدش نپرسیده‌اند که گفتگو‌ها چه بود؟

اوائل میپرسیدم که چرا سفیر انگلستان، سوئد، دانمارک، ژاپن، آلمان یا فرانسه مرا انتخاب کرده‌اند؟ و پاسخ این می بود که بخش مطبوعات سفارت، خلاصه مطالب مطبوعات را برای سفیر روزانه ترجمه می کنند و توجه سفیر یا کاردار اینگونه بمن جلب شده. ممکن هم هست دروغ میگویند و همانطورکه مقامات انگلستان به کلنل آیرونساید و شاهپور ریپورترفراماسون دستور داده بودند به رضاخان نزدیک شوند، نزدیکی با من هم به همان انگیزه‌ها صورت میگیرد و خودم خبر ندارم. یکسری هم نوشته بودند که چه زندگی اشرافی. من نمیدانم چه چیزِ اَشرافی درآن تصویر وجود دارد؟

مشکل درجای دیگری است. در فرهنگ غلط و ریاکارانه ارج نهادن به فقر، محرومیت و مستضعف بودن است که بعد از انقلاب رواج پیدا کرده. فرهنگی که معمولا مسئولین با افتخار تظاهر میکنند که در خانواده‌ایی محروم متولد شده‌اند. من برعکسِ مسئولین، همواره گفته‌ام که در خانواده‌ایی ثروتمند متولد شده ام. پدرم یکی ازبزرگترین واردکنندگان لوازم کامیون از انگلستان بود و خانواده مادری هم ملاک بودند. نه از این بابت سرم را پایین نگه میدارم و ریاکارانه خودم را به محرومین میچسبانم و نه آنرا مایه افتخار و سربلندی میدانم.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سفیر فرانسه صادق زیباکلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، صد‌ها تن از مردم معترض در حمایت از فلسطینی‌ها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، در مقابل مقر کمیته برگزاری بازی‌های المپیک در دهکده سن دونی در حومه پاریس گرد هم آمدند و خواهان محرومیت یا حداقل اعمال محدودیت برای کاروان رژیم صهیونیستی برای این بازی‌ها شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معترضان با اشاره به محرومیت ورزشکاران روسی از حضور در این بازی‌ها با پرچم کشورشان به علت درگیری روسیه با اوکراین، خواهان رفتار مشابهی در این باره با رژیم اسرائیل شدند.

نیکولا شهشهانی یکی از اعضای گروه حقوق بشری یورو پالستاین در این باره گفت: برای گرفتن چنین تصمیمی قطعا بیش از ۴ روز وقت لازم نیست. آن‌ها به جای مجازات برای استقبال از کاروان اسرائیل آماده می‌شوند!

این تظاهرات با حضور بیش از ۳۰۰ تن برگزار شد و در تظاهرات با خود عکس‌های شهدای غزه را به همراه داشتند.

اسرائیل تا کنون بیش از ۳۴۰۰۰ تن از مردم فلسطینی را در حمله به نوار غزه به شهادت رسانده است که اکثریت قابل توجی از این تعداد زنان و کودکان هستند.

این در حالیست که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با بستن چشم خود به روی این جنایات، اسرائیل را قربانی تروریسم خوانده است! این تظاهرات دو روز پس از تجمع اعتراضی دانشجویان فرانسوی در حمایت از غزه صورت گرفت. پلیس فرانسه دوشنبه بیش از ۵۰ تن از دانشجویان دانشگاه سوربن را بازداشت کردند.

دیگر خبرها

  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • پرونده نیکا شاکرمی؛ ماجرای مرگ نیکا چه بود؟
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟ / معرفی چهره‌های جدید
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟/ معرفی چهره‌های جدید
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو