Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:42:29 GMT

آمریکا خوستار پایان دادن به جنگ در یمن شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۱۹۰۱

آمریکا خوستار پایان دادن به جنگ در یمن شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «تیموتی لندرکینگ»، نماینده آمریکا در امور یمن که به شهر عدن سفر کرده است، در جریان این سفر بر لزوم پایان دادن به جنگ یمن تأکید کرد.

این خبر را وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای و به نقل از «تیموتی لندرکینگ» اعلام کرده و در ادامه این بیانیه تاکید شده که اختلافات در یمن همه طرف‌ها را تضعیف می‌کند و درد و رنج‌ها را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تیموثی لندرکینگ» همچنین در تیرماه امسال طی یک مناظره آنلاین که از سوی شورای ملی روابط آمریکا و کشورهای عربی برگزار شد، گفت که واشنگتن جنبش انصارالله را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت می‌شناسد. وی در این باره افزود: آمریکا حوثی‌ها را به عنوان یک طرف قانونی در یمن و به عنوان گروهی که دستاوردهایی کسب کرده اند؛ به رسمیت می‌شناسد. حوثی ها تنها مسئول خشونت نیستد و ائتلاف (سعودی) بخشی از آن را به دوش می‌کشد.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود، خواستار فشار جامعه بین الملل بر جنبش انصارالله شد تا عملیات در مأرب را متوقف کند.

با وجود آنکه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های ابتدایی تشکیل دولتش از تعلیق حمایت این کشور از تجاوز و حملات عربستان سعودی در جنگ با یمن خبر داده بود، اما در عمل آمریکا همچنان اصلی ترین حامی و تأمین کننده سلاح برای عربستان سعودی است.

عربستان سعودی از فروردین ۹۴ به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به قدرت، این کشور را آماج حملات خود قرار داده است، تجاوز به یمن طی این سال‌ها نتیجه‌ای جز کشتار و ویرانی این کشور را به همراه نداشته است.

کد خبر 5347218

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن ایالات متحده امریکا جنگ 2015 یمن عربستان سعودی عراق ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی روسیه مصطفی الکاظمی افغانستان فلسطین عربستان سعودی ایران لبنان ترکیه طالبان سوریه جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد