Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-28@20:11:19 GMT

ورود نهاد‌های امنیتی به موضوع گرانی‌های اخیر

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۲۰۲۴

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مدعی العموم و دادستانی بنا ندارد به موضوع گرانفروشی‌ها ورود کنند، اظهار کرد: موضوع گرانفروشی در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است، اما ما اعلام کردیم به لحاظ اینکه مساله گرانی‌ها برای مردم مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، دادستانی هم در کنار سازمان تعزیرات به این موضوع ورود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی دو ماه است که به صورت افسار گسیخته گرانی در برخی از نیاز‌های مردم را مشاهده می‌کنیم، به نظر می‌رسد پشت پرده‌هایی دارد.

دادستان کل کشور بیان کرد: پشت پرده‌های این گرانی‌ها را دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید دنبال کنند، اما برخورد با گران فروشانی که بی ضابطه قیمت‌ها را بالا می‌برند جز وظایف و تکالیف سازمان تعزیرات حکومتی است.

منتظری خاطرنشان کرد: ما بنا داریم تا از ظرفیتی که در دادسرا‌ها و دادستانی‌های سراسر کشور داریم در این زمینه استفاده کنیم.


/ مهر

برچسب ها: نهاد‌های امنیتی ، گرانی‌های اخیر ، گرانفروشی‌ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Pe9

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نهاد های امنیتی گرانی های اخیر گرانفروشی ها گرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد

محمد مهرابی، رئیس اداره ترویج فرهنگ وقف درمورد نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف اظهار کرد: سابقه این نمایشگاه با عنوان دستاورد‌های نهاد وقف به حدود ۴ سال پیش برمی‌گردد که توفیق داشتم در نخستین دوره نمایشگاه با مسئولیت معاونت فرهنگی اجتماعی در قالب ستاد هفته وقف خدمت دوستان باشم و معاونت فرهنگی، این نمایشگاه را برگزار کرد که دو بخش کلی میراث وقف و دستاورد‌های نهاد وقف را داشت و در جریان آن، از گذشته و تاریخچه وقف به آینده وقف و دورنما و چشم انداز وقف پلی زده بودیم که در سیاست گذاری‌های جدید سازمان برای نهاد وقف ترسیم شده بود. از اینرو، با استقبالی که از آن نمایشگاه صورت گرفت و تغییر رویکردی که در فرم برگزاری نمایشگاه رخ داده بود ریاست سازمان و هیئت مربوطه ابراز علاقه کردند که این نمایشگاه در فواصل زمانی مشخص تکرار شود. چون نشانگر برکات و دستاورد‌هایی بود که برای دوستان جذاب بود.

مهرابی تصریح کرد: دومین دوره نمایشگاه، تقریباً دو سال پیش در حیاط سازمان اوقاف و همزمان با افتتاح ساختمان نوآوری اوقاف و امور خیریه برگزار شد که در آن‌جا، مجموعه‌ای از شرکت‌ها و نهاد‌های دانش بنیانی که از سرمایه و حمایت نهاد‌های وقف بهره‌بردار بودند دور هم جمع شدند و دستاورد‌های اداری و ستادی در حوزه‌های مختلف حفظ و صیانت از موقوفات، توسعه‌ی بهره بری موقوفات و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان ارائه شد که تجربه بسیار موفقی بود و مورد استقبال قرار گرفت و شخصیت‌های زیادی از مجلس، دولت و دستگاه‌های اجرایی آمدند و دیدند و فرصت خوبی بود تا اقشار مختلف مردم با دستاورد‌های نهاد وقف آشنا شوند. 

او ادامه داد: اساساً رویکرد سازمان در چند سال گذشته مخصوصاً ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی برای تبیین و بیان جایگاه وقف این بود که مردم با اثرات فرهنگی اجتماعی اقتصادی و کارکرد‌های وقف در حوزه‌های مختلف آشنا شوند و این رویکرد جدیدی بود که مسئولیت داشتیم تا آن را تبیین کنیم؛ چه در قالب نمایشگاه و چه در قالب انواع برنامه‌ها و فعالیت ها.

مهرابی ادامه داد: تجربه آن نمایشگاه سازمان وقف را بر آن داشت تا یک بار دیگر، این نمایشگاه را تکرار کند و اگر این سیر حتی به صورت دو سالانه هم باشد ولی می‌تواند خوب باشد و امسال، شاهد سومین دوره‌اش هستیم که این بار، با مسئولیت دوستان روابط عمومی و همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، همکار آنها هستیم. 

رئیس اداره ترویج فرهنگ وقف افزود: نمایشگاه امسال در حوزه دستاورد‌ها و برکات نهاد وقف برگزار شده است و برای جامعه تبیین می‌شود و اقشار مختلفی حضور پیدا می‌کنند و خیلی از آن‌ها ذوق زده می‌شوند و حتی تعجب می‌کنند و می‌گویند که نمی‌دانستند وقف به انجام چنین کار‌هایی می‌پردازد و در حوزه دانش بنیان نیز، سرمایه گذاری می‌کند و منجر به شکل گیری اشتغال‌زایی و حمایت از علم و فناوری و اختراع و اکتشاف می‌شود و این نمایشگاه فرصتی ایجاد می‌کند و اصحاب رسانه و مسئولان و اقشار مختلف حضور پیدا می‌کنند و در محیطی چند روزه به صورت تجمیعی شاهد چکیده‌ای از بخشی از فعالیت‌های وقف هستند. 

او گفت: در این نمایشگاه دو مسئولیت داشته ایم. یکی، همراهی با ستاد برگزاری در بخش مدعوین و مهمانان و اجرا بوده و دلیلش هم، تجربیاتی است که در برگزاری این نمایشگاه داشته ایم و بخش دیگر نیز، ارائه فعالیت‌های حوزه فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه است. 

مهرابی اظهار کرد: اگر حفظ عین و ارتقاء بهره‌وری را دو ضلع بدانیم. یکی از اضلاع آن، اجرای نیت است و اگر امامزاده‌ها را به عنوان یکی از اولویت‌های محوری سازمان اوقاف کنار وقف بیاوریم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه اجرایی نیت واقفین و توسعه مدیریت بقاع متبرکه بخش مهم و اولویت دار فعالیت‌های سازمان وقف می‌شوند. 

او یادآور شد: در بخش معاونت فرهنگی و اجتماعی مکلف و موظف هستیم و تلاش می‌کنیم بخشی از این دستاورد‌ها و فعالیت‌ها را در معرض دید مخاطبان بگذاریم و مهم‌ترین بخشی که در این نمایشگاه ارائه شده اجرای نیت و فعالیت‌ها و کار ویژه‌هایی که در این حوزه در حال انجام هستند و از آن جمله می‌توان به بخش توسعه مدیریت بقاع متبرکه و فعالیت‌هایی که در حوزه مدیریت آن در حال انجام است و فعالیت‌های سازمان و رویداد‌های پژوهشی اشاره کرد تا بازدیدکنندگان در جریان نمایشگاه مشاهده کنند. مثلاً امامزاده به عنوان یک مکان مذهبی می‌تواند بستری برای اشتغال‌زایی باشد و کارگاه‌های خودکفایی و بازارچه‌های خیریه و تولید و عرضه محصولات که می‌توانند مفید باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • جریمه تاوان گرانفروشی خودرو
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است