Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفا امیری مدیر مسئول انتشارات براق، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه این انتشاراتی بخش فروشگاهی ندارد و بیشتر در زمینه طراحی و تولید کتاب فعالیت می‌کند، بیان کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته در انجمن ناشران کودک و نوجوان داشتیم؛ این مسئله مطرح شد که از زمان آغاز شیوع کرونا در کشور به فروش مجازی کالا‌ها توجه ویژه‌ای شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله در بخش کتاب بیشتر خود را نشان داد.

بیشتر بخوانید

کمک سایت‌های پخش کتاب به عرضه کتاب در شهرستان‌ها

وی ادامه داد: فروش مجازی کتاب موفقیت خوبی را برای ناشران به دنبال داشت. برخی از ناشران که پیش از این بستر‌های فروش مجازی کتاب را داشتند؛ حجم فروش کتاب هایشان هم پس از شیوع کرونا افزایش یافت. از این رو فضای مجازی می‌توانست ظرفیت بسیار خوبی برای فروش کتاب باشد.

مدیرمسئول انتشارات براق با اشاره به اینکه ناشرانی که زودتر از ناشران دیگر زیرساخت‌های فروش مجازی کتاب را ایجاد کرده بودند، در زمینه فروش کتاب بسیار موفق بودند، اظهار کرد: برخی از ناشران هم که به سازمان و موسسه‌ای وابسته بودند در فضای مجازی فروش خوبی داشتند. در این میان نمایشگاه مجازی کتاب تهران نشان داد می‌تواند فرصت خوبی برای فروش کتاب باشد و در حقیقت دسترسی افرادی را که به فضای مجازی دسترسی داشتند، تسهیل کرد.

وی ادامه داد: کسانی که در شهر‌های دور زندگی می‌کردند از طریق دسترسی به فضای مجازی توانستند به کتاب‌های مورد نظرشان که در نمایشگاه مجازی کتاب عرضه شده بود، دسترسی پیداکنند. سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه کتاب فرانکفورت این بحث مطرح شد که بیش از ۱۰ درصد فروش کتاب‌های کشور‌هایی که تازه به فضای مجازی وارد شدند، افزایش یافت. ده درصد افزایش فروش کتاب رقم بالایی را نشان می‌دهد. از این رو فروش مجازی کتاب به فروش آثار کمک کرد.

مدیرمسئول انتشارات براق ابراز کرد: در این میان نکته‌ای به نام کتابفروشان وجود دارند که در هفته کتاب و زمان‌های برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب در شهرستان‌ها بسیار آسیب می‌بینند. این افراد در یک خیابان مغازه‌ای اجاره کردند و سرمایه‌ای را برای این کار درنظرگرفتند.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های مجازی کتاب باید به صورت مناسبتی برگزار شود؛ برای اینکه یک موجی را در زمینه کتابخوانی ایجاد کند. برگزاری همیشگی آن باعث می‌شود با گذشت زمان عادی شود. از این رو بهتر است اینگونه نمایشگاه‌ها حالت یادآوری برای جامعه ما داشته باشد. اینگونه می‌توان در زمینه فروش کتاب هم تأثیر گذاشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فروش مجازی کتاب نمایشگاه کتاب فروش مجازی کتاب فضای مجازی فروش کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، مسؤولان و دست‌اندرکاران نشر آموت می‌گویند این‌ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب حضور دارد.

به گفته یوسف علیخانی مدیر نشر آموت، این‌ناشر از زمان سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا دوره جدید این رویداد ۲۰ عنوان جدید منتشر کرده که در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6091787 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید