Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر طاهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از بهترین روش های کنترل آفات استفاده از شخم و یخ آب زمستانه است که می توان از این طریق بخش بزرگی از آفات مانند پسیل پسته و مگس مدیترانه ای را از بین برد.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای طرح یخ آب و شخم زمستانه بسیار کم است اظهار داشت: شخم و یخ آب زمستانه مصرف سموم را کاهش و درآمد کشاورزان با توجه به کاهش چشمگیر جمعیت آفات در باغ ها افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: یخ آب زمستانه باید بعد از استفاده از شیوه آبیاری غرقابی و در مواقعی که سرمای هوا به زیر هفت درجه برسد استفاده شود.

وی گفت: غرقاب کردن خاک موجب یخ زدن سطح خاک و در نتیجه سدی برای تنفس کرم‌ ها و آفات و در نهایت از بین رفتن آفت می شود.

طاهری، مگس مدیترانه ای را یکی از آفاتی عنوان کرد که با یخ آب زمستانه می توان آن را از بین برد.

وی ادامه داد: مگس مدیترانه ای می تواند به میوه ۳۰۰ گونه گیاه گرمسیری و سردسیری خسارت وارد کند لذا به محض تغییر رنگ میوه ها به سمت رسیدگی، به سمت میوه می رود و بعد از تخم گذاری روی سطح میوه بعد از یک هفته لارو حشره وارد میوه و موجب له شدگی، گندیدگی و ریزش میوه خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان یخاب و شخم زمستانه یکی از بهترین و بی خطرترین روش های کنترل آفات است و می توان از این طریق بخش بزرگی از آفات را قبل از رشد و ایجاد ضرر و زیان از بین برد.

وی به لزوم جمع آوری میوه های آلوده و هرس شاخه های خشک در باغ ها اشاره کرد و افزود: این اقدام از رشد مجدد لارو آفت هایی چون مگس مدیترانه ای و ملخ صحرایی جلوگیری می کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آفات کشاورزی کرمان کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آفات کشاورزی کرمان وزارت جهاد کشاورزی آفات کشاورزی کرمان کشاورزی مگس مدیترانه ای یخ آب زمستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این گجت با روشی متفاوت از متدهای معمول مانند فن و لباس های حجیم، یک راه حل ساده تر برای مدیریت دمای بدن در محیط های مختلف ارائه می کند.

Reon Pocket5 یک فن ساده نیست بلکه ماژول ترمو الکتریک و مجموعه ای از حسگرها دارد تا اطراف فرد آب وهوایی خاص بسازد. این حسگرها دمای بدن، رطوبت و حتی حرکات او را رصد می کنند تا راحتی او را فراهم کنند.

دستگاه مذکور دارای ۵ درجه خنک کنندگی برای روزهای گرم و ۴ درجه گرما برای مواقع سردتر است. گجت برای بهبود عملکرد همراهReon Pocket Tag عرضه می شود که یک حسگر کوچک برای ردیابی دما و رطوبت مناسب است و داده های جمع آوری شده را به دستگاهی می فرستد که روی گردن قرار می گیرد. این روند به Reon Pocket5کمک می کند تا براساس احساس سرما و گرمای کاربر، دما را متناسب کند.

همچنین افرادی که تمایل دارند به طور دستی این گجت را کنترل کنند، می توانند از یک اپلیکیشن مخصوص استفاده و سطح گرما و سرما را با کمک بلوتوث تطبیق دهند. این اپ قابلیت شخصی سازی را دارد و برای فعالیت هایی مانند کوهنوردی با دمای سناور مناسب است.

عمر باتری گجت با یک بار شارژ ۱۷ ساعت اعلام شده که برای استفاده بیشتر نیز مناسب است.

طرح اولیه Reon Pocketقبلا ارائه شده بود. سیستم کنترل آب وهوای شخصی سازی شده سونی در سال ۲۰۱۹ میلادی در ژاپن ارائه شد و نسخه های بعدی آن نیز در بازارهای آسیایی عرضه شدند. Reon Pocket5 برای عرضه جهانی ارائه و نخست در انگلیس فراهم خواهد شد.

کد خبر 6094776 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور