Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-پشت پرده ترور نخست وزیر عراق به واقع کسی است که دنبال این نیست که عراق استقرار پیدا بکند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک، علی شمخانی، دبیرکل شورای عالی امنیت ملی ایران، ترور مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق را یک توطئه جدید توصیف کرد و به طور غیرمستقیم آمریکا را مسئول آن دانست. وی گفت که ردپای آن را باید در مراکز تحلیلی اتاق فکرهای خارجی جستجو کرد که این کشور را اشغال کرده، ایجاد کرده و سال‌هاست از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در توئیتر نوشت: سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق فتنه جدیدی است که رد پای آن را باید در اتاق‌های فکر خارجی جستجو کرد که از سال‌ها قبل با ایجاد و پشتیبانی گروه‌های تروریستی و اشغال این کشور، جز ناامنی، ایجاد اختلاف و بی‌ثباتی، ارمغانی برای مردم مظلوم عراق نداشته‌اند.
اسپوتنیک برای کنکاش و پاسخ دادن به این پرسش که محتمل ترین گزینه‌ها در توضیح  این سوء قصد چیست؟ با آقای حسین رویوران، کارشناس خاورمیانه و علوم سیاسی در کشورهای عربی و استاد دانشگاه تهران به گفتگو نشست.
اسپوتنیک - چرا اندیشکده‌ها و اتاق فکرهای غربی باید بدنبال ترور نخست وزیر عراق باشند؟ و اینکه در مورد کدام مراکز از کدام کشورها صحبت می کنیم؟
حسین رویوران – از نگاه آقای شمخانی، این فعل نمی‌تواند از طرف معترضین به انتخابات و طرف داران حشد الشعبی باشد، چزا که اینها اساسا از روز اول و تا امروز بر اساس قانون اقدام کردند.
این گروه‌ها هم که در انتخابات شرکت داشتند، اعتراض خود را به کمیسیون انتخابات اعلام کردند. تحصن‌هایی که انجام دادند در اطراف منطقه سبز کاملا قانونی و بر اساس حقوق اکتسابی آنها که در قانون اساسی به آنها داده شده انجام گرفت و در نهایت تا الان هیچ اقدام غیر قانونی نکردند.
خب کسانی که قانون مدار دارند حرکت می‌کنند، نمی‌توانند چنین کاری را انجام بدهند.
اگر این پیش فرض را بپذیریم، چه کسی این کار را کرده است؟ در تاریخ منطقه از این مسائل زیاد هست. یک نمونه‌اش ترور حریری بود. ترور حریری فتنه‌ای در لبنان درست کرد و تاریخ تحولات لبنان را تغییر داد.
کسی که این کار را انجام داد می‌خواهد یک فتنه داخلی و یک بدبینی در جامعه عراق و بین گروه‌هایی که الان اختلاف نظر دارند بوجود آورد و عراق را تبدیل به یک حمام خون بکند که گروه‌های سیاسی همدیگر را در معرض اتهام ببینند.
آنچه که آقای شمخانی در ذهنش می‌گذرد این است که این می‌تواند از طرف کسانی در خارج باشد که دنبال بر هم زدن امنیت در عراق هستند.
باید توجه داشت که نیروهایی که طرفدار مقاومت و حشدالشعبی هستند، همین الان هم در ائتلاف هماهنگی، اکثریت کرسی‌ها را در اختیار دارند و می‌توانند در اولین جلسه پارلمان و با ائتلاف سازی بزرگتر می‌توانند دولت تشکیل دهند. لذا نیازی اساسا به چنین رفتارهای غیر قانونی و جنایتکارانه‌ای ندارند.
به واقع کسی این کار را انجام داده که دنبال این نیست که عراق استقرار پیدا بکند. و بیشتر به دنبال ایجاد بک فتنه و آشوب در عراق هست

واکنش مقامات عراق به توطئه ترور نخست وزیر کشور
رئیس جمهور عراق در خصوص تلاش برای ترور نخست وزیر این کشور در توئیتر خود نوشت.
به گزارش شفق نیوز، برهم صالح، رئیس جمهور عراق در صفحه خود در توییتر نوشت: حمله "تروریستی" که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور را هدف قرار داد، اقدامی "خطرناک و جنایتی شنیع" علیه عراق به شمار می‌آید.
وی افزود: باید در برابر اخلالگران امنیت کشور و سلامت مردم، موضعی یکپارچه اتخاذ شود.
برهم صالح خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم قبول کنیم عراق به سمت آشوب و هرج و مرج کشیده شود و علیه قانون اساسی کودتا صورت بگیرد.
عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و رئیس ائتلاف نیروهای ملی بیان داشت که هدف قرار دادن منزل مصطفی الکاظمی یک اقدام محکوم شدنی است، زیرا باعث بحرانی شدن اوضاع، به خطر افتادن هیبت دولت و بدنام کردن عراق در افکار عمومی جهان می‌شود.
عمار حکیم گفت: حمله به رئیس عالی‌ترین قدرت اجرایی عراق به مثابه یک تحول خطرناک است و دستاوردهایی که در سطوح امنیتی، سیاسی و اقتصادی تحقق یافته است را به خطر می اندازد.

وزارت خارجه ایران هدف قرار دادن نخست‌ وزیر عراق را محکوم کرد 
 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن هدف قرار دادن نخست وزیر عراق، بر موضع ثابت و مستمر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات، امنیت و آرامش در عراق تاکید کرد.
 سعید خطیب زاده ضمن درخواست هوشیاری همگان نسبت به توطئه هایی که امنیت و پیشرفت عراق را هدف قرار داده است، این گونه حوادث را در راستای منافع طرف هایی دانست که طی 18 سال گذشته به ثبات، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق تعرض کرده و با ایجاد گروه‌های تروریستی و فتنه انگیزی، در پی دستیابی به اهداف شوم منطقه ای خود بوده اند.
خطیب زاده با ابراز خرسندی از سلامتی آقای مصطفی الکاظمی، ابراز امیدواری نمود مردم، دولت و جریان های سیاسی عراق با اتحاد و همبستگی‌، موجبات توسعه و شکوفایی عراق را فراهم سازند.

نشست فوق العاده مصطفی الکاظمی با فرماندهان امنیتی عراق
نخست وزیر عراق پس از حمله مشکوک به اقامتگاه خود، برای پیگیری جزئیات این حادثه با مقامات و فرماندهان امنیتی این کشور نشست مشترک برگزار کرد.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز پس از حادثه حمله مشکوک بامداد امروز به اقامتگاه خود در منطقه سبز بغداد، با فرماندهان امنیتی این کشور برای پیگیری این پرونده دیدار کرد.
به گزارش منابع خبری محلی، در این دیدار درباره نتایج اولیه تحقیقات مربوط به تلاش برای ترور الکاظمی بحث و تبادل نظر شد.
علاوه براین دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق اعلام کرد: مصطفی الکاظمی پس از حادثه سوء قصد با برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار کرد. برهم صالح در این دیدار، حمله تروریستی به نخست وزیر را محکوم و هدف این گونه اقدامات مفلسانه را ضربه زدن به امنیت و ثبات عراق دانست.
الکاظمی نیز در این دیدار بر ادامه اصلاح اوضاع در همه زمینه ها و پشتیبانی از روندهای قانونی در عراق تأکید کرد.
وزارت کشور عراق  در تشریح جزئیات حمله پهپادی به منزل «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق بیانیه ای را منتشر و اعلام کرد حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی با 3 پهپاد انجام شده است که دو فروند آن ساقط شده و پهپاد سوم توانسته است منزل نخست وزیر را هدف قرار دهد.
وزارت کشور عراق همچنین تصریح کرده است که در این حمله مصطفی الکاظمی آسیبی ندیده است اما تعدادی از نیروهای حفاظتی او زخمی شده و درحال مداوا هستند. گفتنی است، پس از این حمله، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق یک فایل ویدئویی از خود منتشر کرد. وی در این فایل ویدئویی اعلام کرد که سالم است و در جریان حمله انجام شده آسیبی ندیده است. الکاظمی همچنین در سخنانی خود را فدایی ملت عراق خواند!

بلینکن: حمله به الکاظمی به منزله هدف قرار دادن حاکمیت عراق است
نخست وزیر عراق و وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در یک ارتباط تلفنی در رابطه با حمله به منزل الکاظمی و تمایل دو کشور برای تقویت روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.
 دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق روز یکشنبه اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق «خشم و نگرانی عمیق خود را از حمله بزدلانه به نخست‌وزیر که نشان‌دهنده حمله به عراق و حاکمیت این کشور است و نه تنها به نخست‌وزیر، ابراز کرد».
بر اساس این بیانیه، بلینکن از رویکرد الکاظمی در اداره امور کشور و شجاعت وی در رویارویی با مشکلات و چالش‌های تهدید کننده امنیت و ثبات کشور تمجید کرد.
دو طرف عراقی  وآمریکایی همچنین بر تمایل خود برای تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور و تامین منافع مردم خود تاکید کردند.
در همین راستا، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در تماسی تلفنی با الکاظمی «حمله تروریستی» علیه نخست وزیر عراق را محکوم کرد.
جانسون ضمن آرزوی سلامتی برای الکاظمی، بر حمایت قوی لندن از تلاش‌های دولت او برای دستیابی به امنیت و ثبات عراق تأکید کرد.
الکاظمی نیز به نوبه خود گفت که بغداد خواستار ایجاد مشارکت بلندمدت با انگلیس و تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف است.

واکنش بایدن به تلاش برای ترور الکاظمی
رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به تلاش برای ترور مصطفی الکاظمی گفت، کسانی که تلاش کردند الکاظمی را هدف بگیرند قصد داشتند کشور عراق را نابود کنند.
به گزارش سومریه نیوز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد، افرادی که قصد نابودی کشور عراق را داشتند باید مجازات شوند.
باید ضمن محکوم کردن شدید حمله تروریستی که منزل مصطفی الکاظمی،‌ نخست‌وزیر عراق را هدف گرفت، گفت: مجریان این حمله تلاش داشتند روند دموکراسی در عراق را از بین ببرند.
او اضافه کرد: باید عوامل این حمله تروریستی علیه کشور عراق محاکمه و مجازات شوند، من با شدیدترین عبارات کسانی که از خشونت برای نابودی دموکراسی در عراق استفاده می‌کنند، محکوم می‌کنم.
بایدن اشاره کرد: دستوراتی را به تیم امنیت ملی ویژه خود داده تا کمک‌های لازم و مناسب را به نیروهای امنیتی در جریان انجام تحقیقات درباره این حمله و تعیین مسؤولان آن ارائه کنند.
او تاکید کرد: آمریکا با قاطعیت در کنار ملت، دولت عراق و کسانی که در تلاش برای حمایت از حاکمیت و استقلال این کشور هستند، ایستاده است.

 سناریوهای پشت پرده ترور نافرجام مصطفی الکاظمی 
بعد از انتشار خبر ترور نافرجام مصطفی الکاظمی سناریوهای متعددی درباره پشت پرده این ماجرا و همچنین ساختگی یا درست بودن آن مطرح می‌شود.
اتفاقات اخیر در عراق این روزها تبدیل به تیتر رسانه‌های داخلی و خارجی به ویژه رسانه‌های منطقه شده؛ جایی که همزمان با به خشونت کشیده شدن اعتراضات برخی احزاب و مردم عراق نسبت به نتیجه انتخابات پارلمانی این کشور، بامداد روز گذشته خبری درباره یک تلاش نافرجام برای ترور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق منتشر شد.
در همین راستا «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم در مقاله جدید خود به بررسی تحولات اخیر عراق و ترور نافرجام مصطفی الکاظمی پرداخته و نوشت، منزل آقای مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق که در مستحکم ترین منطقه بغداد (منطقه سبز) و کل خاورمیانه قرار دارد، مورد حمله پهپادهای ناشناس قرار گرفت؛ جایی که 3 تن از نگهبانان وی مجروح شدند اما خود الکاظمی به طرز معجزه آسایی جان سالم به در برد.
عطوان افزود، دولت عراق از طریق سخنگویان رسمی خود قبل از آغاز تحقیقات، طرفی را به انجام این عملیات ترور ضد مصطفی الکاظمی متهم کرد. جالب توجه است که این ترور در بحبوحه تشدید تنش‌های سیاسی در مناطق مختلف عراق به دنبال اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این کشور صورت گرفت. در حالی که این انتخابات برای تقویت ثبات در عراق برگزار شده بود، نتیجه برعکس شد و موجب ایجاد تفرقه -چه در سطح کل عراق و -چه درون فرقه‌های مختلف شد. این مسئله همه مولفه‌های عراق را تضعیف می‌کند و یک بازی قدیمی آمریکایی محسوب می‌شود که مجدداً آغاز شده است.
در ادامه مقاله عطوان آمده است، قبل از انجام این ترور درگیری‌های خونینی در ورودی منطقه سبز بغداد میان معترضان به نتیجه انتخابات پارلمانی و نیروهای امنیتی عراق به وجود آمد و طبق اخبار تایید نشده در این درگیریها 2 نفر کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند. در این میان چند سناریو احتمالی وجود دارد که می‌تواند ماجرای سوء قصد به جان نخست وزیر عراق و طرفهایی که ممکن است پشت پرده این ماجرا باشند را روشن کند.
به نوشته عطوان، یکی از سناریوها این است که طرف‌های وابسته به آقای الکاظمی یک عملیات ساختگی برای ترور وی ترتیب دادند که در وهله اول همدلی مردم را به سمت نخست وزیر جلب کنند و در وهله دوم تضمینی برای پیروزی دوباره مصطفی الکاظمی و تمدید نخست وزیری وی به دست آورند. به این ترتیب در وهله سوم حمایت گسترده‌ای در سطح منطقه‌ای و بین المللی برای مصطفی الکاظمی و همچنین نتایج انتخاباتی که وی بر آن نظارت داشت به دست می آید.
عطوان تاکید کرد، یکی دیگر از سناریوها آن است که آمریکا برنامه‌هایی را برای ریشه کن کردن حشد شعبی در عراق در نظر گرفته تا سناریوی حزب الله لبنان در عراق تکرار نشود. به این صورت که آمریکا قصد دارد با انجام این عملیات ترور، برای اجرای نقشه‌های خود جهت از بین بردن حشد شعبی و نفوذ گسترده آن در عراق بهانه‌ای پیدا کند.
این تحلیلگر عرب زبان ادامه داد، کسانی که از سناریو متهم کردن گروههای حشد شعبی در ماجرای ترور نافرجام مصطفی الکاظمی حمایت می کنند؛ به ویژه رسانه‌های سعودی همانند شبکه العربیه پاسخ خود را به خوبی از آقای شیخ «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق دریافت کردند که گفت: «هیچ کس تمایلی به کشتن نخست وزیری که دوره او تمام شده ندارد و هر کس که بخواهد او را ترور کند از پهپاد استفاده نمی‌کند و ما اگر روزی بخواهیم کسی را هدف قرار دهیم راه ها و ابزارهای ارزانتر و موثرتری داریم». وی همچنین تاکید کرد که خون شهدای منطقه سبز بغداد هرگز هدر نخواهد شد.
بر اساس این مقاله، کسانی که از سناریوی دست داشتن طرفداران مصطفی الکاظمی در یک عملیات تروریستی ساختگی ضد وی حمایت می‌کنند به بیانیه کمیته انتخابات اشاره دارند که اتهامات مربوط به تقلب در نتیجه انتخابات را رد و تاکید می‌کند که نتیجه شمارش دستی آراء در تطابق کامل با نتایج شمارش الکترونیکی آراست. بنابراین طرفهای مذکور از این عملیات ساختگی برای ترور مصطفی الکاظمی جهت تصویب نتایج انتخابات پارلمانی و تشکیل یک ائتلاف حاکم جدید با حمایت پارلمان و به دور از نفوذ نیروهای مقاومت استفاده می‌کنند.
این تحلیلگر برجسته جهان عرب تصریح کرد، اما کسانی که سناریوی توطئه جدید آمریکا در عراق را تایید می‌کنند معتقدند که ایالات متحده به دنبال بهانه برای انحلال و خلع سلاح حشد شعبی بعد از تبدیل شدن این سازمان به یکی از اعضای اصلی محور مقاومت است؛ محوری که پشت عملیات حمله به پایگاه آمریکایی «التنف» در مثلث مرزی سوریه و عراق و اردن قرار داشت و پیش از این پایگاه «عین الاسد» آمریکا در عراق را هدف قرار داده بود. طرفداران این سناریو همچنین به فشارهای مقاومت برای اجرای مصوبه پارلمان عراق در اخراج نظامیان آمریکا اشاره می‌کنند که واشنگتن آن را نمی پذیرد.
عطوان در ادامه مقاله خود به مصاحبه یکی از کارشناسان برجسته عراقی با رای الیوم اشاره کرد که گفته بود، آمریکا از یک ائتلاف جدید متشکل از سه طرف اصلی که اکثریت کرسی‌های پارلمان را به دست آورده‌اند و واجد شرایط کسب اکثریت در پارلمان جدید هستند حمایت می کند: یعنی جریان صدر و فراکسیون سنی «محمد الحلبوسی» رئیس سابق پارلمان و حزب «مسعود بارزانی». این کارشناس عراقی افزود، بزرگترین مانع در رسیدن این فراکسیون به قدرت و ابقای مصطفی الکاظمی در دولت عراق، حشد شعبی است و بنابراین از نظر آمریکا و مهره های وابسته به آن باید حشد شعبی منحل گردد و یا اینکه تضعیف شده و از دایره نفوذ عراق حذف شود.
عطوان تصریح کرد، البته بیان این مطالب به معنای آن نیست که ما بر یکی از آنها تاکید داشته باشیم. تحقیقات رسمی در این زمینه هنوز آغاز نشده و کمیته‌ای که آقای الکاظمی برای تحقیقات در این خصوص در نظر گرفته همچنان در مرحله تشکیل است. وظیفه ما بررسی جنبه‌های سیاسی ماجرا و بازخوانی حوادث است، نه شواهد و جزئیات امنیتی که هنوز به شکل کامل روشن نشده است.
وی ادامه داد، آقای الکاظمی با متهم کردن گروه‌های مسلح به ترور وی مرتکب یک اشتباه سیاسی شد و همچنین ممکن است با نادیده گرفتن قدرت مخالفانش در حشد شعبی اشتباه مشابهی مرتکب گردد. الکاظمی به خودش می‌گوید که آمریکا حامی اصلی اوست. اما حقیقت این است که هر اقدامی برای خلع سلاح حشد شعبی به معنای اعلان جنگ ضد مقاومت که به گفته بسیاری از ناظران احتمال شکست (الکاظمی و آمریکا) در این قمار از شانس پیروزی در آن بسیار بیشتر است.
در پایان این مقاله تاکید شده که عراق در آستانه یک هرج و مرج بزرگ و شاید یک جنگ داخلی قرار دارد و تلاش برای ترور مصطفی الکاظمی، چه درست باشد و چه ساختگی یک جنایتِ محکوم است که میتواند منجر به انفجار اوضاع گردد.

 آمریکا پشت صحنه ترور الکاظمی است؟
 سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با واکنش ها و گمانه های متعددی در داخل و خارج عراق روبرو شد و برخی آن را طرحی آمریکایی با هدف تاثیرگذاری بر اعتراضات انتخاباتی عراق می دانند.
 در حالی که واشنگتن، برخی کشورهای عربی و طرف هایی در داخل و خارج عراق این اقدام را تروریستی می بینند و محکوم می کنند، برخی جریان ها و شخصیت های عراقی نیز ضمن محکوم کردن این اتفاق، سوالات و تردیدهای درباره ابعاد این حمله و «نمایشی بودن سوء قصد» با هدف احتمالی «تحت تاثیر قرار دادن قتل معترضان در دروازه منطقه سبز بغداد» تلقی می کنند.
برخی شخصیت ها و جریان های سیاسی عراقی نیز می گویند این اقدام را آمریکایی ها تدبیر کرده اند تا معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی را بیشتر در معرض سرکوب قرار دهند.
«محمد محیی» سخنگوی کتائب حزب الله عراق آمریکا را متهم ردیف اول چنین اقدامی می داند و می نویسد: این یک نمایش برنامه ریزی شده در تاریکخانه های اطلاعاتی آمریکا است.
وی این اقدام را با هدف نجات برخی طرف ها از «جنایت بزرگ در حق معترضان» و نیز «تلاشی برای هدف قرار دادن تجمع بزرگ گروه های مقاومت به ویژه دبیر کل کتائب حزب الله در راس تشییع کنندگان کشته های تظاهرات» می داند.
به گفته محیی «آنها تلاش می کنند صحنه را از محاکمه الکاظمی و کشاندن او به دادگاه تغییر دهند و او را تبدیل به قربانی کنند؛ این در حالی است که ملت عراق تنها به دنبال حق خود است و تظاهرات هم مسالمت آمیز بود.»
وی سپس به فعال نشدن سامانه ضدهوایی سیرام سفارت آمریکا اشاره می کند که همیشه فعال بود و حتی در زمان غیر تهدیدآمیز نیز باعث دردسر و مزاحمت برای شهروندان عراقی در بغداد می شد.
کتائب حزب الله این برنامه را اقدامی آمریکایی برای به آشوب و فتنه کشاندن عراق با هدف قرار دادن گروه های مقاومت و متهم کردن آنها می داند.
جاسم محمد الجویبراوی یکی از سران سازمان بدر عراق در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: هدف قرار دادن منزل الکاظمی با هدف فتنه انگیزی بین گروه های عراقی و آشوب سازی انجام شد و سازمان اطلاعاتی آمریکا در پشت پرده آن است تا اعتراض ها به نتایج انتخابات پارلمانی را ناکام گذارد.
عصائب اهل الحق عراق از زبان شیخ قیس الخزعلی دبیرکل آن گفت که این گروه توصیه می کند تیمی حقیقت یاب و فنی درباره حمله به منزل الکاظمی و ابعاد آن تشکیل شود و «اگر این حمله نمایشی نباشد، عصائب اهل الحق نیز آن را محکوم می کند.»
نجاح محمد علی کارشناس برجسته عراقی می نویسد: فعال نشدن سامانه سیرام آمریکا در آسمان منطقه سبز شاخص آشکاری است که نشان می دهد حمله ادعایی (موشکی یا پهپادی) 100 درصد به دست آمریکا و با هدف فتنه انگیزی در این مقطع حساس انجام شده است.
حسن سالم عضو ائتلاف الفتح می گوید: نمایش ترور الکاظمی یک تئاتر آمریکایی شیطانی است اما کارگردان فراموش کرد که باید سامانه سیرام را نیز در سناریو بیاورد. نمایشتان شما را از حادثه قتل معترضان مبرا نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق آمریکا ترور نافرجام نخست وزیر عراق الکاظمی ترور نافرجام مصطفی الکاظمی نتایج انتخابات پارلمانی ترور مصطفی الکاظمی منطقه سبز بغداد تلاش برای ترور ترور نخست وزیر نخست وزیر عراق حمله تروریستی هدف قرار دادن ترور الکاظمی هدف قرار وزیر عراق هدف قرار کشور عراق برهم صالح حشد شعبی انجام شد حزب الله پشت پرده گروه ها بر اساس سوء قصد طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان ادعای مذکور گفت، سیاستش نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان فلسطین راه حل نوار غزه نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، جنبش مقاومت فلسطین «حماس» باقی نخواهد ماند زیرا این رژیم آن را «نابود» خواهد کرد!

به نقل از سایت خبری النشره، ارتش رژیم صهیونیستی نیز در همین حال از کشته شدن دو تن از نظامیان خود خبر داد که یکی از آنها فرمانده تانک بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در شصت و سومین روز از حمله خود به نوار غزه، بمباران مناطق مسکونی را تشدید کرده و قتل عام جدیدی در رفح، خان‌یونس، شهر غزه و جبالیا مرتکب شده است.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه