Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روسیا الیوم، دستگاه های امنیتی عراق روز گذشته (دوشنبه) سه نفر را در ارتباط با تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی» شناسایی و دستگیر کردند.

این منبع جزییات بیشتری از جمله در باره هویت دستگیرشدگان فاش نکرد.

گروه رسانه ای امنیتی عراق یکشنبه گذشته در بیانیه ای از حمله پهپادی در سحرگاه همان روز به اقامتگاه الکاظمی، نخست وزیر این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر عراق در این حمله جان سالم به در برد، مقام های امنیتی و نظامی عراق اعلام کردند که سه پهپاد در عملیات هدف گرفتن اقامتگاه الکاظمی شرکت داشتند که دو فروند از آنها را منهدم کردند و پهپاد سوم اقامتگاه نخست وزیر را هدف گرفت.

سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی با واکنش ها در محکومیت این اقدام و گمانه های متعددی در داخل و خارج عراق روبه رو شد و برخی آن را طرحی آمریکایی با هدف تاثیرگذاری بر اعتراض های انتخاباتی عراق می دانند.

برچسب‌ها تروریسم حمله پهپاد عراق مصطفی الکاظمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم حمله پهپاد عراق تروریسم حمله پهپاد عراق مصطفی الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق

رسانه‌ها از حمله موشکی به میدان گازی «کورمور» در سلیمانیه عراق خبر دادند.

به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه گزارش داد میدان گازی «کورمور» در شهر «چمچال» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا بمباران شد و تلفات انسانی برجای گذاشت.

خبرنگار المیادین هم گزارش کرد انفجاری که علت آن مشخص نیست میدان کورمور در چمچمال در سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق را لرزاند.

وزارت نیروی عراق هم اعلام کرد در پی حمله به میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه، گازرسانی به پمپ بنزین‌های این منطقه متوقف شد.

شهردار شهر چمچمال نیز درباره این حمله گفت: این حمله با یک پهپاد مین‌گذاری شده هدایت شونده از راه دور انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور برخورد کرد.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است که بر اثر آن ۴ تن زخمی شدند.

این اولین حمله راکتی به میدان گازی کورمور، بزرگ ترین میدان گازی عراق تحت مدیریت دو شرکت اماراتی دانه گاز در سال ۱۴۰۳ و هفتمین حمله از ابتدای سال ۱۴۰۱ است. با گذشت بیش از دو سال از اولین حمله راکتی به این میدان گازی، تا این لحظه به طور دقیق مشخص نشده است که چه گروهی در پشت این حملات قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس