Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:09:09 GMT

آنچه رسیدن به هاب شتر را غیرممکن می‌سازد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۲۸۰۲

آنچه رسیدن به هاب شتر را غیرممکن می‌سازد

ایسنا/خراسان جنوبی رییس  سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: عدم رقابت کارخانه‌های استان با کارخانه‌های معتبر، کمبود نقدینگی و عدم بروزرسانی ماشین آلات از دلایل این خام فروشی و جذب نکردن ۵۰۰ تن شیر است.

توسعه صنعت پرورش شتر و شترداری و استفاده از قابلیت‌های این صنعت یکی از کارآمدترین ابزارهای رونق اقتصادی و جذب گردشگر در مناطق کویر نشین و مستعد پرورش شتر از جمله خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنعت شترداری فواید بسیار زیادی عاید بهره‌برداران این حوزه می‌کند، به طوری که استفاده از پوست، گوشت و کوهان شتر هر یک به صورت مجزا متقاضیان مخصوص به خود را دارد. استفاده از این محصولات می‌تواند صنعت پرورش شتر را به صنعتی سودآور مبدل کند، اما غفلت مسئولان از این صنعت درآمدی را عاید شترداران استان نمی‌کند.

غلامرضا قوسی، رییس  سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به ایسنا گفت: اولویت خراسان جنوبی با توجه به شرایط اقلیمی بحث شتر است چرا که با آب و هوا سازگار است و در حال حاضر ۳۰ هزار نفر شتر در استان وجود دارد و بحث هاب شتر یکی از ظرفیت‌های استان است و می‌توان تولیدات شتر را به فرآوری تبدیل کرد.

وی ادامه داد: در استان ۱۵ واحد کارگاه و کارخانه شیر با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن شیر وجود دارد و از تعداد ۲۵۰ تن شیر تولیدی در استان ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن توسط مراکز خرید استان جمع آوری شده مابقی توسط دامدارها تبدیل به فرآوری می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: از تعداد ۱۳۰ تن شیر جمع‌آوری شده تعداد ۸۰ درصد به صورت خام توسط شرکت‌های معتبر از استان خارج می شود و مابقی در کارخانه‌های استان به فرآورده‌های لبنی تبدیل می‌شود.

قوسی افزود: عدم رقابت کارخانه‌های استان با کارخانه‌های معتبر، کمبود نقدینگی و عدم بروزرسانی ماشین آلات از دلایل این خام فروشی و جذب نکردن ۵۰۰ تن شیر است.

وی گفت: باید خرید توافقی در قالب کشاورزی، قراردادی انجام شود که این نیز نیاز به اعتبار دارد؛ می‌توان در استان کارخانه شیرخشک داشت که به طور قطع باید شیر تبدیل به شیر خشک شده و صادرات آن بدون محدودیت انجام شود.

قوسی ادامه داد: کشتارگاه اختصاصی شتر در استان وجود ندارد و این استان با توجه به جمعیت شتر نیازمند احداث کشتارگاه شتر است.

وی با بیان اینکه از آغاز سال جای تاکنون ۷۰۰ تن گوشت در ۲۵ واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی شتر استان تولید شد، افزود: از این مقدار، حدود ۴۲۰ تن مصرف داخل استان است، اما مازاد گوشت شتر استان ارسال می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شترداری خراسان جنوبی تن شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رشته مینی‌گلف در سال‌های اخیر در خراسان جنوبی رونق گرفته و شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در این رشته ورزشی بوده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رضا محمودی‌زاوه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات مینی‌گلف قهرمانی کشور با حضور 170 مینی گلف‌باز زن و مرد از 24 استان کشور از تاریخ 4 تا 7 اردیبهشت 1403 در شهر اصفهان برگزار شد. 

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها در رده سنی بالای 18 سال برگزار شده بود افزود: مینی گلفرهای سراسر کشور به مدت 4 روز در سایت مینی گلف هجده میدان ادونچر ملک شهر اصفهان و مطابق با قوانین فدراسیون جهانی مینی گلف با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

رئیس هیئت‌گلف خراسان جنوبی تصریح کرد: کادر فنی و اجرایی برگزاری این مسابقات 30 نفر از متخصص‌ترین و باتجربه‌ترین اعضای انجمن مینی گلف جمهوری اسلامی ایران بودند و فدراسیون گلف نیز بر حسن اجرای فنی این رقابت‌ها نظارت داشت. 

ابوالحسنی رتبه اول رقابت‌های گلف در بخش انفرادی

محمودی‌ اظهار داشت: در پایان این رقابت‌ها، در بخش انفرادی آقایان محمدامین ابوالحسنی از خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه اول و در بخش تیمی، تیم‌های آقایان و بانوان خراسان جنوبی به مقام سوم دست یافتند. 

وی یادآور شد: تیم خراسان جنوبی در این مسابقات متشکل از خانم‌ها حمیده محمدی، فاطمه کارگر، تکتم بهروش و سارا کیوانمهر و در بخش آقایان حامد برزگانی، جواد خیرآبادی، محمدامین ابوالحسنی و محسن تقوی در این رقابت‌ها حضور داشتند. 

 رونق رشته مینی گلف استان در سال‌های اخیر 

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رشته مینی گلف در سال‌های اخیر در خراسان جنوبی رونق گرفته و شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در این رشته ورزشی بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات مختلفی از جمله لیگ مینی گلف، جام رمضان و مسابقات مناسبتی، برگزاری دوره‌های آموزشی، اعزام تیم‌ها به مسابقات مختلف در موفقیت ورزشکاران استان نقش بسزایی داشته است. 

وی یادآور شد بدون شک، کسب این جایگاه در مسابقات کشوری، انگیزه‌ای مضاعف برای اهالی این استان خواهد بود تا با جدیت بیشتری به این رشته ورزشی جذاب بپردازند و شاهد افتخارآفرینی‌های بیشتر در آینده باشیم.

انتهای پیام/257/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی