Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت:در تمام شهرهای این استان ناحیه و شهرک صنعتی ایجاد شده تا زنجیره تولید و اشتغال در تمام شهرها بصورت مساوی و متوازن شکل گیرد.

او اظهار کرد:با تامین زمین و زیرساخت‌های لازم، مجموع مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از ۵۰ هکتار در  سال ۱۳۷۳ به بیش از هزار و ۶۰۰ هکتار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهلی ادامه داد: هزار و ۴۰۰ هکتار از مساحت شهرک‌های صنعتی استان مربوط به شهرک‌های دولتی است که این مساحت ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در حدود ۲۰۰ هکتار از شهرک‌های صنعتی هم مربوط به هشت شهرک صنعتی غیردولتی است که از این حیث از افزایش فوق العاده ای برخوردار بوده چرا که  چند سال پیش این استان دارای شهرک و یا ناحیه صنعتی خصوصی نبود و شهرک‌های غیردولتی  در سال‌های اخیر ایجاد شدند.

اهلی  ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در جای جای نقاط استان را زمینه‌ساز توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در این مناطق دانست و افزود: با احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید  زمینه حضور سرمایه‌گذاران در سطح استان فراهم شده و برای تحقق این امر مهم باید توسعه شهرک‌های صنعتی در راس امور مسئولان استانی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: ۹۰ درصد اشتغال استان در حوزه صنایع کوچک و متوسط است و شرکت شهرک‌های صنعتی در تلاش است با ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری فعالان این عرصه را مورد حمایت جدی قرار دهد.

اهلی حمایت از سرمایه گذاری در شهرک‌ها را یادآور شد و گفت:برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برنامه‌های حمایتی در چهار حوزه توسعه صنعتی و فناوری، توسعه بازار و امور بین‌الملل، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری و همچنین توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی واحدهای صنعتی ارائه می‌شود.

او به فعال بودن کلینیک‌های کسب و کار، اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی همچنین کمک به بازاریابی صنایع کوچک و تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی اشاره کرد و گفت: از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک حداکثر ۳۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه به سرمایه‌گذاران صادر می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک صنعتی غیردولتی رونق تولید و اشتغال سرمایه گذاری بخش خصوصی شهرک های صنعتی استان شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سلگی ظهر یکشنبه در جلسه احداث شهرک‌های شیلاتی شهرستان نهاوند گفت: با اشاره به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیر ساحلی کشور شناخته شده و با وجود سراب‌های متعدد نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی افزود: با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیا و آب‌های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می‌شود.

سلگی بیان کرد: مکان یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه‌های ذیربط و استفاده از اراضی ملی می‌تواند در ایجاد منطقه گردشگری و دیگر صنایع وابسته توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کند.

کد خبر 6097396

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل