Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه  ایرنا، کمال اکبریان در ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شهرستان سامان تاکید کرد: همچنین تاکنون ۶۴ درصد جمعیت هدف شهرستان سامان موفق به دریافت و تزریق دُز دوم واکسن علیه ویروس کرونا شده‌اند.

وی افزود: در مرحله نخست تزریق واکسن علیه ویروس کرونا در شهرستان سامان ۲۶ هزار و ۸۴۹ نفر و در مرحله دوم تاکنون ۲۰ هزار و ۶۰۶ نفر واکسن را دریافت و تزریق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبریان تصریح کرد: تاکنون ۹۱ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان سامان برابر سه هزار و ۸۴ نفر دُز نخست واکسن علیه ویروس کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین ۴۸.۲ درصد این دانش‌آموزان برابر یک‌هزار و ۶۴۹ نفر دُز دوم دُز نخست واکسن خود را تزریق کردند.

فرماندار سامان اظهار داشت: افرادی که تاکنون علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند مربوط به رده‌های سنی اعلام شده هستند و واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف در شهرستان سامان علیه ویروس کرونا در ۱۹ خانه بهداشت، پنج مرکز روستایی و یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون این شهرستان انجام می‌شود.

وی گفت: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان سامان در خانه‌های بهداشت و مراکز روستایی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴ و در مرکز تجمیعی از ساعت هشت تا ۱۶ انجام می‌شود.

اکبریان تاکید کرد: واکسیناسیون بقیه رده‌ها و گروه‌های سنی شهرستان سامان براساس برنامه زمان‌بندی و اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام خواهد شد.

وی افزود: واجدین شرایط دریافت واکسن علیه ویروس کرونا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تزرق واکسن خود اقدام کنند.

فرماندار سامان تصریح کرد: میزان استفاده از ماسک در این شهرستان به ۵۰ درصد کاهش یافته و برگزاری انوارع مراسم، تجمع‌ها و دورهمی‌ها افزایش پیدا کرده که باعث بروز نگرانی‌هایی در خصوص افزایش شیوع ویروس کرونا شده است.

وی یادآور شد: افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ باعث تغییر رنگ‌بندی وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان سامان از زرد به نارنجی شد.

اکبریان اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همچنان محدودیت‌هایی مانند جریمه خودروهای دارای پلاک غیربومی، کاهش ظرفیت تالارها و تشدید نظارت بر اصناف در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، براساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان، اردل، کیار و سامان در وضعیت نارنجی (پُرخطر) و شهرستان‌های خانمیرزا، کوهرنگ و بن در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۱۷ آبان‌ماه جاری ۲۴۲ هزار و ۴۴۱ مورد تست تشخیص مولکولی ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گرفته شده که براساس آن ۸۴ هزار و ۶۴۷ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شده است.

تاکنون ۸۰ درصد جمعیت این استان دُز نخست و حدود ۶۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری واکسن کرونا سامان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری واکسن کرونا سامان چهارمحال وبختیاری واکسن کرونا سامان واکسن علیه ویروس کرونا علیه ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا شهرستان سامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، گفت: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با وجود چهارهزار جوان دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهرستان سامان ضروری و نیازمند اعتبار لازم است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان سامان، گفت: ساخت ساختمان اداری ثبت احوال حدود پنج سال پیش شروع شده و سه سال است که کاملا تعطیل شده است، همچنین تکمیل ساختمان بخشداری زاینده رود، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی مسیل اصلی شهر سامان و ایمن‌سازی آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است‌.

رئیس شورای شهرستان سامان ادامه داد: جاده سامان به تیران به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی استان و تکمیل جاده سامان به قراقوش با توجه شرایط خاص این جاده، باید در اولویت کاری قرار داده شود.

چهلگردی با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

کد خبر 749212

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند