Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار خاش با بیان اینکه با افزایش ظرفیت مراکز تلقیح واکسن از طریق استقرار ۱۱تیم سیار واکسیناسیون علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاهها، خانه های بهداشت و مراکز تجمیعی واکسیناسیون، امکانات کافی برای ترزیق روزانه ۴هزار دوز واکسن در شهرستان وجود دارد گفت: تاکنون مجموعاً ۸۷ هزار دوز واکسن کرونای نوبت اول و دوم در شهرستان خاش و تفتان تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی در گفت وگو با ایسنا افزود: افزایش شاخص واکسیناسیون کرونا در هفته جاری نسبت به هفته های گذشته خوب بود ولی این آمار جهت تضمین سلامت عمومی، ایمنی مطلوب شهروندان و حدانتظار ستاد مقابله با کرونا قابل قبول و کافی نیست.

فرماندار شهرستان گفت: راه اندازی ۴ تیم سیار واکسیناسیون دیگر در راستای دسترسی آسان و نقطه به نقطه همشهریان به تزریق واکسن با همکاری هلال احمر شهرستان و تحویل چادر جهت استقرار تیم در اماکن شلوغ شهری و محلات با شاخص پایین واکسیناسیون

وی افزود: مردم فهیم شهرستان خاش نباید اجازه دهند با عادی انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون، شهرستان خاش وارد پیک بعدی کرونا شود، امکان دارد کسانی که واکسن زده اند دوباره دچار کرونا شوند، اما مرگ و میرها با ترزیق واکسن بسیار کاهش پیدا کرده که این خود دلیلی برای توجه به توسعه واکسیناسیون در جامعه است.

به گفته صالحی با توجه به اینکه در حال حاضر موضوع محدویت هوشمند مطرح است، اگر کسی از ترزیق واکسن امتتاع کند، از برخی خدمات اداری و بانکی محروم می شود و همه مردم استان باید در جریان باشند که زدن واکسن به نفع خودشان و جامعه است.

وی افزود: باید تلاش کنیم با تقویت مشارکتهای بین بخشی و کلیه دلسوزان صیانت از جان مردم و اقناع سازی عمومی میزان واکسیناسیون در سطح شهرستان به بالای ۸۰ درصد جمعیت حائز شرایط برسد.

وی گفت: ارائه خدمت به  مراجعین منوط به کارت واکسن می باشد، پیگیری جدی رعایت پروتکل های بهداشتی با اولویت واکسیناسیون در ادارات، بانک ها، داروخانه ها، مطب ها و کلیه بخش های دولتی و خصوصی ارائه خدمت به شهروندان لازم و ضروری است

فرماندار خاش گفت: با مداخله به موقع علمای معزز، بخشداران و دهیاران، اعضای ستاد کرونا، تیم های بهداشتی و همراهی خوب مردم در هفته جاری به پوشش خوبی در واکسیناسیون دست یافتیم اما این شاخص برای ایمنی عمومی کافی نبوده و با توجه به شرایط  بسیار شکننده کرونا در شهرستان مشارکت و همراهی ها تقویت گردد.

وی افزود: رسالت ما صیانت از سلامت مردم و ایمنی شهروندان علیه بیماری کروناست و نگرانی موج بعدی بخاطر افرادی است که واکسینه نشده‌اند چرا که بیش از ۸۵ درصد از بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند.

مهندس صالحی ادامه داد: با توجه به اهمیت آغاز فعالیت های آموزشی و ضرورت حفظ و تامین سلامتی دانش آموزان، از والدین و محصلین بالای ۱۲ سال که تاکنون موفق به دریافت واکسن کرونا نشده اند تقاضا داریم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر چه سریعتر جهت دریافت واکسن به نزدیک ترین مرکز تجمیعی ثابت یا سیار واکسیناسیون مراجعه نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرستان خاش واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان