Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی، سرلشکر عبدالرحیم موسوی روز سه شنبه در پایان رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰، گفت: ارتقا کیفی و کمی استفاده از پهپادها و گلوله‌های هوشمند، همچنین ارزیابی موفق سامانه‌ها، تاکتیک‌ها، روش‌ها، آموزش‌ها، ارتباطات و هماهنگی و هم افزایی بین نیروها در یک سطح بسیار خوبی به نمایش گذشته شد که به نظرم از برجسته‌ترین دستاوردهای این رزمایش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، مراسم پایان رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش پیش از ظهر امروز با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان ارشد، سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) و همچنین ناظران این قرارگاه، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرماندهان نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش و دیگر فرماندهان و مسوولان برگزار شد.

در این رزمایش انواع یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن تمام ایرانی دنا، انواع ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای نیروبر و زیردریایی‌های کلاس طارق و قدیر، از مقابل ناوشکن سرفرماندهی سهند رژه رفتند.

جنگنده‌های اف۴، میراژ و هواپیمای شناسایی P۳F نیروی هوایی ارتش و انواع بالگرد نیروی دریایی ارتش یگان‌های سطحی و زیر سطحی را در این رژه همراهی کردند.

همچنین فرمانده کل ارتش پیش از رژه یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش، از برخی تجهیزات و ادوات نیروی زمینی ارتش شامل تانک‌ها، نفربرها، توپ‌ها،  خودروهای موشکی  و ... سان دید.

برچسب‌ها نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران سید عبدالرحیم موسوی رزمایش ذوالفقار 1400

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران سید عبدالرحیم موسوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران سید عبدالرحیم موسوی رزمایش ذوالفقار 1400 دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی

مسابقه «اس بی اس» یا نیروی عملیات ویژه دریایی، رقابت دیدنی کلاه سبز‌های دریادل ارتش جمهوری اسلامی را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به تصویر می‌کشد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مسابقه «اس بی اس» یا نیروی عملیات ویژه دریایی، رقابت کلاه سبز‌های ارتش جمهوری اسلامی را به تصویر می‌کشد.


در قسمت اول «اس بی اس»، ۱۵۰ تکاور نیروی دریایی با هم رقابت می‌کنند که پس از گذراندن مراحل مختلف، ۹ نفر به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد. از بین این ۹ نفر، ۶ نفر منتخب نهایی خواهند بود که در سه تیم ۲ نفره رقابت را تا روز پایانی در آیتم‌های رئال و برگرفته از عملیات‌های واقعی نیروی دریایی ارتش ادامه می‌دهند.


تصویربرداری این مسابقه در زمستان سال ۹۶ در جزیره هرمز و بندرعباس انجام شده است. مجید بهرامی با کمک کماندو‌های نیروی دریایی طراحی آیتم‌های اس بی اس را برعهده داشتند. تمامی تیراندازی ها، انفجار‌ها و فشنگ‌ها واقعی هستند و شرکت کنندگان در مسابقه هم همگی از نیرو‌های ویژه و آموزش دیده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستند.

مسابقه «اس بی اس» در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای، از امشب شنبه ۸ اردیبهشت روی آنتن افق سیما می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این مجموعه مسابقه را روز بعد ساعت ۱۲ بامداد، ۷ صبح و ۱۳:۳۰ از قاب افق به تماشا بنشینند.

دیگر خبرها

  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی