Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی خانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به شروع کوچ پاییزه عشایر استان از مناطق میان بند و ییلاقی به مناطق قشلاقی استان گلستان و شهرستان مانه سملقان و بروز خشکسالی شدید در سال جاری و همچنین بیماری کرونا عشایر مجبور شده اند کوچ را به صورت ماشینی انجام دهند.

رییس اداره بهسازی امور تولید اداره کل امور عشایر خراسان شمالی با اشاره به اینکه سه هزار خانواری عشایر استان کوچرو هستند گفت: کوچ ماشینی سبب افزایش هزینه های عشایر به ازای هر خانوار به مقدار ۵۰ میلیون ریال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانی خاطرنشان کرد: با توجه به برآورد انجام شده هزینه حمل و نقل هر راس دام سبک از مبدا ییلاقی به مناطق قشلاقی و بالعکس حدود ۵۰۰ هزار ریال است و  هر خانوار عشایری با سرانه ۱۲۰ راس دام سبک باید هزینه های حمل و نقل دام ها را هم پرداخت کند که رقم بسیار بالایی است.

وی با اشاره به اینکه هر خانواده عشایری امسال متاثر از خشکسالی و کاهش بارندگی ها ۶۰۰ میلیون ریال متضرر شده  است گفت: جمعیت پنج هزار و ۴۰۰ خانواری عشایر استان از ناحیه خشکسالی سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

وی با اشاره به خسارت های ناشی از خشکسالی به عشایر استان گفت: خشکسالی سبب شده تا میزان تولید لبنیات در عشایر استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش یابد.

خانی با بیان اینکه دامداران عشایر استان به علت کاهش بارندگی، شیر خام کمتری تولید کردند تصریح کرد: عشایر استان در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۴۲۰ تن شیر خام تولید کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش دارد.

وی افزود: در مجموع تولید فرآورده های لبنی به وسیله عشایر استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش دارد، این دامداران در نیمه اول امسال ۳۶۱ تن فرآورده های لبنی شامل روغن زرد، کره، پنیر، قره قوروت، کشک وماست تولید کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر استان نیمه اول امسال سه هزار تن گوشت قرمز تولید کردند که این رقم در مدت مشابه پارسال سه هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز بود.

رییس امور بهسازی و امور تولید اداره کل عشایری خراسان شمالی افزود: عشایر استان امسال ۱۴ درصد کمتر از مشابه پارسال گوشت قرمز تولید کردند.

برچسب‌ها زندگی عشایری بجنورد اداره کل امور عشایر استان خراسان شمالی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری بجنورد زندگی عشایری بجنورد خراسان شمالی مشابه پارسال خراسان شمالی عشایر استان تولید کردند مدت مشابه سه هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید

به گزارش همشهری آنلاین فرمانده فراجا خطاب به رؤسای پلیس نسبت به ایجاد مراکز غیرقانونی مبتنی بر زدو بند، به بهانه توقیف خودروی بی‌حجاب ها، هشدار داد.

سردار رادان در جمع روسای پلیس که از شبکه خبر پخش شد، گفت:????در توقیف خودرو بی حجاب ها وقتی راننده می تواند خودرو را به پارگینگ ببرد چه نیازی به یدکش است که راننده هزینه ای هم متحمل شود. البته در مواردی که فرد مقاومت می کند یدکش باید بیاید و راننده تمام هزینه ها را بدهد.
????وی افزود: ولی در توقیف خودروی بی حجاب ها این نباشد که یک عده ای به عنوان خودرو بر و یدک کش و پارکینگ دار باهم ببندند و کلونی نامیمونی ایجاد شود.

کد خبر 847163 برچسب‌ها احمد رضا رادان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی