Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در صحن علنی مجلس گفت:مهمترین ماموریت ما در بازار سرمایه که در ابتدایی آن را تعریف کردیم بحث ایجاد ثبات و بازسازی اعتماد مخدوش شده عامه سهامداران است. خبرگزاری میزان - مجید عشقی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پیرو گزارش وزیر اقتصاد درباره بازار سرمایه اظهار داشت: مطمئن هستیم با وجود دغدغه و پیگیری‌هایی که از سوی نمایندگان محترم می‌بینیم و اراده‌ای که در تیم اقتصادی دولت وجود دارد، وضعیت بازار سرمایه به یک ثبات مناسبی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: با توجه به اینکه تقریبا کمتر از یک ماه است که ما در خدمت دوستان در سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم برنامه‌ریزی‌های خوبی برای بهبود وضعیت و ایجاد ثبات در بازار انجام شده است.   عشقی بیان داشت: مهمترین ماموریت ما در بازار سرمایه که در ابتدایی آن را تعریف کردیم بحث ایجاد ثبات و بازسازی اعتماد مخدوش شده عامه سهامداران است.   وی با بیان اینکه که اعتماد عمومی مردم به بازار سرمایه در یک پروسه چندین ساله تخریب شده و از بین رفته است،بیان داشت:ما مطمئن هستیم که این اعتماد به یکباره برنمی‌گردد و کمک همه سیاستگذاران را برای بازگشت به این اعتماد لازم داریم.   عشقی با اشاره به برنامه های سازمان بورس برای بهبود وضعیت بازار بورس بیان داشت: مهمترین برنامه ما حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران با تاکید بر منافع بلندمدت است؛ بازار سرمایه جایی نیست که وجوه مورد نیاز و لازم و ضروری خودمان را بیاوریم و در مدت یک هفته و دو هفته ، سودی کنیم و برویم.   وی با بیان اینکه باید به بازار سرمایه بلندمدت نگاه کنیم، بیان داشت: شما اگر روند شاخص سودآوری بورس را نگاه کنید در بلندمدت این شاخص هیچ مشکلی ندارد، اما مشکلی که وجود دارد این است که نوسانات کوتاه مدت سرمایه‌گذاران را اذیت می‌کند و این نوسانات کوتاه مدت با برنامه‌ریزی‌های درست قابل مدیریت است.   عشقی با اشاره به نقش اساسی بورس در تامین مالی تولید است،گفت: این بحث از این جهت برای بازار مهم است که منافع بلندمدت و سودآوری بلندمدت شرکت‌ها را تأمین می‌کند و باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران از این محل سود ببرند.   وی با اشاره به مباحث نظارتی در بازار سرمایه بیان داشت: ما تا اوایل سال گذشته کمتر از ۱۰۰ هزار نفر فعال بوسی داشتیم و سامانه‌های نظارتی و معاملاتی بورس برای این تعداد دیده شده بود، اما در حال حاضر فعالان بازار سرمایه ما میلیونی هستند و ما در عرضه‌های اولیه مشارکت ۵ الی ۶ میلیونی سهامداران را داریم بنابراین نیاز هست تا سامانه‌های هوشمند نظارتی تعبیه شود و همکاران ما در سازمان این فعالیت ها را شروع کرده و برخی سامانه‌ها به بهره برداری رسیده است.   عشقی تاکید کرد: سامانه های نظارتی بورس باید حتماً هوشمند باشد و حتماً باید با مشارکت عامه سرمایه‌گذاران باشد و یک برنامه مدون در خصوص بحث فضای مجازی و کمک گرفتن از عامه سرمایه‌گذاران برای نظارت بر معاملات خواهیم داشت.   ادامه دارد ...   برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم سرمایه گذاران سازمان بورس ایجاد ثبات سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت عصر امروز یکشنبه در بازدید از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا خرم‌آباد با اشاره به اینکه رویکرد مدیریتی صحیح مهم‌ترین نکته درباره موفقیت این مجموعه است، اظهار داشت: این مدل سرمایه‌گذاری جزو مزیت‌های مهم و اساسی کشت و صنعت فجر صفا است که نتیجه آن افزایش اشتغال، امنیت غذایی، افزایش روحیه و تغییر سبک زندگی را به دنبال دارد.

وی انجام کارهای پژوهشی و تولید محصولات کاملاً ایرانی را از دیگر مزیت‌های این مجموعه عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و حتی نژاد دامی که وارد شده، تغییریافته و ایرانی شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم‌آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت‌های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می‌کنند، افزود: این مجموعه می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی پذیرای مهمانان مختلف باشد نیز باشد.

شفقت با اشاره به اینکه شهرک صنعتی این مجموعه به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد بر ایجاد زنجیره ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم‌آباد تأکید کرد و افزود: باتوجه‌به سطح اراضی این مجموعه، اگر گیاهان دارویی در این مجموعه کشت و عصاره‌گیری شود مردم نیز می‌توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی می‌تواند بیشتر نیز باشد.

وی ادامه داد: این قابلیت در شهرهای دیگر لرستان نیز وجود دارد تا جایی که بیش از ۵۰ تا ۷۰ نقطه دیگر استان هم این امکان وجود دارد.

استاندار لرستان، تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری این چنینی را شناسایی کند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

شفقت بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا را اقدام مثبتی در راستای اشاعه فرهنگ «ما می‌توانیم» دانست و افزود: این اقدام می‌تواند حتی برای سرمایه‌گذاران دیگر الگوی مثبتی باشد و این مدل مدیریتی تسری پیدا کند.

کد خبر 6091372

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی