Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:01:56 GMT

حال ناخوش پاس؛ بی‌پول و بدهکار

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۳۶۶۲

حال ناخوش پاس؛ بی‌پول و بدهکار

به گزارش ایرنا، وضعیت ناخوشایند تیم فوتبال پاس همدان نه تنها از سوی مسئولان چاره اندیشی نشده است بلکه بی‌سابقه‌ترین شکل ممکن در مدیریت و اداره این تیم را شاهد هستیم.

۲ هفته قبل با سپردن سکان هدایت پاس به «سیامک فراهانی» از مربیان شناخته شده و مطرح فوتبال کشور این تصور را به وجود آورد که مسئولان درصدد شکل گیری و انسجام تیم برای حضوری قدرتمند در فصل جدید لیگ دسته دوم فوتبال کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اوضاع و احوال پاس گویا قرار نیست هیچ زمانی تغییر کند و وعده‌ها بیشتر مانور تبلیغاتی را همراه داشته و در عمل به آنچه که مورد تعهد بوده، اقدامی نشده است.

این مسایل باعث اعتراض‌ گسترده از جانب هواداران پاس شده و با این حال همچنان شاهد ادامه مشکلات تیم هستیم.

عدم تحقق خواسته‌های مدیرعامل، تاکید بر سپردن تیم به بخش خصوصی از جانب مسئولان دستگاه ورزش، بدهی‌های مالی، بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تیم، ثبت نشدن قرارداد کادر فنی و بازیکنان و نداشتن حتی یک دست لباس برای حضور در مسابقات، وضعیت تیم فوتبال پاس را در آستانه شروع رقابت ها بحرانی کرده است.

عدم تحقق خواسته‌های مدیرعامل، تاکید بر سپردن تیم به بخش خصوصی از جانب مسوولان دستگاه ورزش، بدهی‌های مالی، بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تیم، ثبت نشدن قرارداد کادر فنی و بازیکنان و نداشتن حتی یک دست البسه برای حضور در مسابقات، وضعیت پاس را به فاجعه تبدیل کرده است.

تیمی که هر سال قبل از آغاز فصل با آواز خوش حمایت‌ و ادعای قهرمانی همراه بود، با شروع مسابقات با بن بست عدیده مشکلات مواجه می‌شود.

اما امسال سریال مشکلات مالی پاس همدان‌ کمی زودتر آغاز شده است و سکوت دستگاه ورزش به عنوان متولی اصلی تیم همچنان ادامه دارد، به ویژه اینکه سفید و سبزپوشان پاس باید جمعه هفته جاری راهی اصفهان شوند تا نخستین دیدار خود در فصل جدید مسابقات لیگ ۲ را برگزار کنند.

کاسه چه کنم مسئولان

پاس با وضعیت فعلی به آماتورترین تیم حاضر در لیگ دسته دوم فوتبال کشور تبدیل شده و برای خوشبین‌ترین فرد حامی تیم هم این باور سخت است که تیم هنوز یک دست لباس مسابقه‌ ندارد.

از باشگاه پاس خبر می‌رسد که هنوز قرارداد کادر فنی و بازیکنان منعقد نشده و مدیرعامل باشگاه هم ابتدا منتظر تحقق خواسته‌های خود از جانب مسئولان است.

حالا این خواسته‌ها چه بوده یا هست، هنوز مشخص نیست و مسئولان دستگاه ورزش هم از پاسخگویی طفره می‌روند.

اما در واقع طبیعی است که فردی سرمایه دار برای اینکه بخواهد تیمی مانند پاس آنهم با هزار مشکل حضور در لیگ دسته ۲ کشور را مورد حمایت مالی قرار دهد، خواسته‌هایی خواهد داشت تا هزینه‌های صرف شده به نوعی جبران شود.

"امیر عظیمی" در سال‌های اخیر نیز برای تیم پاس در مقام مدیرعاملی هزینه کرده و بارها مدعی شده که این هزینه‌ها از سوی مسئولان به طور کامل پرداخت و تسویه نشده است.

در واقع او بیش از اینکه مدیری فوتبالی باشد، سرمایه گذار و فعال اقتصادی است و بعید است برای پاس از جیب شخصی هزینه کند و در مقابل آورده‌ای برای او نداشته باشد.

بنابراین امسال نیز با همین وضعیت مواجه هستیم و عظیمی به عنوان سرپرست باشگاه پاس در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان دستگاه ورزش در پیگیری و تحقق خواسته‌های خود است.

همین مساله موجب شده تا پاس با وضعیت آشفته مالی مواجه شود و علاوه بر اینکه هنوز تکلیف تسویه بدهی‌های مالی گذشته مشخص نیست، بودجه‌ای برای خرید مایحتاج ضروری تیم، قرارداد کادر فنی و بازیکنان در نظر گرفته نشده است.

با این شرایط مسئولان مرتبط با امور تیم پاس کاسه چه کنم چه کنم در دست گرفته‌اند و تحمل این وضعیت نیز برای هواداران سخت و دشوار شده است.

حتی حضور عباس صوفی رییس هیات فوتبال همدان در تمرین تیم پاس هم موثر واقع نشده و وضعیت به همان شکل قبلی در حال سپری شدن است.

بیش از سه میلیارد بدهی

سرپرست سابق تیم پاس می‌گوید: این تیم همچنان با بدهی‌های میلیاردی مواجه است و امسال بعید می‌دانم فدراسیون بپذیرد که پاس برای تسویه بدهی‌ها مهلت تعیین کند.

«میثم ناصرنژاد» اظهار داشت: ماه‌ها فرصت بود تا این میزان بدهی تعیین تکلیف شود اما هیچ فرد یا مسئولی متعهد نشد تا همچنان پاس به یکی از بدهکارترین تیم‌های تاریخ فوتبال کشور تبدیل شود.

این کارشناس رسانه‌ای فوتبال یادآور شد: نمی‌دانیم تصمیم گیرندگان اصلی تیم چه کسانی هستند چرا که مدام مسئولیت را به گردن دیگری انداخته و شانه خالی می‌کنند.

وی افزود: فراهانی به عنوان سرمربی جدید تیم انتخاب شده ولی به طور رسمی معرفی نشده در حالیکه عرف هر باشگاه ورزشی است که با انتخاب سرمربی، او را معارفه کنند.

ناصرنژاد با بیان اینکه مدیریت دستگاه ورزش باید به این وضعیت رسیدگی کند چرا که مسئول مستقیم تیم است افزود: پاس به لحاظ ساختار معیوب است و تا زمانیکه این وضعیت به لحاظ مالی، مدیریتی، فنی و اجرایی حل نشود، اوضاع مطلوب نخواهد شد.

به گفته وی پاس نیاز به منابع مالی پایدار دارد اما در سال‌های اخیر هرگز مورد توجه قرار نگرفت و اکنون نیز هیچ فردی حاضر نیست به عنوان بخش خصوصی در شرایطی که پاس برای او سودآوری ندارد، هزینه کند.

سرپرست سابق پاس با تاکید بر لزوم بهره مندی از تجارب افراد صاحب نظر در امور تیم گفت: اگر قرار بر حمایت از مجموعه تیم است، مسئولان باید چراغ اول را روشن کنند و سپس از سایرین از جمله هواداران انتظار داشته باشند.

غرق در بلاتکلیفی

با وجود اینکه سازمان لیگ برای ثبت قرارداد بازیکنان لیگ ۲ کشور مهلت تعیین کرده، پاس همچنان با بلاتکلیفی مواجه است.

جدول زمان‌بندی تحویل مدارک نقل و انتقالات سازمان لیگ با توجه به جدول بازی های هفته اول اعلام شده توسط کمیته مسابقات به شرح ذیل اعلام شد و براین اساس پاسی‌ها تا چهارشنبه هفته جاری مهلت دارند تا مدارک ۱۴ بازیکنان را تحویل این سازمان بدهند.

همچنین اگر پاس در این مدت موفق به ثبت قرارداد ۱۴ بازیکن نشود، تا قبل از شروع مسابقه در هفته نخست، حتی برای بیشتر از ۶ بازیکن نمی تواند مجوز بازی دریافت کند.

در واقع پاسی‌ها باید هرچه سریعتر نسبت به عقد قرارداد با ۱۴ بازیکن اقدام کنند در غیر اینصورت دیدار هفته نخست را با نتیجه سه بر صفر از دست می‌دهند.

اسی‌ها باید هرچه سریعتر نسبت به عقد قرارداد با ۱۴ بازیکن اقدام کنند در غیر اینصورت دیدار هفته نخست را با نتیجه سه بر صفر از دست می‌دهند.

همچنین از باشگاه خبر می‌رسد هنور البسه تیم اعم از لباس بازی، پوشاک گرم برای تمرین و مسابقه و سایر مایحتاج تامین نشده و کادر فنی نیز تصمیم به سکوت در برابر این وضعیت گرفته است.

پاسی‌ها هنوز موفق به جذب بازیکنان مدنظر خود نشده‌اند و نا آماده بودن تیم باعث شد حتی در بازی دوستانه مقابل نماینده شهر ملایر هم بازنده میدان شوند.

استقبال از سرمایه گذاران

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تایید مشکلات تیم پاس گفت: پاس نیازمند حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی است و انتظار داریم این تیم را زیر چترحمایتی قرار بدهند.

«حمید سیفی» افزود: هدف ما بازگرداندن پاس به جایگاه اصلی است و برای تحقق این خواسته از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

وی با قدردانی از امیر عظیمی در حمایت از تیم پاس به عنوان سرمایه دار بخش خصوصی گفت: به هر حال وی برای ادامه کار نیز نیاز به تحقق خواسته‌های خود دارد و امیدواریم مسئولان ارشد استان به این مهم توجه کنند.

سیفی با تاکید بر اینکه پاس متعلق به تمام استان همدان است، تاکید کرد: حمایت از پاس تنها توسط دستگاه ورزش امکان پذیر نیست و انتظار داریم همه مسئولان در حد توان و اختیار این تیم را حمایت کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه ورزش امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای پاس مهیا کرده است، گفت: باید برای جذب اسپانسر اعتمادسازی و بسترهای حمایتی را فراهم کرد تا بتوانیم دغدغه‌های تیم را حل کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با چند اسپانسر هستیم تا برای حمایت از تیم پاس متقاعد شوند.

گره گشای مشکلات پاس بودیم

رییس هیات فوتبال همدان نیز در دیدار با اعضای تیم پاس گفت: همواره گره گشای مشکلات پاس بوده‌ایم و از بازیکنان انتظار داریم با قدرت تمرین خود را انجام دهند چرا که به طور قطع مسایل پیش رو برطرف خواهد شد.

«عباس صوفی» افزود: پاس جزو تیم‌های پرافتخار ورزش کشور است هر چند بنا به دلایلی اکنون در لیگ ۲ قرار گرفته اما با حمایت‌ها می‌توان بازهم این تیم را در لیگ برتر بازگرداند.

وی خاطر نشان کرد: هیات فوتبال همدان در سال‌های اخیر همواره گره از مشکلات پاس برداشته و موانعی که در فدراسیون وجود داشت را با رایزنی‌های صورت گرفته برطرف کردیم.

صوفی اظهار داشت: در برگزاری تمرین و مسابقات تیم و همچنین ثبت قرارداد بازیکنان و کادر فنی نیز نهایت همکاری را داشته‌ایم ضمن اینکه سال‌های قبل از فدراسیون برای پرداخت بدهی‌ها نیز مهلت گرفتیم که اقدام مهمی بود.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: اکنون انتظار می‌رود مسئولان از امیر عظیمی که پذیرفته در این مسیر قرار بگیرد، حمایت کنند.

رییس هیات فوتبال همدان خاطرنشان کرد: همه باید به دنبال هموار شدن شرایط حضور قدرتمند تیم پاس در فصل جدید لیگ ۲ باشند و انتظار داریم این وضعیت با همکاری همه جانبه مسئولان مرتبط با امور تیم پاس فراهم شود.

این تیم یکشنبه هفته آینده در هفته نخست رقابت‌های لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور مهمان «ون پارس اصفهان» است.

برچسب‌ها فوتبال شهر همدان پاس همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال شهر همدان پاس همدان فوتبال شهر همدان پاس همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان قرارداد کادر فنی و بازیکنان هیات فوتبال همدان تحقق خواسته انتظار داریم فوتبال کشور دستگاه ورزش ۱۴ بازیکن بخش خصوصی هفته نخست لیگ دسته بدهی ها تیم پاس پاس هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین

اسدی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی در نشست در نشست سه جانبه نمایندگانی از کارفرمایان کارگران و دولت با اشاره به مطالبات کارگران گفت: افزایش دستمزد متناسب با نرخ تورم، امنیت شغلی، بهره مندی از خدمات درمانی در بیمارستان ها، سن بازنشستگی و سوابق بیمه‌ای از اهم خواسته‌های بازنشستگان است.

وی  افزود: مشکلات معیشتی جامعه کارگری، تعطیلی واحد‌های تولیدی، مسکن، مالیات بر ارزش افزوده و حقوق و دستمزد از دغدغه‌ای این قشر زحمتکش است.

کشاورز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفت: نرخ بیکاری استان ۴.۷ است و رتبه اول اشتغال درکشور به استان قزوین اختصاص دارد. طبقه بندی ۶۷ شغل در سال ۱۴۰۲، کاهش حوادث شغلی و اصلاح بیمه کارگران ساختمانی از اقدامات مهم اداره کل کار بود.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک ضمن تقدیر از اقدامات خوب دولت سیزدهم در موضوع کار و کارگر از جمله کاهش نرخ بیکاری، و ایجاد اشتغال، ارتقا امنیت شغلی و کسب و کار پایدار گفت: با این اوصاف انتظار نداشتم وزیر کار وظایف شورای عالی کار را به گردن نمایندگان مجلس واگذار کنند.

محمد بیگی افزود: اجرای ماده ۴۱ قانون کار برای کاگران و ماده ۹۶ بریبا بازنشستگان، یک مطالبه ساده، عادی و قانوی ما در مجلس شورای اسلامی است لذا انتظار داریم دولت محترم و وزیتعاون کار و رفاه اجتماعی این این موضوع را به جد در ذدستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه جامعه امروز جامعه تعاملی است، در خصوص میزان حقوق کارگران گفت: باید با مذارکرات عقلانی و منتطقی سبد معیشتی و تورم را حساب کرد و مر قانون را اجرا کرد.

محمد بیگی افزود:  ما نیازمند رسیدگی ویژه به معیشت کاگران هستیم و نباید منتظر باشیم تا کلام از زبان رهبری منعقد شود و تا گوش ما پیچیده شود.

وی افزود: این همه ما گفتیم، اما نشنیدند تا اینکه رهبر انقلاب در دیدار خود با کارگران به مسائل کارگران ازجمله امنیت شغلی، رسیدگی به وضعیت کارگران و اینکه کارگر رکن جهش تولید است و رضایت نیمی از جامعه با رضایت کارگر اشاره و پرداختند.

رییس مجمع نمایندگان استان گفت: وقتی که رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کل تامین اجتماعی را ابلاغ کردند آیا جایی برای مصامحه است هنوز در چالش‌های ۲۰ سال پیش گیر کردیم باید روی میز ما اجرای کامل این سیاست‌های تامین اجتماعی باشد.

محمد بیگی افزود: در نشست سه جانبه نمایندگانی از کارفرمایان کارگران و دولت باید صحبت‌های و دغدغه‌های هر سه اینها را شنید و نباید واقعیت‌های را نادیده گرفت و همیشه جامعه کاگری پای واقعیت‌ها ایستاده است.

محمدبیگی گفت: ۳۳۰ هزار واحد کاگری در کشور فعالیت می‌کند که ۸۷ درصد جمعیت این واحد‌ها زیر ۱۰ نفر است ما باید کاری کنیم که کارگاه‌های کوچک و بزرگ بتوانند برای هزینه‌های دستمزد بتوانند به این مسائل رسیدگی کنند.

وی افزود: نباید این گونه باش که در کاگاه‌های زیر ۱۰ نفر شاهد عدم امینت شغلی، اخراج کارگران و قرارد‌های سفید امضا باشیم.

 وی افزود: سختی کار، عدم رسیدگی دقیق بر کمسیون‌های پزشکی تامین اجتماعی، مراجعات تعداد زیادی از مراجعان من را تشکیل می دهد بسیاری از مواقع قرار‌های که سازمان تامین اجتماعی (دکتر موشوی) گذاشته می شود به اجرا در نمی‌آید چرا در طول ۴ سال باید هر سال مجوز ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی ازوزیر کار مربوطه اخذ شود، اما در عمل کاری انجام نشود چه مکانیزم ناکارآمدی وجود دارد که این کار عملی نمی شود چرا باید صدای ما برای دفاع از کارگر گرفته و یا زخمی شود اینها باید حل شود موضوع قارداد‌ها باید حل شود.

وی اظهار کرد: بدهی ۱۳۰۰ میلیارد تومانی سازمانی تامین اجتماعی از مابه تفاوت نسخ الکترونکی و کاغذی برای احتساب دارو به مردم دارد و اینها همه از جیب شما کارگران رفته است و سال گذشته با استناد به ماده ۲۳۴ برری رسیدیگی به این موضوع به قوه قضایه شکایت کردم و هنوز سازمان تامین اجتماعی پاسخی به من نداده است.

 وی به شاخص‌های رو به رشدی در حوزه کاگری مثل تعطیلی ۹۴۰ واحد نیمه تعطیل و یا تعطیل و مشکل دار با ۱۱۱ هزار کارگر اشاره کرد و گفت: اکنون با همت کارگران و مسئولان در دولت سیزدهم این تعداد به به ۶۰۷ واحد با ۸۰ هزار کاگر کاهش داشته است.

وی گفت: تولید ناخالص کشور ۳۶۰ میلیارد تومان داشته ایم و ۴ درصد آن یعنی ۱۵ میلیاراد صرف بیمه وحوادث شغلی می شود، اما چرا بعد از حلادثه باید این پول هزینه شود خساراتی، چون قطع عضو و ناراحتی‌های جسمی در ضمن کار برای کارگران بوجود می‌آید بعد به وضعیت او رسیدگی می شود آن همه با این وضعیت خدمات بیمه‌ای این هزینه‌ها باید در حوزه پیشگیری و طب کار و افازیش ایمین کاران هزینه شود باید تمامی واحد‌های تولید بالا و یا زیر ۱۰ نفر تمام موارد ایمنی را رعایت کنند.

محمدبیگی گفت: در حوزه تامین مسکن کارگران طرح‌هایی خوبی به مجلس آمده و تمرکز خود را به این مموضوع کذاشتنه، چون ۷۰ درصد سهم سبد معیشت خانوار را هزینه‌های مسکن تشکیل می‌دهد می‌توان با همکرای بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون و تامین مالی طرح‌های مسکن کارگری طرح‌های خوبی را برای مسکن کارگران اجرا کنیم استان قزوین رتیه دوم ساخت و تامین مسکن کارگران و ریته اول اشتغال کارگری را در کشور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان
  • وضعیت مصدومان سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • تقدیر مسئولان استان خوزستان از مرد سال ورزش ایران / فیلم
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش تیم کشتی در المپیک کمک کنند